کد خبر : 27081
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 تیر 1397- 14: 17

کمبود نیروی انسانی مهم‌ترین چالش حوزه پرستاری گیلان است

کمبود نیروی انسانی مهم‌ترین چالش حوزه پرستاری گیلان است

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: کمبود نیروی انسانی از مهم‌ترین چالش‌های حوزه پرستاری استان گیلان است و این امر موجب ایجاد فشارکاری زیاد به کادر پرستاری استان می‌شود.

به گزارش گیلانستان، معصومه ادیب ظهر امروز در نشست معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با پرستاران استان گیلان اظهار داشت: حوزه پرستاری استان گیلان امروز در بهترین شرایط فعالیتی خود قرار گرفته است.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه این مجموعه دارای فرصت‌های بسیار عظیم است و گیلان یک جامعه بزرگ ۶ هزار نفری در حوزه پرستاری دارد افزود: مراقبت بیماران، جهت‌گیری و انسجام در راستای توسعه سلامت از اهداف حوزه پرستاری است.

ادیب با بیان اینکه جامعه پرستاری گیلان همواره از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مورد حمایت‌های همه‌جانبه هستند خاطرنشان کرد: انسجام و هماهنگی گسترده‌ای مابین روسای دانشکده‌ پرستاری و اعضای هئیت علمی نظام پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان برقرار است.

وی با بیان اینکه گیلان ۵ هیئت مدیره نظام پرستاری در شهرستان‌های رشت، تالش، ماسال، بندرانزلی و لاهیجان  دارد تصریح کرد: در فضایی امن و به‌دور از تنش بسیاری از مطالبات و حقوق به حق پرستاران گیلان در حوزه صنفی در این هیئت مدیره‌ها پیگیری می‌شود.

ادیب با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین چالش حوزه پرستاری استان گیلان کمبود نیروی انسانی است که موجب ایجاد فشار کاری به همکاران پرستار در گیلان می‌شود گفت: جامعه پرستاری گیلان با تمامی کاستی‌ها از هیچ تلاشی رویگردان نیست و با تمامی توان به ارائه خدمات می‌پردازند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حوزه فعالیت پرستاران تنها در بیمارستان و مراکز درمانی نیست و این حوزه با مراقبت در منزل توسعه یافته است تصریح کرد: محدوده فعالیت پرستاران خارج از بیمارستان و مراکز درمانی گسترش یافته و پرستاران فرصت فعالیت در حوزه درمان مراقبت و پیشگیری را دارند.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان از راه‌اندازی ۱۵ مرکز مراقبت در منزل در استان گیلان خبر داد و با بیان اینکه با توجه به جمعیت، استان گیلان نیازمند راه‌اندازی ۵۱ مرکز مراقبت در منزل است خاطرنشان کرد: راه‌اندازی ۲۳ مرکز مراقبت در منزل در استان گیلان در حال انجام است.

ادیب با اشاره به اینکه ارتقاء و توسعه کمی و کیفی مراقبت در منزل در تمامی واحد‌های استان گیلان دنبال می‌شود تصریح کرد: استان گیلان ۳۷ بیمارستان دارد که ۶ هزار و ۲۱ نفر کادر پرستاری در این بیمارستان‌ها مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/تسنیم

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار