کد خبر : 24679
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردین 1397- 32: 19

کشت بادام زمینی در آستانه اشرفیه آغاز شد

کشت بادام زمینی در آستانه اشرفیه آغاز شد

کشت بادام زمینی در ۲ هزار و ۵۰۷ هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان آستانه اشرفیه آغاز شد.

به گزارش گیلانستان، رئیس جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه در حاشیه اولین کشت بادام زمینی گفت: اولین کشت بادام زمینی امسال در سطحی معادل یک هکتار از زمین های کشاورزی علی خانجانی یکی از بادام کاران روستای لب دریای بخش بندرکیاشهر از توابع این شهرستان صورت گرفته است.

محمدباقر قاسمپور رقم بادام زمینی این شهرستان را از نوع گلی عنوان و خاطرنشان کرد: کشت بادام زمینی همه ساله از اوایل اردیبهشت ماه در این شهرستان انجام می گیرد ولی امسال به جهت شرایط آب و هوایی ، زودتر انجام شده است.

وی با اشاره فعالیت چهار هزار بهره بردار در زمینه کشت و تولید بادام زمینی در آستانه اشرفیه گفت: ۶۰ درصد از زمین های زیر کشت بادام زمینی این شهرستان در بخش بندرکیاشهر و ۴۰ درصد دیگر در حوزه بخش مرکزی است.

وی زمان برداشت محصول بادام زمینی را از اوایل شهریورماه تا اواخر مهرماه ذکر و اضافه کرد: بطور میانگین همه ساله در هر هکتار سطح زیر کشت بادام زمینی این شهرستان، حدود شش و نیم تن پیله تر بادام زمینی بدست می آید که از این میزان، حدود چهار تن دانه بادام زمینی حاصل می شود.

شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر، در ۳۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است و روستاهای کورکاء ، استخر بیجار، پرکاپشت مهدیخانی، خوشکاروندان، تمچال و نقره ده مهمترین مراکز کشت و تولید بادام زمینی این شهرستان هستند.

حدود ۹۰ درصد بادام زمینی مورد نیاز کشور، توسط بادام کاران این شهرستان تولید و به بازارهای مصرف عرضه می شود./ ۸دی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار