کد خبر : 44841
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

کمبود معلم در مدارس ابتدایی گیلان/ پیگیر حل مشکل هستیم

کمبود معلم در مدارس ابتدایی گیلان/ پیگیر حل مشکل هستیم

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان، با اشاره به کمبود معلم در مدارس ابتدایی استان، گفت: تلاش می کنیم تا این مشکل سریعا رفع شود.

به گزارش گیلانستان نادر جهان آرای ظهر دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش آستارا که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه آموزش و پرورش استان در حوزه پژوهش اقدامات اساسی را در دستور کار خود دارد، اظهار کرد: در گذشته کارهای پژوهشی در مدارس کمرنگ بود و خوشبختانه امروز در حوزه پژوهشی در سطح مدارس استان اقدامات خوبی  در حال انجام است.

جهان آرای با اشاره به اینکه امروز آموزش و پرورش نگاه ویژه‌ای به فعالیت‌های مهارت محور در مدارس دارد، افزود: در مدارس گیلان چهار فعالیت مربوط با حوزه مهم پژوهش در حال اجرا است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه جشنواره جابربن حیان در مدارس ابتدایی از جمله فعالیت‌هایی است که در این حوزه صورت می‌گیرد، گفت: سال گذشته ۱۱۰ هزار دانش آموز گیلانی در این جشنواره شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه در دوره متوسطه اول فعالیت‌هایی همچون لیگ علمی و جشنواره نوجوانان خوارزمی در مدارس برگزار می‌شود، افزود: در دوره متوسطه دوم نیز جشنواره جوان خوارزمی اجرا می‌شود که در این جشنواره ثبت اختراعاتی داشته ایم.

جهان آرای با اشاره به کمبود معلم در مدارس ابتدایی، تصریح کرد: تلاش داریم این مسئله را سریعا رفع کنیم.

کمبود نیرو و افزایش دانش آموزان در مدارس آستارا 

رئیس اداره آموزش و پرورش آستارا نیز در این جلسه، اظهارکرد: در شهر آستارا به جز یک مدرسه، همه مدارس تک شیفتی هستند.

سجاد موسوی با بیان اینکه بیشتر مدارس آستارا نوساز هستند، گفت: در دهه فجر امسال یک مدرسه در بندر آستارا افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ۱۳ مدرسه آستارا کمتر از ۹ دانش‌آموز تحصیل می‌کنند، افزود: در مجموع در این ۱۳ مدارس، ۷۵ دانش آموز مشغول به تحصیل هستند.

موسوی به استقبال خوب والدین آستارایی از مدارس غیردولتی، اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد دبیران مدارس آستارا دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش آستارا با اشاره به کمبود نیرو در مدارس، تصریح کرد: آستارا ویترین و پیشانی نظام است و باید به آموزش و پرورش این شهرستان نگاه ویژه شود.

موسوی با بیان اینکه تراکم دانش‌آموزی در شهرستان آستارا به شدت رو به افزایش است، افزود: برای برطرف کردن این موضوع باید برنامه‌ریزی خوبی صورت گیرد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار