کد خبر : 18115
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1396- 32: 17

کشاورزان ۳۰۰ روستای استان گیلان از آموزش‌های کشاورزی بهره‌مند شدند

کشاورزان ۳۰۰ روستای استان گیلان از آموزش‌های کشاورزی بهره‌مند شدند

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان گفت: سازمان بسیج کشاورزان و منابع طبیعی گیلان در ۳۰۰ روستا به کشاورزان آموزش کشاورزی داده و در تولید برنج، آن‌ها را پشتیبانی وحمایت می‌کند.

به گزارش گیلانستان، غلامرضا ملک علیپور در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: بسیج مهندسین در استان گیلان در سال ۷۹ تشکیل شد و در سال ۹۲ به بخش‌های عمران و معماری، صنعت و معدن، کشاورزی و منابع طبیعی تقسیم شد.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان گفت: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان برای تولید محصولات کشاورزی در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی آمادگی کامل دارد.

ملک علیپور افزود: مجموعه ۲.۵ هکتاری کشت ماهیان خاویار در آبکنار بندر انزلی، مجموعه ۱۵ هکتاری کشت ماهیان گرمابی و سردابی در قفس بندر انزلی و مجموعه ۶۰ هکتاری مرکز الگویی کشاورزی امام حسن مجتبی (ع) در لاکان شهر در سال ۹۲ ایجاد شد.

وی با بیان اینکه دریاچه خزر را دریاچه‌ای پرتلاطم و با جزر و مد ویژه بیان کرد و اعلام داشت: پرورش ماهی در قفس در بندر انزلی کاری نو در کشور بود و ریسک بالایی داشت اما نتیجه خوبی از این کار حاصل شد و مجموعه آبکنار هم اکنون آماده برداشت خاویار است.

ملک علیپور با اشاره به ۲۴ سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری در طرح اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: اگر بر ۴ رکن مردمی کردن اقتصاد، علمی کردن اقتصاد، اقتصادی کردن اقتصاد و عمل جهادی و انقلابی عمل شود سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان ۹۰ درصد چای کشور، ۶۵ درصد فندق، ۸۰ درصد گل گاوزبان و ۸۵ درصد بادام کشور را دارا است اعلام داشت: تولید برنج و آبزی‌پروری برای سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گیلان در اولویت است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان، تولید و پرورش اصولی برنج و آبزی‌پروری در استان گیلان را باعث خودکفا شدن کشور در این زمینه بیان کرد و اظهار داشت: امنیت غذایی کشور با کمبود برنج و آبزیان از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ روستا در استان گیلان دارای مزیت قالب برنج‌کاری است عنوان داشت: سازمان بسیج کشاورزان و منابع طبیعی گیلان بنا بر توان و ظرفیت خود در ۳۰۰ روستا به کشاورزان آموزش کشاورزی داده و در تولید برنج آنها را پشتیبانی وحمایت می‌کند.

ملک علیپور با اشاره به اینکه در هر یک از ۳۰۰ روستا منتخب مزارع ۲۰ کشاورز انتخاب می‌شود اعلام داشت: مزارع ۲۰ کشاورز منتخب به یک مکان الگویی برای کشاورزان آن روستا تبدیل می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان الگو شدن مزارع روستاییان را باعث مردمی شدن اقتصاد در روستاهای گیلان خواند و بیان داشت: با تقویت مردم برای الگویی کردن مزارع خود دولت برای ایجاد مزارع الگویی هزینه ای نمی‌کند.

وی با اشاره به عمل جهادی و انقلابی مهندسین سازمان بسیج مهندسین کشاورزی گفت: مردم از آخرین داشته‌ها و تجارب علمی این مهندسان سر مزارع خود برخوردار می‌شوند و با کاهش هزینه کاشت و داشت و برداشت برنج، اقتصاد روستاییان تقویت می‌شود‌.

ملک علیپور با اشاره به اینکه مهندسینی که در سال ۹۶ سر مزارع کشاورزان ۳۰۰ روستای منتخب حاضر شدند از سال ۹۵ انتخاب شدند خاطرنشان کرد: مهندسان کشاورزی پس از گذراندن دوره‌های آموزشی با شورای روستا، دهیاری و پایگاه بسیج روستای مورد نظر ارتباط برقرار کردند.

رئیس بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه مهندسان سازمان بسیج مهندسین کشاورزی بدون مزد و مواجب در سال ۹۶ سر مزارع کشاورزی حاضر شدند گفت: محصول ۴ هزار مزرعه از ۶ هزار مزرعه که مهندسان بر آنها نظارت داشته‌اند جمع آوری شده است.

وی با اشاره به آنالیز نتایج اقدامات بسیج مهندسین کشاورزی و دلایل کاهش و یا افزایش محصولات کشاورزی در مزارع منتخب خاطرنشان کرد: نتیجه فعالیت های سال ۹۶ در مزارع استان گیلان الگویی برای اقدامات سال بعد می‌شود./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار