کد خبر : 2979
تاریخ انتشار : جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷

کسانی که به شورای نگهبان اهانت می‌کنند ضد ولایت فقیه هستند

کسانی که به شورای نگهبان اهانت می‌کنند ضد ولایت فقیه هستند

امام جمعه مشهد مقدس گفت: از این بدتر نمی‌شود که عده‌ای در کشور راه افتادند و همانند فوکویاما شدند، باید گفت ضد ولایت‌فقیه بالاتر از این نیست که اهانت به شورای نگهبان کنند.

به گزارش درگیلان به نقل از صبح توس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اگر محبت به عترت پیامبر (ع) در مردم نباشد رسالت پیامبر(ص) آنگاه قابل اجرا نیست.

خطیب نمازجمعه مشهد افزود: اگر دلداده معصومین نبودیم در این صورت از دین چیزی متوجه نمی‌شدیم لذا این عشق و محبت نشان‌دهنده استواری و دین‌مداری است.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه(س)، بیان کرد: در 107 سال گذشته مثل چنین روزی ساحت مقدس حضرت امام رضا(ع) مورد اهانت کفار روسی قرار گرفته و گنبد مطهر را به توپ بستند.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: در همین زمان وقتی روس‌ها به دنبال نفوذ بودند به بهانه حمایت از افراد روسی ساکن مشهد حرکت مسلحانه را شروع کردند که آغازش با توپ بستن گنبد مطهر بود که مردم وقتی متوجه صدای انفجار شدند این جسارت و جنایت را با چشم خود شاهد بودند.

وی ادامه داد: تجربه و تاریخ زندگی گذشته ما ثابت می‌کند آن روزی که جامعه ما دو قطبی شود و اختلاف بین مردم شکل بگیرد آنگاه دشمن از وسط این دو قطبی شدن جامعه نفوذ می‌کند و هستی ما را تصرف خواهد کرد لذا باید توجه داشته باشیم دشمن نتواند وحدت ما را بهم بزند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: تنها محور وحدت که می‌تواند ملت را یک پارچه در مقابل نفوذ حفظ کند مسئله ولایت است و اگر این نباشد وحدت با شعار درست نمی‌شود لذا اگر همه دل‌ها به یک نقطه متصل شد آنگاه وحدت قابل تحقق است.

خطیب نمازجمعه مشهد خاطرنشان کرد: ما باید سعی کنیم در همه برنامه‌هایمان آن چیزی که نظر مقام معظم رهبری است و قائم به جریان ولایت است را دنبال کنیم، لذا رهبر انقلاب خواسته‌اند مشارکت حداکثری در جریان انتخابات داشته باشیم، که این فرمایش ایشان از دو جهت تکلیف است.

وی ادامه داد: نظام ما قدرتش به تجهیزات نیست ولی در عین حال قوی‌ترین تجهیزات در منطقه مربوط به ایران بوده اما تمام قدرت ما به خاطر پشتوانه مردمی و وابستگی به این نظام است.

وی اظهار داشت: مشارکت حداکثری در انتخابات مانور قدرت در این نظام است و اگر بنا باشد کسی در انتخابات شرکت نکند معنایش این است که نمی‌خواهد مقابل کفر و استکبار قرار بگیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی تبیین کرد: پیامبر فرمودند، هر کسی اهتمام به امور مسلمین نداشته باشد آنگاه مسلمان نیست، لذا اگر کسی در امور سیاسی مشارکت نداشته باشد پیامبر فرمودند با این دید این فرد مسلمان نیست و مصداق بارز این مشارکت شرکت در انتخابات است، با توجه به این نکات مشارکت حداکثری یک حقیقت تکلیفی است که بایستی برای مردم مسلمان ما در این کشور تحقق پیدا کرده و انجام بگیرد.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب فرمودند هیچ چیز نباید مانع مشارکت حداکثری شود، تأکید کرد: این که برخی می‌گویند ما به فرد مشخصی رأی نمی‌دهیم چون او را نمی‌شناسیم در حقیقت ترک یک تکلیف است، لذا باید گفت که بروید آنها را بشناسید، رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر خود اینها را نمی‌توانید بشناسید به همین لیست‌هایی که جریان‌های مومن اعلام می‌کنند اعتماد کنید و بر حسب اعتماد به این فهرست‌هایی که جریان‌های مومن و با ایمان ارائه داده‌اند به آن افراد رأی بدهید منتهی فرمودند به آن لیست‌هایی که از طرف جریان‌هایی که دلشان با آمریکا است، ارائه می‌شود، اعتماد نکنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این فهرست‌ها باید به وسیله افرادی داده شود که مومن باشند و دلشان با آمریکا نباشد البته در خصوص نماینده مجلس کفایت نمی‌کند که تنها این دو ویژگی را داشته باشد علاوه بر اینها باید برای تمام موضوعات جامعه و مردم برنامه داشته باشد اما اینکه فکر کنیم توانمندی در توسعه صنعت و رفع بیکاری مربوط به کسانی است که بی‌دین هستند و دلشان با آمریکاست فکر غلطی است.

وی با بیان اینکه دانشمندان هسته‌ای ما از جوانان متدین بودند، تأکید کرد: ایمان و غرب‌زده نبودن شرط قطعی انتخاب افراد اصلح است، اما باید توجه کرد که در بین این افراد مومن و متدین افراد متخصص انتخاب شوند.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: مقدس‌ترین نهادی که می‌تواند صلاحیت‌ها را احراز کند شورای نگهبان است، اینکه برخی فکر می‌کنند در بعضی کشورها فیلترصلاحیت در احزاب وجود دارد اینگونه نیست و این موقعیت را نهادها به مانند قانون اساسی در ترکیه، روسیه، مصر و مجلس سنای آمریکا دارند که نمایندگان خودشان را احراز صلاحیت می‌کنند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: قداست شورای نگهبان از آنجا بیشتر مشخص می‌شود که امام راحل فرمودند من هشدار می‌دهم توهین به فقهای شورای نگهبان برای نظام و اسلام خطرناک است، با این رویکرد در سال فتنه 88  وقتی بنا شد نظام را براندازی کنند فوکویاما بزرگترین مغز متفکر مشاور کاخ سفید اعلام کرد بی‌خودی زحمت نکشید تا وقتی که دو نهاد رهبری و شورای نگهبان در ایران وجود داشته باشد نظام این کشوربه یک نظام سکولار تبدیل نخواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تبیین جایگاه تأثیرگزار شورای نگهبان، گفت: در اینجا این سوال مطرح است، آیا درست است که یک عده راه بیفتند و به نهاد شورای نگهبان اهانت کنند و بگویند شورای نگهبان جناحی است اینها را امام راحل سال‌ها پیش اعلام خطر کردند، لذا باید گفت از این بدتر نمی‌شود که عده‌ای در کشور راه افتادند و همانند فوکویاما شدند، باید گفت ضد ولایت‌فقیه بالاتر از این نیست که اهانت به شورای نگهبان کنند، باید در انتخابات مراقب باشیم که یک وقت عده‌ای راه نیفتند و شورای نگهبان را تضعیف کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار