کد خبر : 82478
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 آبان 1401- 22: 15

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی گیلان:

کرسی‌های آزاداندیشی « راهبرد بصیرت افزایی» در بین دانش‌آموزان برگزار می شود

کرسی‌های آزاداندیشی « راهبرد بصیرت افزایی» در بین دانش‌آموزان برگزار می شود

حبیب زاده گفت: سازمان بسیج دانش‌آموزی برای بصیرت افزایی بین دانش‌آموزان در سطح مدارس، کرسی‌های آزاداندیشی را تشکیل داده است.

به گزارش گیلانستان به نقل از شبستان، «حامد حبیب زاده» شامگاه دوشنبه(۹ آبان) در گفت‌و‌گوی خبری با بیان اینکه حدود ۹ درصد از جامعه آماری شهدای استان گیلان شهدای دانش‌آموز هستند اظهار داشت: بسیج دانش‌آموزی در دو لایه که یکی از آنها شبکه واحد فرماندهان با هدف کادرسازی برای انقلاب اسلامی است، فعالیت می‌کند.

 

 

 

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان گیلان مدل استفهام را استراتژی این سازمان برای کلیه دانش‌آموزان ذکر کرد و ابراز داشت: برای اینکه دانش‌آموز به پدیده‌های اطراف خود فکر کند، باید برای آن سؤال ایجاد کنیم، به بیان دیگر وقتی برای دانش‌آموز چالش ذهنی ایجاد کنیم خود او به سراغ پیدا کردن و نگاه فعال به پیرامون خود می‌رود.

 

 

 

حبیب زاده با بیان اینکه یکی از ابزارهای بسیج دانش‌آموزی برای پیاده کردن مدل استفهامی در بین دانش‌آموزان، برگزاری انواع پویش‌ها است تصریح کرد: همراهی و مشاهده دومین راهبرد سازمان بسیج دانش‌آموزی برای پیاده سازی مدل استفهامی و بصیرتی است، زیرا اگر دانش‌آموزان از دستاوردهای کشورمان مطلع باشند و مشاهده عینی کنند، روحشان مقاوم شده و تحلیلشان دقیق می‌شود.

 

 

 

وی ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی را راهبرد دیگری برای بصیرت افزایی دانست و اضافه کرد: درس آمادگی دفاعی از جمله راهبردهای مستمر بسیج دانش آموزی است که در دو پایه نهم و دهم بوده و ۱۵۰ ساعت و ۶۲ هفته آموزشی را شامل می‌شود و طی این مدت دانش‌آموزان در معرض مفاهیم انقلاب اسلامی اعم از دستاوردها، جبهه مقاومت، سواد رسانه، جنگ نرم و پدافند غیرعامل قرار می‌گیرند.

 

 

 

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی گیلان افزود: بسیج دانش‌آموزی نهضت سواد رسانه‌ای را در اولویت قرار داده تا بدین تربیت نحوه زیست در فضای رسانه، واقعیت‌ها و مقتضیات آن را به دانش‌آموزان آموزش دهیم، علاوه بر اینها یک شبکه کنش‌گر را هم در حوزه رسانه برای این قشر تعریف کرده‌ایم.

 

 

 

حبیب زاده در پاسخ به این پرسش که آیا بسیج دانش‌آموزی در حوزه پرورشی و تربیتی در مدارس مشارکتی دارد، اذعان کرد: متولی کردن دانش‌آموزان برای برپایی نماز در مدرسه، برگزاری انواع نمایشگاه‌ها، طراحی یادواره، گفت‌وگوی آزاد و یا متولی برگزاری مراسم صبحگاه از جمله فعالیت‌های بسیج دانش‌آموزی در حوزه تربیتی و پرورشی است.

 

 

 

وی با بیان اینکه بسیج دانش‌آموزی برای دغدغه‌مند کردن دانش‌آموزان گروه‌های جهادی را هم تشکیل داده است عنوان کرد: در این راهبرد و طرح هجرت، دانش‌آموز عرصه‌های خدمت را در کف مدرسه تجربه می‌کند، علاوه بر این‌ها تعمیق باورها از دیگر آثار موثر تشکیل گروه‌های جهادی دانش‌آموزی است.

 

 

 

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان گیلان اولویت‌های این نهاد در مدارس برای ارتقا سطح علمی دانش‌آموزان و عدالت آموزشی را هم برشمرد و خاطرنشان کرد: طرح آیه‌های تمدن و تولید کتاب‌هایی برای پوشش خلأهای آموزشی از جمله اقدامات مهم بسیج دانش‌آموزی در حوزه عدالت آموزشی در سطح مدارس است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار