کد خبر : 51654
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸

کسب ۵ درصد فروش طرح «بهارانه کتاب ۹۹» توسط کتابفروشی های گیلان

کسب ۵ درصد فروش طرح «بهارانه کتاب ۹۹» توسط کتابفروشی های گیلان

مدیرکل ارشاد گیلان به اجرای طرح «بهارانه کتاب ۹۹»، گفت: ۲۱ کتابفروشی گیلانی عضو این طرح موفق شدند پنج درصد فروش کل این طرح را کسب کنند.

به گزارش گیلانستان فیروز فاضلی با اشاره به اجرای طرح «بهارانه کتاب ۹۹» و با بیان اینکه امسال در این طرح ۲۱ کتابفروشی استان گیلان مشارکت داشتند، اظهار کرد: از این تعداد ۱۳ کتابفروشی در شهر رشت و مابقی در سطح شهرستان رد این طرح فعال بودند.

وی با بیان اینکه سه درصد کتابفروشی های استان گیلان عضو این طرح هستند، گفت: در مجموع و بر اساس آمار کتابفروشی های گیلانی حاضر در این طرح موفق به کسب پنج درصد مجموع فروش در این طرح شده‌اند.

مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به فروش ۱۸ هزار و ۱۸ نسخه کتاب در سیزدهمین دوره طرح توزیع یارانه‌ای کتاب در این استان، افزود: ارزش ریالی کتاب‌های فروخته شده پنج میلیارد و ۵۲۵ میلیون ریال بوده است.

فاضلی با بیان اینکه کتابفروشی فرازمند رشت در صدر فروش کتاب در طرح «بهارانه کتاب ۹۹» است، تصریح کرد: این کتابفروشی موفق به فروش هفت هزار و ۲۰۱ نسخه کتاب در قالب این طرح شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ماه اجرایی شد، بیان کرد: در اجرای این طرح به خریداران کتاب با ارائه کارت ملی حداکثر تا مبلغ ۳۰ هزار تومان یارانه خرید کتاب تعلق گرفت و هر شماره ملی حداکثر تا مبلغ ۱۵۰ هزار تومان مجاز به خرید کتاب بود که این خرید تا سقف ۲۰ درصد مشمول تخفیف «طرح بهارانه ۹۹» می‌شد.

وی با بیان اینکه این تخفیف شامل کتاب‌های چاپی، عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان بود، تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بیش از دو ماهه مراکز فرهنگی به ویژه کتابفروشی ها اجرای این طرح فرصتی مناسب برای علاقه مندان به حوزه کتاب برای تهیه کتاب‌های مورد نیاز خود بود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار