کد خبر : 37922
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰

مدیرکل دامپزشکی گیلان:

کشتار غیرمجاز عامل سرایت بیماری های مشترک

کشتار غیرمجاز عامل سرایت بیماری های مشترک

مدیرکل دامپزشکی گیلان:کشتار غیرمجاز عامل سرایت بیماری های مشترک دام و انسان است.

به گزارش گیلانستان عاقبتی، برنامه های در دست اجرای دامپزشکی در سال جاری را مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و حیوان مانند بیماریهای تب کنگو و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان عنوان کرد و افزود: یکی دیگر از برنامه های دامپزشکی واکسناسیون دام و طیور و حیواناتی است که مبادرت به پرورش آن در سطح استان می شود.

وی در ادامه هدف از برنامه واکسناسیون دام و طیور را جلوگیری از خسارت اقتصادی به دامداران و پیشگیری از بیماری های مشترک بیان کرد و ادامه داد: نظارت بهداشتی در مراکز تحت نظارت مانند کشتارگاه،بسته بندی و مراکز پرورش استانداردهای ملی و منطقه است تا این واحدها بتوانند محصولات خود را صادر کنند.

عاقبتی همچنین کنترل فراورده های خام دامی در سطح شهرستان ها را نیز حلقه آخر نظارت بر واحدهای عرضه کننده دانست و خاطرنشان کرد: در سال گذشته یک میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز آزمایشگاه ها تخصیص یافت.

مدیرکل دامپزشکی استان گیلان با اشاره به اینکه استان گیلان اولین استانی بود که کشتارگاه های سنتی را تعطیل کرد افزود: 3 کشتارگاه صنعتی در شهرهای لنگرود،رشت و تالش با نظارت دامپزشکی درحال فعالیت هستند.

عاقبتی کشتار غیرمجاز را از عامل سرایت بیماری های مشترک و آلودگی محیط زیست برشمرد و گفت: در این راستا توصیه می شود که برای جلوگیری از بیماریها و اشاعه آن مانند تب کنگو از کشتارهای غیرمجاز خودداری کنند.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار