کد خبر : 33651
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳

کسانی که در مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی با فتنه همراهی می‌کنند باید رد صلاحیت شوند/ کسی که ثقه‌الاسلام هم نبود یک‌باره آیت‌الله شد/ بسیاری از شخصیت های انقلابی به خاطر فرزندان خود به تباهی رسیدند

کسانی که در مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی با فتنه همراهی می‌کنند باید رد صلاحیت شوند/ کسی که ثقه‌الاسلام هم نبود یک‌باره آیت‌الله شد/ بسیاری از شخصیت های انقلابی به خاطر فرزندان خود به تباهی رسیدند

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: کسانی که در مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی جامعه قرار دارند و با فتنه همراهی می‌کنند، هم‌آوا و هم مسیر با فتنه‌گران هستند باید رد صلاحیت شوند.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله رسول فلاحتی امشب در مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه(س) در مهدیه شهر رشت با اشاره به استحاله جامعه اسلامی از حیث فرهنگ، معارف و سیاست از نگاه فاطمه(س) اظهار کرد: خطبه حضرت زهرا(س) بیانگر بسیاری از رخدادها و حوادث قبل، حین و پس از رحلت پیامبر(ص) است.
وی، در ادامه چهار عامل استحاله جامعه اسلامی از نگاه فاطمه(س) در شب‌های گذشته، افزود: عافیت طلبی، رفاه طلبی و راحت زیستن پنجمین عامل استحاله جامعه اسلامی است و ویرانی جامعه را دربر دارد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه انبیای الهی در طول تاریخ شاهد عامل مذکور در میان مردم بودند، تصریح کرد: در دوران معاصر نیز عافیت طلبی و رفاه طلبی از عوامل استحاله جامعه اسلامی محسوب می‌شود.
آیت‌الله فلاحتی، سکوت خواص جامعه را ششمین عامل استحاله جامعه اسلامی برشمرد و بیان کرد: در شرایطی که نیاز است خواص به فریاد دردمندان برسند و جامعه را از برهه سقوط به صعود بکشانند، سکوت می‌کنند.
وی به تعیین جانشینی علی(ع) در غدیر توسط پیامبر(ص) از طرف خداوند اشاره کرد و گفت: عده‌ای جانشینی امام علی(ع) را پذیرفتند اما زمانی که تغییر در جامعه اسلامی ایجاد شد، جانشینی ایشان را نپذیرفتند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه بعضی از خواص در انقلاب اسلامی طعمه دشمنان شدند و ولایت مطلقه فقیه را زیر سئوال بردند، خاطرنشان کرد: خروج از حاکمیت را کسانی بیان کردند که از سال 42 همراه امام(ره) بودند.
آیت‌الله فلاحتی یادآور شد: در سازمان روحانیت برای اینکه شرایط بلوا به‌پا کنند علامه‌سازی کردند و کسی که ثقه‌الاسلام هم نبود یک‌باره آیت‌الله شد و این برای ما جای سئوال است.
وی ادامه داد: در انقلاب اسلامی برخی از خواص از سال 42 همراه امام(ره) و مقام معظم رهبری بودند اما در شرایط بحرانی از حمایت خود دست برداشتند و سکوت کردند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه سکوت خواص مانند کسانی است که راضی به فساد و تبهکاری در جامعه هستند، اظهار کرد: در فتنه سال 88 بسیاری از خواص امتحان خود را دادند و مردود شدند.
آیت‌الله فلاحتی اضافه کرد: آنها که از گفتمان امام(ره) سخن می‌گفتند نه تنها هنوز فتنه را محکوم نکردند بلکه فتنه‌گران را از عوامل انقلاب می‌دانند.
وی با اشاره به اینکه بخشی از ریزش‌ها در انقلاب اسلامی از یاران امام(ره) آغاز شد، بیان کرد: ریزش‌ها در توده‌های مردم مشهود نیست اما در خواص جامعه ملموس است.
نماینده ولی فقیه در گیلان، فتنه سال 88 را خطرناک‌تر از جنگ 8 ساله دانست و تصریح کرد: سال‌ها دشمن برای فتنه سال 88 تدارک دیده بود اما هنوز عده‌ای نمی‌خواهند حتی یک جمله علیه فتنه‌گران بیان کنند.
آیت‌الله فلاحتی به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی براینکه فتنه باید واکاوی شود، اشاره کرد و گفت: کسانی که در مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی جامعه قرار دارند و با فتنه همراهی می‌کنند، هم‌آوا و هم مسیر با فتنه‌گران هستند باید رد صلاحیت شوند.
وی با اشاره به عوامل سکوت خواص در مقابل فتنه‌گران، خاطرنشان کرد: روشن نبودن فتنه نخستین عامل سکوت خواص محسوب می‌شود زیرا در فضای غبارآلود دشمن آنها که همراه انقلاب بودند را بزک می‌کند و به میدان می‌آورد.
امام جمعه رشت یادآور شد: امروز از دشمنان انقلاب اسلامی هراسی نداریم اما فتنه‌گران با دو چهره به میدان می‌آیند و در این مرحله انسان باید با دو بال بصیرت و قرار گرفتن در کنار انسان‌هایی که پاک زندگی می‌کنند، فتنه را بشناسد.
آیت‌الله فلاحتی، وجود آقازاده‌ها و اطرافیان خواص را دومین دلیل سکوت خواص دانست و اظهار کرد: در انقلاب اسلامی بسیاری از شخصیت‌های انقلابی به خاطر فرزندان و خویشان خود به تباهی رسیدند.
وی با بیان اینکه آقازاده‌ها نقش اساسی در تخریب جهره‌ها در تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی داشته‌اند، تصریح کرد: دنیا طلبی، منفعت طلبی و جاه طلبی سومین عاملی است که موجب دور شدن انسان از مسیر حق می‌شود زیرا فرد منفعت خود را در خطر می‌بیند.
نماینده ولی فقیه در گیلان به گلایه مقام معظم رهبری از ثروت‌اندوزی عده‌ای از خواص اشاره کرد و افزود: منفعت طلبی انسان را وارونه می‌کند.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: سکوت خواص از عوامل استحاله جامعه اسلامی در طول تاریخ اسلام بود و برای انقلاب ما نیز اتفاق افتاده است بنابراین تمام آحاد جامعه اسلامی باید در خود بازنگری کنیم تا ابزاری برای دشمنان دین خدا نشویم.
وی همچنین با اشاره به دهه فجر انقلاب اسلامی، بیان کرد: 22 بهمن از ایام‌الله انقلاب اسلامی است و ریشه حکومت 2500 ساله شاهنشاهی را در کشور خشکاند.
امام جمعه رشت به شکسته شدن ابهت قدرت‌های سلطه‌گر با وقوع انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران با افتخار شگفت‌آمیزی به مسیر خود ادامه می‌دهد.
آیت‌الله فلاحتی با تأکید بر حضور تمام اقشار جامعه در راهپیمایی روز 22 بهمن، تصریح کرد: شرکت در راهپیمایی روز 22 بهمن یکی از مصادیق حمایت از انقلاب اسلامی است.
انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار