کد خبر : 25416
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1397- 30: 20

کمبود سرانه فضای آموزشی در گیلان/ ۱۱۱ مدرسه به تجهیزات گرمایشی مجهز شد

کمبود سرانه فضای آموزشی در گیلان/ ۱۱۱ مدرسه به تجهیزات گرمایشی مجهز شد

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گیلان با اشاره به کمبود سرانه فضای آموزشی دانش آموزی در گیلان گفت: متوسط سرانه فضاهای آموزشی به ازای هر دانش آموز در کشور ۵.۱۷ متر مربع است در حالیکه این میانگین در گیلان ۴.۸۵ متر مربع است.

به گزارش گیلانستان،علی‌اکبر اوسط مقدم، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گیلان  با اشاره به اینکه تخریب و بازسازی مدارس، تعمیر مدارس و تجهیز آنها سه حوره کاری این اداره کل است اظهار کرد: باید گام های مهم و بزرگی در راستای توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی استان برداشت.

 

وی با تاکید بر تامین فضای آموزشی ایمن برای دانش آموزان استان افزود: همچنین باید تلاش شود تا مدارس از بهترین تجهیزات روز برخوردار باشند.

 

اوسط مقدم با بیان اینکه رسالت اصلی ما در حوزه سخت افزاری و تعمیر و تجهیز مدارس است گفت: در سال گذشته ۱۵۴ کلاس درس نوسازی و تحویل مراکز آموزشی شد.

 

وی با تاکید بر رعایت معماری سنتی و بومی متناسب با استان در مدارس جدید اذعان کرد: همچنین طی سال گذشته ۵۴۰ کلاس درس در قالب ۱۱۱ مدرسه از لحاظ گرمایشی مجهز شدند.

 

مدیرکل نوسازی و نجهیز مدارس گیلان با اشاره به کمبود سرانه فضای آموزشی در استان تصریح کرد: متوسط سرانه فضاهای آموزشی برای هر دانش آموز در کشور ۵.۱۷ متر مربع و سرانه دانش آموزی استاندارد ۸.۳۹ مترمربع است در حالیکه این میانگین در گیلان ۴.۸۵ متر مربع است.

 

وی با ابراز امیدواری از اینکه در سال ۹۷ به متوسط سرانه کشوری دست یابیم بیان کرد:  هنوز با سرانه استاندارد فضای آموزشی فاصله داریم.

 

اوسط مقدم با بیان اینکه ساخت فضاهای استاندارد مستلزم تامین اعتبار لازم است افزود: اعتبارات ایجاد سرانه فضای آموزشی برای دانش آموزان با توجه به تراکم دانش آموزی، تعداد مدارس و درصد دانش آموزان در کمیته برنامه ریزی هر شهرستان تخصیص می یابد.

 

وی با بیان اینکه بر اساس آمار سال ۸۹، ۱۱ هزار کلاس درس در سطح استان نیازمند مقاوم سازی و تجهیز هستند اظهار کرد: از سال ۱۳۸۵ تاکنون بیش از ۶۰ درصد فضاهای آموزشی مقاوم‌سازی یا نوسازی شده‌اند.

 

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس گیلان با بیان اینکه بالغ‌ بر ۹۵۰ کلاس درس تاکنون تخریب و بازسازی شدند افزود: مدارس خطرآفرین و فاقد ایمنی لازم در استان وجو دارد اما فاقد منابع مالی لازم جهت مقاوم سازی و یا نوسازی آنها هستیم.

 

وی با تصریح اینکه احداث مدارس با توجه به کاهش جمعیت دانش آموزی در روستاها متوقف شده است خاطرنشان کرد: احداث مدارس یک و دو کلاسه تنها در روستاهایی که دارای جمعیت دانش آموزی بوده و یا مدارس تخریبی دارند، صورت می گیرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار