کد خبر : 10516
تاریخ انتشار : جمعه 4 فروردین 1396- 40: 16

کسانی در انتخابات شوراها ثبت نام کنند که قصد خدمت به مردم را دارند

کسانی در انتخابات شوراها ثبت نام کنند که قصد خدمت به مردم را دارند

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه باید رئیس جمهوری برای کشور انتخاب شود که بتواند اهداف کلی اسلام و مقام معظم رهبری را عملی کند گفت: اشتغال جوانان جدی گرفته شود.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت در مصلی امام خمینی(ره) این شهر در مورد فال بد اظهار داشت: فال بد در اسلام مشروع شناخته نشده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه تقارن میلاد حضرت زهرا (س) و نوروز سال ۹۶ یک تقارن نیکو است گفت: تفأل به خیر در اسلام از رفتارهای خوب محسوب می‌شود و باید در کارها تفأل خیر داشت.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه اسلام، “تطیر” را فعلی باطل می‌داند بیان داشت: تقارن ایام مذهبی با عید نوروز را باید به فال نیک گرفت و در سال پیش رو بهترین‌ها را از خدا برای مردم درخواست کرد.

قربانی با بیان اینکه باید زمان زندگی روزانه خود را به چهار قسمت تقسیم کنیم توضیح داد: یک قسمت زندگی روزانه خود را به عبادت تخصیص بدهیم زیرا به‌وسیله دین است که انسان‌ها به صراط مستقیم هدایت می‌شوند.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قرار گرفتن نماز در ۵ زمان مختلف روز جهت یاد کردن خدا در تمام ایام زندگی است افزود: قسمت دوم زندگی روزانه را باید به تامین معیشت پرداخت.

امام جمعه رشت با بیان اینکه افرادی که همراه با کار روزانه اعمال دینی خود را انجام می‌دهند از اجر الهی زیادی برخوردار هستند گفت: پیامبر اسلام (ص) دست کارگر را بوسید و به این امر افتخار کرد.

قربانی با اشاره به اینکه یک قسمت از زندگی را باید به معاشرت با دیگران پرداخت بیان داشت: نداشتن دوست خوب و معاشرت با افراد غیرصالح باعث می‌شود تا زندگی افراد ناقص شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دوست خوب عیب‌های انسان را برای او بازگو می‌کند اظهار داشت: برادران دینی که عیب‌های شما را بازگو می‌کنند در عمق جان خود محبت شما را در دل دارند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه یک قسمت از زندگی را باید صرف لذت‌های مشروع زندگی کرد گفت: نشاط و بازدید عید در تغییر دادن حالت روحی افراد بسیار تاثیرگذار و باعث شادی و نشاط انسان می‌شود.

قربانی با بیان اینکه لذت‌ها باید به امور غیر حرام محدود شود خاطرنشان کرد: باید در نحوه پوشش و رفتارهای اجتماعی حیا را پیشه کرد تا شرایط برای تحریک افراد فراهم نشود.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه در ایران از هر چهار ازدواج، یکی از آن‌ها به طلاق ختم می‌شود افزود: پایه و اساس خانواده در اروپا متزلزل است و نباید از جامعه و فرهنگ اروپایی تقلید کورکورانه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاوتی، تولید و اشتغال نام‌گذاری کردند اظهار داشت: برای سالم ماندن در برابر توطئه‌های دشمن باید روی اقتصاد مقاومتی تمرکز کرد.

قربانی با اشاره به اینکه باید اشتغال‌زایی جوانان در جامعه جدی گرفته شود بیان داشت: باید با اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید را پیگیری کرد تا جامعه را به سوی پیشرفت و امیدواری هدایت کنیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دو انتخابات در سال ۹۶ در کشور برگزار می‌شود افزود: باید رئیس جمهوری برای کشور انتخاب شود که بتواند اهداف کلی اسلام و مقام معظم رهبری را عملی کند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه کسانی در انتخابات شوراها ثبت نام کنند که قصد خدمت به مردم را دارند بیان داشت: افراد توانمند و خدمتگزار باید در شوراها جمع شوند تا بتوانند خدمات خوبی را به مردم ارائه کنند.

قربانی با اشاره به حمله مستمر داعش و عوامل آن‌ها به کشورهای اروپایی اظهار داشت: فتنه‌هایی که سران کشورهای اروپایی در سوریه به پا کرده‌اند اکنون دامن خودشان را گرفته است./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار