کد خبر : 58120
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان:

کمک یک میلیارد تومانی به مستمندان گیلانی از محل موقوفات؛ ۱۴۰ هزار ماسک در بقاع متبرکه تولید شد

کمک یک میلیارد تومانی به مستمندان گیلانی از محل موقوفات؛ ۱۴۰ هزار ماسک در بقاع متبرکه تولید شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه امسال بیش از یک میلیارد تومان به مستمندان استان از محل موقوفات کمک شد گفت: ۱۴۰ هزار عدد ماسک امسال در بقاع متبرکه استان تولید شد.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام ستار علیزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وقف کامل‌ترین و جامع‌ترین نهاد خدمت‌رسان و تامین‌کننده نیازهای بشر در حوزه‌های اقتصادی، رفاهی، اجتماعی و حتی حل مشکلات سیاسی جامعه است اظهار داشت: اساس اصلی موقوفات خدمت‌رسانی به مردم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به اینکه ورود افراد به حوزه وقف در طول تاریخ امری فطری بوده و اختصاص به دین و مذهب ندارد خاطرنشان کرد: درواقع بزرگترین واقف خداست که زمین را برای آسایش مردم آفریده و نعمت‌های زیادی را به آنها بخشیده است.

وی با بیان اینکه مبلغ یک میلیارد تومان در سال گذشته در حوزه خدمات اجتماعی از محل موقوفات خیران در گیلان هزینه شد بیان کرد: امسال بیش از یک میلیارد تومان به مستمندان به‌صورت نظام‌مند کمک کردیم و این بدان معناست که در این راستا از جامعه آماری کمیته امداد و بهزیستی استفاده می‌کنیم.

علیزاده با تاکید بر اینکه سازمان اوقاف از تمام امکانات خود برای مقابله با ویروس کرونا و کاهش آسیب‌های ناشی از شیوع آن استفاده کرده است افزود: توزیع ۲۰ هزار بسته بهداشتی به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیون تومان و ۵ هزار بسته معیشتی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز از جمله اقدامات در این حوزه است‌.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان تصریح کرد: راه‌اندازی ۱۵ کارگاه تولیدی در بقاع متبرکه استان گیلان با تولید بیش از ۱۴۰ هزار ماسک برای نیازمندان و توزیع نان رایگان و ۵۰ هزار پرس غذا به‌ویژه در ایام محرم و صفر بین مستمندان از جمله اقدامات این اداره‌کل در دوران شیوع کرونا است.

وی با بیان اینکه نیت برخی واقفان در راستای راه‌اندازی و احداث بیمارستان یا تجهیز مراکز درمانی است خاطرنشان کرد: در حوزه جهش تولید نیز رویکرد ما به‌سمت پروژه‌های عمرانی بوده و اقداماتی نیز در این راستا انجام داده‌ایم و از پروژه‌هایی مانند پرورش ماهی و یا تولید چای حمایت می‌کنیم.

علیزاده با اشاره به اینکه توسعه علم و فناوری و وقف رابطه تنگاتنگی با هم دارند گفت: راه‌اندازی وقف‌های جدید در حوزه علم و اقتصاد دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری در حوزه علم و فناوری در اراضی موقوفه، فرهنگ‌سازی برای ورود به حوزه وقف در حیطه علم و احیای موقوفات و اجرای آن در حوزه علم و فناوری باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار