کد خبر : 87749
تاریخ انتشار : شنبه 29 بهمن 1401- 17: 18

گیلانستان گزارش می‌دهد؛

کمرنگ شدن احکام دین خدا در برخی کلاس‌های قرآن استان گیلان!

کمرنگ شدن احکام دین خدا در برخی کلاس‌های قرآن استان گیلان!

.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی گیلانستان، باید این حقیقت را بپذیریم که امروزه جامعه ما فاصله زیادی با آموزه‌های قرآنی دارد؛ به همین دلیل لزوم ترویج فرهنگ اصیل قرآنی میان مردم علی الخصوص نوجوانان و جوانان با توجه به تهاجمات فرهنگی دشمنان، بیش از پیش احساس می‌شود.

 

یکی از شیوه‌های مفید و لازم جهت توسعه قرآن ، برگزاری کلاس‌‌های متعدد آموزش حفظ و قرائت با حضور اساتیدی مجرب می‌باشد که در راستای تغییر سبک زندگی مردم با روش‌هایی هنرمندانه به سمت آموزه‌های قرآنی فعالیت نمایند.

 

در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی چه در سطح کشور و در چه در استان گیلان کلاس‌های تخصصی مطلوبی در حال برگزاری است که اساتید قرآنی با تجربه‌ای خالصانه به پرورش سنین مختلف از کودکان تا بزرگسالان مشغول هستند و می‌بایست قدردان زحمات ایشان بود.

 

در این میان ولی اندک اساتیدی هم حضور دارند که بعضا نوع رفتارها و شیوه‌های کلاس‌داری‌شان کمی عجیب می‌باشد به نوعی که در کل کشور تنها روش تدریس خود را قبول داشته و مدعی هستند هیچ استادی به توانمندی آنان نمی‌رسد، زیرا فقط روش خود را همانند شیوه آموزشی پیامبر(ص) می‌دانند!

 

بر اساس احادیث و احکام شرعی دخترانی که از سن بلوغ گذشته باشند اجازه هر نوع خوانندگی با صدای بلند در مقابل نامحرم را ندارند ولی از آنجائیکه اساتید مذکور خود را مبرا از چنین احکامی می‌دانند، در کلاس‌هایشان بانوان مجاز به قرائت تحقیق قرآن کریم هستند!

 

بی‌شک از ظرفیت این اساتید هم در کنار سایرین باید استفاده نمود ولی اینکه ایشان به قدری مقام خود را بالا دانسته تا حدی که احکام دین خدا را کمرنگ جلوه می‌دهند، شایسته است دستگاه‌ها و نهادهای متولی نسبت به این مسائل حساسیت نشان دهند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 9 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۹
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ثابت دوشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸

بی شک نویسنده این متن کوچکترین اطلاع درستی از احکام وارده در امر خواندن بانوان برای استاد قرآن آقا ندارند ، چرا که تمام احکام استفتاء شده از مراجع از قدیم تاکنون خلاف ادعای نویسنده این متن را میگویند ، و نوشته فوق کاملاً مغرضانه و منافقانه نوشته شده ، اگر تمایل به دریافت اطلاعات لازم در مورد حکم مراجع را دارید بنده شخصاً برای ارائه تمام آنها در خدمتم به همین دلیل شماره تماس خودم رو میذارم و میتونم در ایتا تمام اون استفتاء ها رو ارسال کنم ۰۹۹۰۷۲۳۱۶۰۱

خانجانی دوشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱

با سلام
نظر مغرضانه و کینه ورزانه ای در این خبر نهفته هست ،با خواندن این خبر این دشمنی و عنادمشخص می شود البته نه با یک شخص بلکه با قران .
اگه واقعا شما اساتید فروتن و متواضعی هستید واحکام خدا را کمرنگ نمی کنید بفرمایید در این ۴ دهه بعد از پیروزی انقلاب چه کردید و تعداد حافظانتان که احکام دین الهی رو پر رنگ نمودند نمایش بدهید تا همه ما بیشتر با انها آشنا شویم.
اگه در کشورهای دیگه قران را پاره و یا آتش می زنند شماها هم همنوابا آنهاهستید فرقی ندارید چرا اینقدر عناد و دشمنی ، شما هم می توانید با استفاده از تجربیات این اساتید شاگردانتان را ترقی بدهید شیوه کلاس داریتان را عوض کنید.
خواهشا در رفتارتان تجدید نظر کنید.قرآن را مهجور نکنید .

قبس دوشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴

نویسنده‌ی این متن چه کسی است؟ هدف از این قضاوت یکطرفه چیست؟ استاد مذکور کیست؟ آیا سایت، پیش از انتشار این مطلب، نسبت به صحت و سقم ادعای طرح شده، تفحص نموده است؟
به نظر می‌رسد گیلانستان با درج این مطلب، یک گل به خودی زده است

اسماعیل یکشنبه , ۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱

سلام مطمئناً اینگونه موضع گیری مغرضانه و بدون تحقیق و یا حضور حداقل یک جلسه در کلاس استاد فلاح پور هیچگونه کمکی به ترویج فرهنگ قرانی نمی کند.متاسفانه دوستان با درج اینگونه مطالب بدون اطلاع تیشه به ریشه قران می زنند.برادر عزیز تحقیق کنید خیلی از مراکز قرانی معروفی که به اصطلاح شما احکام را رعایت می کنند چند نفر حافظ قران که مورد تاکید حضرت آقاست ، تربیت کرده اند.اصلا به جزء ایراد گرفتن و زیر پا خالی کردن کار دیگری بلدند.بنده در خیلی از کلاس های استاد فلاح پور شرکت کردم ایشان معتقدند این سبک از آموزش حافظ پرور است و عملا هم ثابت کرده اند.امیدوارم عزیزان منتقد بجای درج اینگونه مطالب نا امید کننده هرچه سریعتر و تا بیشتر دیر نشده بدون حب و بغض و با بهره گیری از تجارب استاد در ترویج فرهنگ قرانی پیش قدم شوند.

عباس سه شنبه , ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰

مخالفت با جریان بزرگ قرآن که در حال نشر و نفوذ به داخل خانواده ها هست و خانواده ها رو با قرآن مانوس میکنه یک حرکت صد درصد شیطانی است برای دور شدن زنان و دختران ما از قرآن و این متن به گونه ای همنوایی با شیاطین و اهریمنانی هست که در اغتشاشات اخیر هم اصل خواسته آنان مشخص شد دور کردن زنان و دختران از عفت و حیا و حالا شما با انتشار این متن دوری دختران و زنان از قرآن رو به بهانه های واهی دنبال میکنید فروش آخرتتان به شیطان چند می ارزید؟؟؟؟

جهاندوست چهارشنبه , ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹

با عرض سلام خدمت تمامی خبرنگارهایی ک اخبار صحیح رو ب جامعه اطلاع میدن
بدون شک هدف این خبر چیزی جر نفاق و شرک بین اساتید قرانی استانمون نیست و اگر این خبرنگار احکام دین را ب صورت کامل اطلاع داشتند چنین حرفی را نمیزنند
قطعا قطعا این خبر مقرضانه و از روی حسادت است
شما اگر بعد از انقلاب طی این چهار دهه اخیر فعالیت قرآنی استان گیلان را نگاه کنید میفهمید ک فقط فقط همین روش است ک درست است و نتیجه میدهد و استان گیلان هم با همین روش است ک در ایران حرفی برای گفتن دارد و در کشور میان برترین هاست و قبل از آن خیلی حافظتن و قاریان کمی ب کشور و دنیا ارائه داده بود

Abbas پنجشنبه , ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳

با سلام خدمت دوست بزرگوار
ای کاش زود قضاوت نمیکرید
البته هر شخصی دارای انتقاداتی هست اما چطور وجدان شما اجازه میده ارزش این کار عظیم رو اینطور زیر سوال ببرید و خروجی هایی که هر سال از برکت تلاش و فعالیت شبانه روزی این بزرگواران است رو براحتی نادیده بگیرید
شما کجای استان سراغ دارید که بدون حمایت مالی هیچ ارکانی اینطور کار فرهنگی تمیز رو انجام بدن؟
در ضمن کدوم دستگاه ها باید وارد عمل بشن؟
اگه منظور شما دستگاه ها نظارتی و امنیتی هست یه بررسی کنید همه تمام قد دارن حمایت میکنن یه سرچی توی پیج اینستاگرامی کلاس بزیند متوجه خواهید شد که از
تمامی فرماندهان سپاه استان گرفته تا برخی ائمه جمعه استان خصوصا امام جمعه لاهیجان، دیگه شما که از ایشون انقلابی تر نیستید که فرزندانش رو تو این کلاسها میفرسته .
دوست عزیز دقت بفرما
کم در جبهه قرآنی داره شیطنت نمیشه تو رشت که جلسه با سابقه ۴۰ ساله رو تعطیل کردن و الان داره جای دیگه برگزار میشه اینم از محبت شما که خواستار ورود دستگاه ها هستید .
ایکاش از دشمنان ما یاد میگرفتیم اونا تو کفر خودشون متحدند اما ما چیه
اگه نمیتونیم در عرصه قرآنی مفید باشیم لااقل سنگ اندازی نکنیم
خدا عاقبت ماها رو ختم بخیر کنه .

ناشناس سه شنبه , ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴

سلام
باید به اطلاع برسانم که تنها جا ومکانی که احکام خدا تو اون اجرا میشه کلاسهای این اساتید بزرگوار که نیت خدا پسندانه دارن و به گفته های رهبری پایبند هستند ومتاسفم برای کسایی که به جای اینکه ببینند چقدر گیلان با وجود این بزرگواران پیشرفت داشته طی سالهی اخیر تو بحث حفظ وپرورش حافظان قرآنی که حتی بین المللی هم شدند وافتخار دیگر هم یکی از روستاهای قرآنی کشورمون با افتخار روستای شیخعلی کلایه گیلان که از زمان انقلاب همچین چیزی رو گیلان به خودش ندیده بود بزرگواران همین مطلب کذب شما به برکت این عزیزان باعث شد که از اونجایی که سایت شما بازدید نداشته هیچ وقت الان کلی بازدید داشته باشه در پایان از خدا میخوام که همه ما رو عاقبت بخیر ودر پتاه قرآن محفوظ نگه دارد

حمید سه شنبه , ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲

شبهه در روند آموزش قرآن
سلام ظاهرا نویسنده کمتر آشنایی با جلسه استاد مورد اشاره دارند ولی به عرض می رسد اگر بنای مفسده در کلاس قرآن باشد کدام محیط می تواند سالم باشد ما که هر روزه در خیابان و شهر و کوی و برزنی که نماد مفسده شده اعتراضی نمی کنیم و فقط نظاره گر هستیم زورمان تنها به کلاس قرآنی می رسد یعنی افراد برای مفسده فراگیری که در جامعه و رسانه های دیداری و مجازی فراوان وجود دارد و هیچ گونه محدودیتی نیست به کلاس قرآن می آید چه آدم فاسد مقدسی!
از منظر دیگر هم می توان به کلاس نظاره کرد و آن هم محصول و قرآنی شده خیل عظیمی از کودکان و نوجوانان گیلان عزیز که ثمره آن اموزش صحیح و اصولی قرآن به فرزندان این اقلیم است چند صباحی برگردید به زمان قبل ببیند ثمره آموزش قرآن در گیلان و کلاسهای متعدد آن چه بوده و کدام چهره شاخص در عنفوان نوجوانی رتبه برتر کشوری و جهانی کسب کرده است.
در زیر فتوای حاکم شرع زعیم شیعه و مقام معظم رهبری رو جهت استحضار قید می کنیم
«دفتر مرجع عالی‌قدر آیت‌الله العظمی سید علی‌خامنه‌ای»
بسمه‌تعالی
حضور زن و مرد در مجلس تحصیل و آموزش قرآن فی‌نفسه مشکل ندارد ولی اگر موجب مفسده باشد حرام است. همچنین خواندن قرآن در حضور نامحرم چه به صورت تک‌خوانی و یا تواشیح و جمع‌خوانی اگر موجب مفسده باشد، حرام است.

رفتن به نوار ابزار