کد خبر : 73800
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹

فرمانده انتظامی گیلان:

کشف ۱۳۳ قلم اشیای عتیقه در رودبار/ متهم ۴۷ ساله دستگیر شد

کشف ۱۳۳ قلم اشیای عتیقه در رودبار/ متهم ۴۷ ساله دستگیر شد

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به کشف و ضبط ۱۳۳ قلم اشیای عتیقه در شهرستان رودبار، گفت: متهم ۴۷ ساله دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

به گزارش گیلانستان، سردار عزیزاله ملکی در این باره اظهار کرد: مبارزه با سودجویانی که با چپاول میراث گذشتگان به دنبال رسیدن به مطامع نامشروع خود هستند، همواره در اولویت کار مجموعه انتظامی قرار دارد.

وی در ادامه گفت: مأموران انتظامی ایست و بازرسی رودبار حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی رودبار-رشت به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ که از مسیر جنوب به شمال در حال تردد بود، مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان گیلان تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو ۱۳۳ قلم شیء عتیقه شامل شش عدد ظرف، کاسه و بشقاب نقره، پنج عدد دستبند مفرغ، هفت عدد شیء مدور و نیمه مدور، دو عدد قاشق نقره، ۱۴ عدد انگشتر، ۷۹ مهره و قطعه تزئینی، دو عدد سینه ریز ،۱۰ عدد گردن آویز، دو عدد گوشواره، پنج عدد شیء طلایی با نقش تزئینی و یک عدد سکه کشف شد.

وی از دستگیری و معرفی متهم ۴۷ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و بیان کرد: بنا بر نظر کارشناسان میراث فرهنگی، قدمت اشیای کشف شده مربوط به دوره ساسانی و هزاره اول قبل از میلاد و ارزش ریالی آنها در دست بررسی است.

سردار ملکی با اشاره به اینکه قاچاق اشیا عتیقه و آثار باستانی، تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود از مردم خواست در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار