کد خبر : 59770
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399- 52: 10

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان:

کشفیات مواد مخدر در گیلان ۶۰ درصد افزایش یافت

کشفیات مواد مخدر در گیلان ۶۰ درصد افزایش یافت

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گیلان گفت: کشفیات مواد مخدر در استان گیلان نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ علی احمدپور، از افزایش ۶۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان گیلان خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون در استان گیلان مقدار ۳ تن و ۳۸۰ کیلوگرم کشف و ضبط مواد مخدر داشتیم که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش دارد؛ دستگیری بیش از ۲۲ هزار نفر را داشتیم که در مقایسه با سال گذشته شاهد ۱۰ درصد افزایش بوده‌ایم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه ۱۳۱ مرحله طرح پاکسازی نقاط آلوده، ارتقا امنیت اجتماعی و کنترل محور داشته‌ایم خاطرنشان کرد: در حوزه انهدام باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر ۹۰ باند را از ابتدای سال تاکنون منهدم کرده‌ایم که در این حوزه نیز با ۲۵ درصد رشد مواجه هستیم.

احمدپور درباره دستگیری اخیر دو باند بزرگ توزیع مواد مخدر در گیلان افزود: در تاریخ ۸ آذر دو باند بزرگ توزیع مواد مخدر در استان گیلان منهدم شد که حامل ۱۰۵ کیلوگرم و ۳۲ کیلوگرم مواد مخدر از استان البرز به استان گیلان بودند؛ عناصر اصلی هر دو باند دستگیر شده و خودروهای آنها توقیف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گیلان درباره سن اعتیاد در گیلان عنوان کرد: بیشترین فراوانی اعتیاد در گیلان در رده سنی ۲۵ الی ۳۵ است؛ از مجموع ۱۹۰۰۰ مصرف‌کننده و مبتلایان به اعتیاد که دستگیر شده‌اند بیشترین آمار دستگیری مربوط به رده سنی ۲۵ الی ۳۵ است.

وی ابراز داشت: در بحث اقدامات پیشگیرانه در زمینه مواد مخدر با شیوع بیماری کرونا، تهیه و تدوین محتوای آموزشی در قالب انیمیشن‌های آموزشی، تیزر و پیام‌های هشداردهنده را به جهت بارگذاری در سایت‌ها و کانال‌های مجازی در اولویت کارهای خود قرار داده و اجرایی کرده‌ایم.

احمدپور از برگزاری کلاس‌های پیشگیری اجتماعی در ادارات خبر داد و گفت: برخی از مستندات آموزشی شناخت مواد مخدر و آسیب‌های مواد مخدر را به‌صورت لوح فشرده تهیه کرده و در اختیار اکثر ادارات گذاشته‌ایم و نیز با کارشناسان این حوزه در مدارس، انجمن اولیا مربیان و ادارات مختلف مانند هلال احمر، مراکز علمی و نظامی، کمیته امداد، سازمان بهزیستی و اداره کل راه‌ و شهرسازی حضور داشته‌ایم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گیلان خاطرنشان کرد: با شروع هفته ناجا از ۲۳ مهر به‌مدت دو هفته نصب بیش از ۱۲ بنر بزرگ حاوی پیام‌های هشدار دهنده را در سطح خیابان های شهر رشت داشته و همچنین در برنامه‌های تلویزیونی، رادیویی و سایر ظرفیت‌های استان حضور به‌‌عمل آوردیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر آنچه مهم است این است که خانواده‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر و اقدامات پیشگیرانه فعال باشند و این مسئله را ساده تلقی نکنند؛ متأسفانه امروز مواد مخدر در کمین هر خانواده‌ای نشسته است و عناصر قاچاق درصدد این هستند که یک معتاد به معتادان اضافه کنند.

احمدپور با بیان اینکه با شیوع کرونا حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی بسیار چشمگیر شده است اظهار داشت: برخی از افراد در فضای مجازی حرکات مجرمانه در راستای توزیع مواد مخدر دارند؛ تاکنون چندین مورد مرتبط با عناصر و شبکه‌های توزیع مواد مخدر در شبکه‌های مجازی را شناسایی و منهدم کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه والدین و بزرگترهای خانواده باید نسبت به فرزندان مراقبت‌های اجتماعی چه در داخل خانه و چه در فضای خارج از خانه را داشته باشند گفت: امروزه می‌طلبد که خانواده‌ها بدانند فرزندانشان در فضای مجازی در چه فضایی سیر می‌کند و اقدامات کنترلی فرزندانشان را در دستور کار قرار دهند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان خاطرنشان کرد: از شهروندان عزیز می‌خواهیم ضمن اعتماد به پلیس مبارزه با مواد مخدر در صورت مشاهده استعمال، توزیع و خرید و فروش مواد مخدر مراتب را به سامانه تلفنی ۱۲۸ یا ۱۱۰ اطلاع دهند تا اقدامات لازم در این زمینه انجام ‌‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار