کد خبر : 11065
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 فروردین 1396- 26: 17

کسب رتبه سوم کشور در جذب مسافران نوروزی توسط استان گیلان

کسب رتبه سوم کشور در جذب مسافران نوروزی توسط استان گیلان

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه امسال بیش از ۷ میلیون مسافر برای تعطیلات نوروزی به گیلان سفر کردند گفت: استان گیلان رتبه سوم کشور را در جذب مسافران نوروزی کسب کرد.

به گزارش گیلانستان، رضا علیزاده صبح امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه امسال در تعطیلات نوروزی بیش از یک میلیون و ۲۵۵ هزار خودرو وارد استان گیلان شد اظهار داشت: در ایام نوروز بیش از ۷ میلیون مسافر به استان گیلان سفر کردند.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه ورود خودروها به گیلان، نوروز امسال در مقایسه با سال گذشته بیش از ۳۱ درصد افزایش داشته است افزود: مراکز اقامتی استان گیلان در ایام نوروز میزبان بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار گردشگر شب اقامت بودند.

علیزاده با تاکید بر اینکه نوروز امسال اقامت مسافران نوروزی در استان گیلان در مقایسه با نوروز سال گذشته افزایش ۱۹ درصدی داشته است تصریح کرد: متوسط مدت ماندگاری مسافران در مراکز اقامتی رسمی استان گیلان ۶۴ درصد بوده است.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به اینکه ورود مسافران خارجی به گیلان در نوروز امسال افزایش مطلوبی داشت خاطرنشان کرد: نوروز امسال ۸۳۰ نفر مسافر خارجی در گیلان تردد کردند که این آمار نسبت به سال گذشته رشد ۶ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه استان گیلان امسال رتبه سوم کشور را در جذب مسافران نوروزی کسب کرد افزود: مراکز اقامتی رسمی گیلان متشکل از هتل، هتل آپارتمان، مجتمع‌های گردشگری، تفریحی و مهمان‌پذیرها از ماه‌ها قبل آمادگی پذیرایی از میهمانان نوروزی را در استان داشتند./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار