کد خبر : 43498
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷

نماینده لیست امید رشت در مجلس:

کسانی که در تصویب لوایح چهارگانه لجبازی می‌کنند، دلسوز مردم نیستند/ اگر وارد «FATF» نشویم در کشور اختلاس و دزدی خواهیم داشت!

کسانی که در تصویب لوایح چهارگانه لجبازی می‌کنند، دلسوز مردم نیستند/ اگر وارد «FATF» نشویم در کشور اختلاس و دزدی خواهیم داشت!

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عدم پذیرش پالرمو و لوایح چهارگانه و فرار کردن از تصویبش بستن دست‌هایمان است.

به گزارش گیلانستان، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره اقدام «FATF» در قبال ایران و اینکه چقدر ضرورت دارد CFT و پالرمو در کشور تصویب شود، گفت: ابتدا باید این نکته را ذکر کنم که لوایح چهارگانه موسوم به «FATF» شامل اصلاح قانون مبازره با تأمین مالی تروریسم،‌ اصلاح قانون مبارزه با پولشویی، پیوستن ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی (پالرمو) و پیوستن به کنواسیون تامین مالی تروریسم (CFT) است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لایحه تامین مالی تروریسم که یکی از این لوایح چهارگانه است تائید شورای نگهبان را گرفته، اما مابقی مانده است آن هم بدون این که توجیهی در کار باشد.

وی با بیان اینکه ما که نمی‌توانیم سازی جدا از ساز ساختار دنیا بزنیم، اظهار کرد: آخر این چه معنی دارد که ما همیشه می‌خواهیم تافته جدا بافته باشیم، اگر «پالرمو» را به تصویب نرسانیم ما با «کنگو» که حتی اسمش را هم خوب نمی‌توانم تلفط کنم باقی می‌مانیم.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با یادآوری این مطلب که ۱۹ سال است در ایران چانه می‌زنیم که این لوایح را امضا کنیم یا خیر، گفت: اگر امضاء نکنیم شرایط برای کشور ما بسیار سخت خواهد شد، در واقع ما با عدم امضاء این لوایح با ادبیات دیگری می‌گوییم حامی تروریسم هستیم درصورتی که اینگونه نیست.

وی با اشاره به اینکه ۲۷ کشور دنیا به طور مشروط وارد «FATF» شده‌اند، بیان کرد: می‌توانستیم به طور مشروط وارد «FATF» شویم و بگوییم کشورهایی را که کمک می‌کردیم همواره کمک می‌کنیم و این تروریسم گفتن‌های شما را قبول نداریم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: اگر نتوانیم وارد «FATF» شویم دیگر هیچ پولی نمی‌توانیم رد و بدل کنیم و همانطور که بارها عنوان کردم شرایط دور زدن تحریم با این رفتارها تقریبا غیرممکن می‌شود.

وی با بیان اینکه باید در یکپارچگی با دنیا شرکت کنیم و آن چیزهایی که بی‌خطر و مشکل است را بپذیریم، گفت: یعنی همه دنیا موقع امضا کردن (پالرمو) متوجه نشدند خطرناک است و فقط ما و کنگو متوجه شدیم! واقعا این رفتارها هیچ توجیهی ندارد و من می‌خواهم اگر کسی دلش به حال مردم می‌سوزد ورود کند، زیرا عدم تصویب این لوایح شرایط سختی را برای کشور به وجود می‌آورد.

جعفرزاده افزود: مردم به حد کافی زیر فشار هستند، کشور به اندازه کافی مشکلات دارد چرا می‌خواهیم دست خودمان را قپانی از پشت ببندیم؟ عدم پذیرش پالرمو و لوایح چهارگانه و فرار کردن از تصویبش بستن دست‌هایمان است، این رفتارها اشتباه محض و بر اساس احساسات تصمیم گرفتن است، درصورتی که باید بر اساس عقلانیت کشور را اداره کرد.

وی ادامه داد: واقعا جای تاسف دارد وقتی از بعضی‌ها می‌شنوم که می‌گویند «ما نخواهیم رفت، ما قبول نداریم». با این حرکات بعد از ۱۹ سال که پیش شرط را پذیرفته‌ایم فقط ما می‌مانیم و کنگو!

این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه اگر این لوایح را نپذیریم همانطور که اشاره کردید شرایط زندگی بر مردم سخت خواهد آن وقت چه کسانی باید پاسخگو باشند، عنوان کرد: مسلم است که مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال مسئول اظهارنظر کردن است.

وی ادامه داد:‌ در جریان بررسی عنوان کردیم که آرای اعضای تشخیص مصلحت نظام مشخص و در تاریخ کشور ثبت شود چه کسانی به این لوایح چهارگانه رأی ندادند. معتقدم آینده مشخص می‌کند این کار بر خلاف امنیت و مصلحت کشور بوده است و تمامی کسانی که در این لجبازی شرکت می‌کنند، دلشان برای مردم و کشور نمی‌سوزد و خیلی ساده‌لوحانه است که اینگونه به قضیه نگاه کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر این لوایح امضا نشود، باز شاهد اختلاس‌ها و دزدی‌ها در داخل کشور خواهیم بود زیرا تصویب این لوایح می‌توانست بساط فساد، قاچاق و پول خارج کردن از کشور را ببندد، می‌توانست پولشویی را از بین ببرد و کسی هم جرأت نکند از ایران پول خارج کند.

وی با اشاره به اینکه اگر زودتر تکلیف خود را در پیوستن به «FATF» مشخص نکنیم برای مراودات اقتصادی به مشکل برخواهیم خورد، گفت: حتی اگر یک بانکی دواطلبانه بخواهد با ما کار کند بانک‌های دیگر طبق قوانین بین‌المللی آن را تنبیه می‌کنند و اینگونه تقریبا هیچ بانکی با ما کار نمی‌کند، خب اسم این را چه چیزی می‌خواهند بگذارند؟ واقعا شأن ایران تا به این حد نزول کرده است که در حد کنگو باشد و از لحاظ اقتصادی هم پایه این کشور شود؟

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خاتمه با بیان اینکه ما که برای نابودی تروریسم خون‌ها دادیم و داعش را ما نابود کردیم،‌ گفت:۱۹ سال روی یک موضوع خیلی ساده بحث کردیم اما امروز مشاهده می‌کنیم عربستان که حامی تروریسم است عضو می‌شود! اسرائیل که رژیم نسل‌کش است عضو می‌شود! ما که هیچ کدام از اینها نیستیم چرا عضو نشویم؟ چرا می‌ترسیم و فرار می‌کنیم؟ چرا وارد معاهدات بین‌المللی نمی‌شویم؟ آن هم هنگامی که کشور شفافی هستیم و ساخت و نگهداشتن بم اتم را حرام می‌دانیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار