کد خبر : 25449
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 اردیبهشت 1397- 51: 17

کمیته تخصصی پیشگیری از اعتیاد در استان گیلان تشکیل شد

کمیته تخصصی پیشگیری از اعتیاد در استان گیلان تشکیل شد

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان گفت: کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد به‌منظور مبارزه و پیشگیری از اعتیاد در استان گیلان تشکیل شد.

به گزارش گیلانستان، محمدحسین شاهکویی ظهر امروز در آیین نکوداشت خیران، امدادگران، نجاتگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گیلان در رشت اظهار داشت: جمعیت هلال احمر به طور داوطلبانه در راستای اعتلای سلامت کشور تلاش می‌کند.

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با اشاره به اینکه رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و پیشگری از اعتیاد از سال ۹۲ در کشور آغاز شد گفت: تاثیر گسترده مردم در مبارزه با مواد مخدر و پیشگری از اعتیاد اعتقاد دولت است.

شاهکویی با بیان اینکه اجتماعی شدن مبارزه با مخدر از اولویت‌های نخست دولت بوده و از سوی مقام معظم رهبری همواره تاکید شده است خاطرنشان کرد: امروز اعتیاد به یک معضل بزرگ اجتماعی تبدیل شده و مقابله با این غول خانمان‌سوز نیازمند مشارکت جمعی است.

وی با اشاره به اینکه کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد به منظور مبارزه و پیشگیری از اعتیاد در گیلان تشکیل شد گفت: افزایش خدمات‌دهی سازمان‌های مردم نهاد در امر آموزش و ارتقای سطح دانش و آگاهی جوانان در مبارزه با اعتیاد در این کمیته دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس بند ۵۷ سیاست‌های ابلاغی برنامه ششم توسعه، مبارزه همه جانبه با مواد مخدر و روانگردان‌ها در دستور کار قرار گرفته است افزود: براساس این سیاست‌ها تمامی دستگاه‌های کشور با کمک سمن‌ها باید در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد اقدام کنند.

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با تاکید بر اینکه بر این اساس سالانه باید ۵ درصد از آمار اعتیاد کشور کاهش پیدا کند بیان کرد: سطح آگاهی، آموزش و مهارت نوجوانان، جوانان و والدین در رویارویی با تهدیدات مواد مخدر باید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه جمعیت‌ هلال احمر می‌تواند بهترین سفیران عرصه شناخت و آگاهی بخشی تهدیدات موادمخدر در جامعه باشد خاطرنشان کرد: اعتیاد یک بیماری بسیار پیش‌رونده محسوب می‌شود و افراد مبتلا پس از ترک تا پایان عمر باید تحت کنترل و مراقبت باشند.

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان از فعالیت ۳۷۰ مرکز درمان سرپایی اعتیاد در استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: این مراکز، بیماران مبتلا به اعتیاد را پذیرش کرده و روند درمان آنها را با مصرف ماهیانه دارو‌ها آغاز می‌کنند تا افراد به بهبود کامل برسند.

وی با تاکید بر اینکه جوانان باید به‌طور ویژه از مصرف مواد مخدر به‌ویژه مواد مخدر صنعتی که امروز در فضای مجازی به‌راحتی تبلیغ می‌شوند خودداری کنند بیان کرد: مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی حتی برای یک بار تا پایان عمر عوارض‌ جبران‌ناپذیری را برای فرد به‌دنبال دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار