کد خبر : 82615
تاریخ انتشار : شنبه 14 آبان 1401- 14: 20

کشف اشیای قیمتی به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد در لاهیجان

کشف اشیای قیمتی به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد در لاهیجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از کشف اشیای قیمتی ازجمله سکه و ریتون برنجی، مجسمه خمیر شیشه و صفحه فلزی بدل‌سازی شده به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد در لاهیجان خبر داد.

به گزارش گیلانستان به نقل از فارس، ولی جهانی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کشف‌ اشیای قیمتی در لاهیجان اظهار کرد: باتوجه به گزارش یگان حفاظت شهرستان لاهیجان درباره کشف مقادیری‌ اشیا توسط رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی با حضور در محل سکونت‌اشیای قیمتی کشف و ضبط شد.

 

وی با اشاره به ارزش ریالی بیش از ۱۱ میلیاردی‌اشیای کشف شده بیان کرد: در جستجوی به عمل آمده، ۴۷۹ قطعه سکه برنجی، یک عدد ریتون برنجی، یک عدد مجسمه خمیر شیشه و یک عدد صفحه فلزی برنجی جملکی بدل‌سازی شده از روی‌ اشیای اصلی به ارزش ۱۱ میلیارد و ۱۳۱ میلیون ریال کشف شد.

 

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان در این رابطه ۲ نفر با هویت معلوم دستگیر شدند و پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح قضایی تحویل داده شد.

 

جهانی همچنین با اخطار به سودجویان و قاچاقچیان‌اتیقه گفت: با هرگونه تبلیغ، خرید و فروش و استفاده از این دستگاه که به منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی می‌شود.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار