کد خبر : 56636
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 شهریور 1399- 16: 10

رئیس پلیس راهور گیلان:

کلانشهر رشت تنها ۳ دوربین ثبت تخلف دارد

کلانشهر رشت تنها ۳ دوربین ثبت تخلف دارد

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه کلانشهر رشت تنها ۳ دوربین ثبت تخلف دارد گفت: قدمت چراغ‌های راهنمایی رشت به دهه ۶۰ برمی‌گردد.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ امیر طالبی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان از شرایط جغرافیایی خاصی برخوردار است اظهار داشت: شهرهای گیلان به ویژه کلانشهر رشت در بخش نصب دوربین‌های نظارتی و هوشمند ثبت تخلف درون شهری با استان‌های همجوار خود فاصله بسیار زیادی دارد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان روند افزایشی تصادفات درون شهری استان در چهار سال قبل از سال ۹۸ را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: بر اساس آمارهای پلیس در سال ۹۸ با ۱۲۵ کشته در معابر شهری گیلان این وضعیت امسال با ۱۰ درصد کاهش تصادفات درون شهری اندکی در استان کنترل شد.

طالبی شیوع کرونا و کاهش مسافرت و ترددها در جاده‌های استان گیلان در اسفندماه ۹۸ را در مقایسه با مدت مشابه سنوات قبل یکی از علل کاهش تصادفات درون شهری خواند و تصریح کرد: در اردیبهشت و خردادماه امسال ما ترددهای کمتری داشتیم اما باید به این نکته توجه کنیم که اگر ترددها کم شده سرعت‌ها بالا رفته است.

وی بالا رفتن سرعت‌ها و افزایش شدت تصادفات را دو مقوله مرتبط به هم تلقی کرد و با بیان اینکه این مطلب باعث شده در کشور شاهد روند افزایشی در تصادفات باشیم افزود: در شش ماهه نخست امسال توانستیم با کمک رانندگان قانونمند با ۱۸ درصد کاهش تصادفات درون شهری در استان گیلان روبه‌رو باشیم.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان با تأکید بر اینکه در شش ماهه نخست سال ۹۸ حدود ۷۹ نفر در معابر درون شهری استان کشته شدند گفت: این وضعیت هم‌اینک ۱۸ درصد کاهش داشته و تاکنون مدیریت شده اما در نیمه دوم امسال وضعیت متفاوت‌تری داریم و امیدواریم مردم به قوانین بیشتر توجه کنند.

طالبی استفاده از شیوه‌های جدید و مدرن توسط پلیس راهور استان گیلان برای کیفیت‌بخشی به عملکردها را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: پلیس در ۱۰ سال گذشته خود را به بهترین تجهیزات دنیا مجهز کرده و همه اطلاعات هویتی رانندگان را شامل جریمه‌ها، گواهینامه، بیمه و حتی سوءپیشینه رانندگان کنترل می‌کند.

وی گیلان را استانی که همه هفته مقصد سفر مردم از سایر نقاط کشور است خواند و با اشاره به اینکه در بخش IT و هوشمندسازی بستر ترافیک شهر رشت موفق عمل نشده است اظهار داشت: برابر ماده ۳ رسیدگی به تخلفات شرایط ایجاد بستر هوشمند برای خودروها و برای شهر هوشمند در داخل شهرها به عهده شهرداری‌ها است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه در سطح شهر رشت تنها ۳ دوربین ثبت تخلف وجود دارد این وضعیت کلانشهر رشت را با استان‌های مجاور مقایسه کرد و گفت: در معابر درون شهری استان مجاور ما مازندران و شهر ساری ۳۸۰ دوربین ثبت تخلف هوشمند وجود دارد و شهر قزوین هم با ۱۲۰دوربین کنترل می‌شود.

طالبی مرکز استان‌های یزد و اصفهان را جزو شهرهایی که دارای بیش از ۳۰۰ دوربین نظارت تصویری ثبت تخلفات رانندگی هستند اعلام کرد و ابراز داشت: ما منکر زحماتی که حوزه ترافیک شهرداری رشت انجام می‌دهند نیستیم و اقداماتی هم در حال انجام است اما هنوز با آن نقاط مورد انتظار فاصله بسیار زیادی داریم.

وی با بیان اینکه قدمت چراغ‌های راهنمایی شهر رشت به دهه ۶۰ می‌رسد و هنوز پلیس با حضور فیزیکی خود در سطح معابر شهر رشت ترافیک را مدیریت می‌کند عنوان کرد: بدون شک رویکرد کلانشهرها و شهرهایی که مدرنیته هستند اینطور نیست که ما با حضور فیزیکی بتوانیم ترافیک شهر را مدیریت کنیم.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان نبود پل‌های عابر مکانیزه در گیلان و شهر رشت را نیز مورد توجه قرار داد و با تأکید بر اینکه بیش از ۷۰ درصد تصادفات درون شهری استان مربوط به عابران و موتورسواران است گفت: ۱۱۴ پل عابر پیاده در گیلان وجود دارد که فقط یکی از آن‌ها در میدان جانبازان رشت مکانیزه است.

طالبی قصد و نیت پلیس را از حضور در معابر شهری اعمال قانون و جریمه کردن ندانست و با بیان اینکه این حضور به منظور پیشگیری از تصادفات رانندگی است عنوان کرد: حتی کمین‌های جاده‌ای و شهری را هم برای همکاران پلیس راه ممنوع کرده‌اند در حالی‌ ‌که در سال‌های گذشته در این مورد به گونه‌ای دیگر عمل می‌شد.

وی با بیان اینکه سه دوربین ثبت تخلفات شهر رشت در چهار راه میکائیل و در میدان مصلی مستقر شده‌اند و مابقی دوربین‌های شهر نظارتی محسوب می‌شوند افزود: شهرداری رشت در حال رایزنی با یک شرکت فیبر نوری است و قول داده‌اند حداکثر در مدت ۲۰ روز و یا یک ماه آینده تعداد دوربین‌های ثبت تخلف به ۱۰۰ دوربین افزایش یابد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه طبق آمار نرخ تورم در کشور پلیس پیشنهاداتی را در مورد افزایش نرخ جرایم ارائه می‌دهد خاطرنشان کرد: آخرین تغییراتی که در مورد اعمال قانون و نرخ جرایم رانندگی انجام شده مربوط به سال ۹۵ است و پلیس هم بر اساس همان دستورالعمل‌ها جرایم را اعمال می‌کند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار