کد خبر : 16229
تاریخ انتشار : جمعه 6 مرداد 1396- 03: 18

کسانی که در کارهای فرهنگی جامعه تلاش می‌کنند بدانند که این تلاش کافی نیست

کسانی که در کارهای فرهنگی جامعه تلاش می‌کنند بدانند که این تلاش کافی نیست

امام‌جمعه موقت رشت با بیان اینکه نباید در مقابل هجمه‌های دشمن آرام بگیریم گفت: مردم از دولت انتظار دارند که در بحث تولید، اشتغال خیلی تلاش کند.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام اسماعیل پوررضا در خطبه‌های این هفته شهر رشت اظهار کرد: دست‌اندرکاران کارهای فرهنگی فقط کافی است یک نگاه کوتاهی به جامعه بیندازند تا شرایط جامعه را متوجه شوند، کسانی که در کارهای فرهنگی جامعه تلاش می‌کنند بدانند که این تلاش کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه در طرح موضوعات فرهنگی و بیان این موضوعات اگر ضعیف عمل کنیم مطمئن باشید که دچار مشکل می‌شویم گفت: این روشنگری باید توسط معلمان هم صورت بگیرد از اول انقلاب در بحث فرهنگی عقب هستیم و کم‌کار شده است.

امام‌جمعه موقت رشت تصریح کرد: صداوسیما، اداره ارشاد و سایر دستگاه‌ها که زحمت می‌کشند و جشنواره‌های غذا و یا صنایع‌دستی را تا حد جهانی پوشش می‌دهند درحالی‌که در کنار آن موضوعات همچنین باید گفته شود کسانی که این وسایل را درست می‌کنند چه سبک زندگی دارند و در مورد آن‌ها هم حتماً برنامه تهیه شود.

وی بابیان اینکه سبک زندگی در کشور ما قصه‌اش مانند قصه ایمان است گفت: انسان وقتی مؤمن می‌شود کار تمام نشده است و نیاز به تقوا دارد و تقوا باعث می‌شود که در مسیر ایمان نلرزیم.

پوررضا با تأکید بر اینکه شناخت اصول و قواعد و قوانین است که خطوط اصلی سبک زندگی اسلامی را بیان می‌کند افزود: در انجام چنین ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی مسئولیت دارند که متأسفانه ضعیف عمل می‌کنند، آموزش پرورش، دانشگاه و سایر دستگاه‌های فرهنگی باید سبک زندگی اسلامی را جدی بگیرند و این موضوع حساس را درک کنند و کلاس‌های تخصصی برگزار و اساتید برجسته بیاورند.

وی گفت: دشمنان در زمینه سبک زندگی اسلامی سال‌ها است که دارند کار می‌کنند و در تلاش هستند که این موضوع به مردم ایران و سایر امت‌های اسلامی گفته نشود.

امام‌جمعه موقت رشت افزود: شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی در تلاش هستند که مردم ما را از دین اسلام دور کنند و به آن توجه نداشته باشند، آن‌ها در تلاش هستند که بین فرزندان و پدر و مادر اختلاف بیندازند فرزند را از والدین دور کنند و باعث جدایی زنم و شوهر شوند و با این کار جامعه ما را ملتهب و دل خانواده‌ها را مضطرب کنند.

وی گفت: اساتید دانشگاه‌ها، فرهنگیان و همه دستگاه‌های فرهنگی باید تلاش کنند که جوانان ما از آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مطلع شوند و این آسیب‌ها را اطلاع‌رسانی کنند.

پوررضا با اشاره به مسئله حج و اینکه باعث می‌شود جهانیان نگاهشان به مسلمانان معطوف شود افزود: هم‌وطنان ما اگرچه بازهم با دلی خونین اما برای حج ابراهیمی عازم می‌شوند و انشاء الله که سلامت به خاک کشور بازمی‌گردند و ستادهای نماز جمعه برای حضور جوانان برنامه‌ریزی کنند زیرا پایگاه اصلی فرهنگی یک شهر نماز جمعه است و باید توسط این جوانان در مقابل هجمه‌های دشمن بایستیم .

وی با تأکید بر اینکه نباید در مقابل هجمه‌های دشمن آرام بگیریم  بیان کرد:  دل جوانان ما را دارند با استفاده از این شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های مجازی  قطعه‌قطعه می‌کنند، صداقت پاکی و سلامتی جوانان ما را و حجب و حیا دختران ما را هدف قرار داده‌اند، باید در این زمینه برنامه‌ریزی شود.

پوررضا افزود: برای حل این مسائل و مشکلات عرصه را ستاد نماز جمعه باید فراهم آورد، اگر نمی‌توانند این راه را باز کنند باید کنار بروند، اما اگر می‌توانند پس تلاش کنند و این شرایط را فراهم کنند .

وی با شاره به اینکه باید در مقابل دو گروه در کشور خیلی احتیاط کرد گفت:  اول کسانی که دلدادگی به غرب دارند و بستنی غرب را خورده‌اند و دوم در مقابل استعمار خارجی که باید در پروژه نفوذ در مقابله با این دو گروه خیلی احتیاط کرد.

امام‌جمعه موقت رشت با اشاره به انتظارات مردم از دولت جدید افزود: مردم از دولت انتظار دارند که در بحث تولید، اشتغال خیلی تلاش کند و نظام بانکداری را که بخش مهمی از این نظام، نظام فاسد و پلیدی است که باید در این مورد فکری شود و دولت اصلاح کند.

وی بابیان اینکه باید در مورد نظام بانکداری فکری شود گفت: بخشی از این نظام حتماً باید اصلاح شود مشکل اصلی این است که نظام سرمایه‌داری را به وجود می‌آورد و سالیان سال است که به این شکل است.

پور رضا افزود: دولت خود را خادم ملت بداند و دولت دولت همه مردم است و کسانی که مخالف این دولت هستند باید در کمال احترام نقدهای خود را مطرح کنند و دولت هم باید پاسخگو باشد و خبررسانی درست انجام دهد و انتقادپذیر باشد.

وی با اشاره به تحریم‌های جدید علیه ایران افزود: کشوری که این‌همه جوان تحصیل‌کرده دارد و این‌همه منابع عظیم دارد چرا به درون خود نگاه نکند اگر کشور ما به این جوانان اعتماد کند حتماً سرپا خواهد ماند و این تحریم‌ها فرصت خوبی است که با کشورهای آسیایی متحد شویم و به خوداتکایی برسیم.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار