کد خبر : 60335
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آذر 1399- 57: 9

فرمانده انتظامی گیلان:

کسب رتبه نخست کشوری استان گیلان در پیشگیری از وقوع جرم

کسب رتبه نخست کشوری استان گیلان در پیشگیری از وقوع جرم

فرمانده انتظامی گیلان گفت: استان گیلان رتبه نخست پیشگیری از وقوع جرم و رتبه سوم کشفیات را در کشور به‌دست آورد.

به گزارش گیلانستان، سردار عزیزالله ملکی شامگاه یکشنبه در نشست خبری رزمایش زمستانی پلیس از کاهش ۱۳ درصدی جانباختگان ناشی از تصادفات جاده‌ای در استان گیلان خبر داد و افزود: نیروی انتظامی گیلان امسال در کشور در زمینه پیشگیری از جرم رتبه نخست و در زمینه کشفیات رتبه سوم را به‌دست آورده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان نیز در حاشیه این نشست عنوان کرد: در راستای طرح زمستانه امسال ۴۸ تیم با احتساب ۳۰۰ نفر در محورهای برف‌گیر و جلگه‌ای استان گیلان حضور فعال می‌یابند.

سرهنگ جاور صفاری افزود: رزمایش طرح زمستانه با حضور فرمانده انتظامی و گروه‌های امدادی اجرا شد و یکی از اهداف این طرح تسریع در عبور و مرور و کنترل ایمنی وسایل نقلیه در معابر برون شهری به‌ویژه گردنه‌های برفگیر استان و مدیریت حوادث احتمالی با همکاری سازمان‌ها و گروه‌های امدادی است.

رئیس پلیس راه گیلان گفت: خوشبختانه امسال پلیس راه گیلان با شناسایی نقاط ضعف و قوت در حوزه آسیب شناسی برف سال گذشته اقدامات خوبی را با کمک دستگاه‌های مربوط انجام داده که یکی از این اقدامات همکاری و برگزاری جلسه با مدیران کل راهداری و رؤسای پلیس راه استان‌های هم جوار قزوین و اردبیل بود.

وی افزود: از موضوعات دیگری که پلیس راه گیلان آن را دنبال می‌کند کنترل تجهیزات زمستانی خودروها به‌ویژه زنجیر‌چرخ در گردنه های برفگیر است همچنین رسیدگی سریع به تصادفات و بازگشایی محورها یکی از نکات اصلی این طرح بوده و نیز کمک به در راه ماندگان را با همکاری دستگاه‌های مسئول به‌ویژه هلال احمر در دستور کار است.

رئیس پلیس راه استان گیلان با اشاره به اهمیت شناسایی نقاط حادثه‌خیز اعلام کرد: یکی از اهداف این طرح کاهش حوادث رانندگی است که این نیز جز با کاهش نقاط حادثه‌خیز محقق نمی‌شود در این راستا علاوه بر ۲۵ راهدارخانه ثابت، ۶ راهدارخانه سیار نیز در نقاط برف‌خیز و کانون‌های بحران تعبیه کردیم.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی از ۲۴ خرداد ماه در سطح کشور آغاز شد اظهار داشت: از آغاز این طرح تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه در گیلان دوگانه سوز شده و میانگین ماهانه ۳۵۰ دستگاه است؛ این طرح در ابتدای امر برای خودروهای عمومی برون شهری، درون شهری و وانت‌ها اجرا می‌شود.

کوروش بالادست گفت: تا دو ماه آینده طرح دیگری برای تاکسی‌های اینترنتی و آژانس‌ها اجرا می‌شود که در ماه‌های آینده اطلاعیه آن ابداع شده و به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنیم لذا مردم عزیز می‌توانند به سایت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مراجعه کرده و برای شرکت در این طرح ثبت نام کنند و در نوبت قرار بگیرند؛ اکنون حدود هزار دستگاه خودرو در نوبت دوگانه‌سوز شدن هستند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار