کد خبر : 42969
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مهر 1398- 01: 11

نماینده مردم آستارا در مجلس:

کلانتری درخصوص انتقال آب خزر کوتاهی کرده است/ ضرورت ورود دستگاه‌های نظارتی به بحث انتقال آب خزر

کلانتری درخصوص انتقال آب خزر کوتاهی کرده است/ ضرورت ورود دستگاه‌های نظارتی به بحث انتقال آب خزر

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به امضای توافق‌نامه انتقال آب خزر از سوی سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور گفت: رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور درخصوص انتقال آب خزر کوتاهی کرده و باید به افکار عمومی پاسخ‌گو باشد.

به گزارش گیلانستان ولی داداشی با اشاره به امضای توافق‌نامه انتقال آب خزر از سوی سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور اظهار کرد: «عیسی کلانتری» رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور درخصوص انتقال آب خزر کوتاهی کرده و باید به افکار عمومی پاسخ‌گو باشد.

وی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان شمال کشور و آن‌ دسته از نمایندگانی که دغدغه محیط‌زیست دارند با بحث انتقال آب خزر موافق نیستند گفت: از سازمان‌ها و دستگاه‌های نظارتی می‌خواهم به ماجرای انتقال آب خزر ورود کرده و جلوی آن را بگیرند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ایجاد مشکلات عدیده زیست‌محیطی را تنها یکی از پیامدهای انتقال آب خزر به فلات مرکزی دانست و افزود: در صورت اجرای طرح انتقال آب خزر به استان سمنان دیر یا زود دریای خزر به لحاظ زیست‌محیطی به سرنوشت دریاچه ارومیه دچار می‌شود.

داداشی بحث انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی را همراه با تنش اجتماعی از سوی فعالان و حامیان محیط‌زیست دانست و تصریح کرد: دولت با بحث انتقال آب خزر جلوی پیشرفت و سازندگی را در استان‌های شمالی کشور گرفته و به تنش اجتماعی و نارضایتی‌های مدنی دامن می‌زند.

طرح انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی و اتصال آن به خلیج فارس و دریای عمان حدود ۲۵ سال پیش مطرح، اما خیلی زود به فراموشی سپرده شد، تااینکه یک‌بار دیگر این طرح در مقیاس کوچک‌تر آن‌هم با هدف انتقال آب خزر به فلات مرکزی در دستور کار دولت دهم قرار گرفت.

نمایندگان شمال کشور تیر ماه ۹۸ درخصوص اعتراض به بحث انتقال آب دریای خزر به استان سمنان نامه‌ای به رئیس‌جمهور نوشته‌ بودند، اما گویا روز گذشته سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نامه‌ای مبنی‌بر توافق بر سر انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی را به امضا رسانده است.

رئیس‌جمهور نیز در جریان دیدار با مردم استان سمنان در ۱۳ آذر ماه سال ۹۷ بحث انتقال آب خزر به فلات مرکزی را تمام شده دانسته و گفته بودند که اگر سرمایه‌داری بخواهد برای انتقال آب از شمال به مرکزیت کشور از جمله سمنان اقدام کند، دولت این آمادگی را دارد تا امکانات لازم را در اختیار او قرار دهد.

انتهای پیام /فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار