کد خبر : 56282
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 شهریور 1399- 32: 17

عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس:

کمبود اعتبارات دولت با فروش املاک مازاد تأمین می‌شود/ اتمام پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالا در اولویت

کمبود اعتبارات دولت با فروش املاک مازاد تأمین می‌شود/ اتمام پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالا در اولویت

عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی “فروش املاک مازاد دولتی” را یکی از راهکارهای حل مشکل کمبود بودجه خواند و گفت: اتمام پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالا در دستور کار دولت است.

به گزارش گیلانستان، مهرداد گودرزوند چگینی، با بیان اینکه “دولت اتمام پروژه‌هایی را که دارای پیشرفت فیزیکی ۸۰ تا ۹۰ درصد هستند در اولویت کارها و برنامه‌های امسال خود در حوزه عمرانی قرار داده است” اظهار داشت: فروش املاک مازاد دولتی می‌تواند به حل‌وفصل مشکلات کمبود بودجه در سال ۹۹ کمک کند.

عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تصویب لایحه بودجه ۹۹ در یک شرایط کرونایی و کاملاً ویژه توسط سران قوا انجام شد عنوان کرد: بحث کمبود اعتبارات و بودجه در سال ۹۹ امری است که به‌جهت حادث شدن بسیاری از موضوعات نظیر شیوع کرونا و یا اعمال تحریم‌های ظالمانه دشمن دور از انتظار نیست.

گودرزوند چگینی برون‌رفت از معضل کمبود بودجه و اعتبارات را به‌عنوان امری که مجلس کنار دولت برای آن به‌دقت و با حساسیت لازم برنامه‌ریزی کرده است و راهکار ارائه می‌دهد خواند و تصریح کرد: بخشی از درآمدهای کشور به‌علت تحریم‌ها تحقق پیدا نکردند بنابراین فروش املاک مازاد دولتی می‌تواند راهگشا باشد.

نماینده مردم رودبار در مجلس به ارزشمند بودن فوق‌العاده بالای اراضی دولتی که در گیلان وجود دارد تصریح کرد و با بیان اینکه “املاک دولتی موجود در این استان سرمایه‌ بسیار قابل‌توجهی محسوب می‌شود” افزود: گیلان از جمله استان‌هایی است که هر ملک و زمینی که در آن قرار دارد از ارزش و قیمت بسیار بالایی برخوردار است.

وی تبدیل سرمایه‌های دولتی موجود در استان گیلان به یک ثروت و بهینه‌سازی آن را طبق تبصره‌های مختلف قانونی لازم و ضروری تلقی کرد و ابراز داشت: خود استان گیلان هم می‌تواند از این ظرفیت بسیار قابل توجه در راستای توسعه استفاده کند و نسبت به مولدسازی دارایی‌های دولتی اقدامات لازم را انجام دهد.

عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس وضعیت استان گیلان را از حیث اعتبارات بانک‌ها و ذخیره سپرده‌ها را نیز خوب ارزیابی کرد و با توصیه به اینکه “از این سپرده‌های بانکی می‌توان در راستای جهش تولید استفاده کرد” گفت: فراتر از مسائل بودجه‌ای سازمان‌هایی مانند بنیاد برکت هم می‌توانند در توسعه اقتصادی مؤثر واقع شوند.

گودرزوند چگینی به جلسات مشترکی که اخیراً با بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) و استانداری گیلان با موضوع راهکارهای مولدسازی و توسعه گیلان برگزار شد اشاره کرد و اظهار داشت: بنیاد برکت اعتبارات خوبی را برای فعالیت در حوزه‌های اقتصادی گیلان اختصاص داده که نیازمند پیگیری دستگاه‌های اجرایی است.

نماینده مردم رودبار در مجلس برگرداندن تولید به خط اصلی یا همان استفاده حداکثری از ظرفیت واحدهای تولیدی و کارخانجات مستقر در استان گیلان با همکاری بنیاد برکت را فرصت خوبی خواند که باید از آن استفاده کرد و ادامه داد: بدون شک نقش‌آفرینی چنین نهادهایی می‌تواند برای تحقق شعار جهش تولید زمینه‌سازی کند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار