کد خبر : 78362
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴

مدیرکل تعزیرات حکومتی خبرداد؛

کشف ۵۹ تن روغن و شکر احتکار شده در گیلان/ نانوایی‌های متخلف پلمپ می‌شود

کشف ۵۹ تن روغن و شکر احتکار شده در گیلان/ نانوایی‌های متخلف پلمپ می‌شود

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با اشاره به کشف مقادیر قابل توجه روغن وشکر در استان گیلان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در چند روز گذشته ۳۴ تن روغن و ۲۵ تن شکر احتکار شده توسط تعزیرات حکومتی کشف شد.

به گزارش گیلانستان، مرتضی امینی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گشت تعزیرات در راستای مقابله با احتکار در گیلان با شدت در حال انجام است، اظهار کرد: پس از حذف ارز ترجیحی شاهد افزایش قیمت برخی از کالاها بودیم و در همیم راستا سازمان  تعزیرات حکومتی تیم‌های بازرسی خود را روانه سطح بازار در تمامی نقاط گیلان کرده است.

وی با اشاره به کشف مقادیر قابل توجه روغن وشکر در استان گیلان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در چند روز گذشته ۳۴ تن روغن و ۲۵ تن شکر احتکار شده توسط تعزیرات حکومتی کشف شد.

به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان اقلام احتکار شده با ارزش ۴۲۰۰ تومانی و قیمت قبلی تهیه و خریداری شده بود، اما متخلفات قصد داشتند با قیمت جدید توزیع کنند.

امینی با تأکید بر لزوم تشدید نظارت‌ها بر توزیع اقلام ضروری توسط اصناف بیان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی به‌عنوان مرجع اصلی رسیدگی به تخلفات اقتصادی کار شبانه روزی را در سراسر استان آغاز و اقدامات نظارتی را تشدید کرده است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته اقدام مشترک  در استان گیلان افزود: سازمان جهاد کشاورزی وظیفه تأمین کالا، صمت وظیفه نظارت و بازرسی و تعزیرات حکومتی وظیفه رسیدگی به تخلفات و اقدامات قانونی را بر عهده دارد و در همین راستا از خروج کالاهای اساسی از استان به بهانه درج قیمت جدید جلوگیری می شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان نقش مجموعه های امنیتی و اطلاعاتی و سپاه در کشف احتکار را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: کشف چندین تن روغن، مرغ و شکر در گیلان بدون هماهنگی دستگاه‌های نظارتی و امنیتی امکان پذیر نبوده است لذا به منظور ایجاد آرامش در بازار اقلام کشف و توقیف شده بین مردم با قیمت مصوب توزیع می‌شود.

امینی از برخورد جدی و پلمپ نانوایی‌های متخلف در گیلان خبر داد و گفت: بر اساس تصمیم سران قوا قیمت نان هیچگونه تغییری نداشته و در صورت مشاهده گرانفروشی توسط نانوایی‌ها مجازات ۱۰ برابری اعمال  و انبار و نانوایی محل تخلف پلمب می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار