کد خبر : 23817
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 اسفند 1396- 14: 17

کنایه‌های تند استاندار گیلان به دستگاه قضایی و رسانه‌های منتقد/ فضا برای کار کردن همکارانم سخت است/ سوء استفاده عده‌ای از مقام و قلم!

کنایه‌های تند استاندار گیلان به دستگاه قضایی و رسانه‌های منتقد/ فضا برای کار کردن همکارانم سخت است/ سوء استفاده عده‌ای از مقام و قلم!

استاندار گیلان، فضا را برای کار کردن همکاران خود سخت دانست و عنوان کرد: با تفصیل و مصداق در اوایل سال آینده با مردم سخن خواهم گفت و بیان می کنم چه کسانی می خواهند به آبروی افرادی که می خواهند برای مردم کار کنند لطمه بزنند.

به گزارش گیلانستان، مصطفی سالاری در آیین افتتاح همزمان یک هزار و ۴۸۱ واحد مسکن مهر استان گیلان که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در شهرستان لاهیجان برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال آینده آخرین واحدهای مسکن مهر را برای مردم به بهره برداری برسانیم و پرونده مسکن مهر در استان گیلان و سراسر کشور بسته شود.

وی با اشاره به سختی کار اجرای پروژه مسکن مهر در گیلان، افزود: هزینه و سختی کار اجرای این پروژه به دلیل وضعیت زمین و بالا بودن سطح آب در گیلان بالاست. در مرحله بهره برداری نیز زیرساخت ها مانند شبکه فاضلاب ضرورت هایی را ایجاد کرده است.

استاندار گیلان، با بیان اینکه مسکن مهر رشت بدون شبکه فاضلاب با مشکل جدی مواجه است، گفت: این مشکل نه تنها برای بهره برداران و ساکنین مسکن مهر وجود دارد بلکه به پایین دست سرازیر و وارد شهر می شود و با آلوده کردن رودخانه ها، اثرات جدی را متوجه تالاب انزلی می کند که میراث ملی و بین المللی ماست. همچنین دسترسی مردم مسکن مهر به شهر را باید حل کنیم تا گره ترافیکی ایجاد نشود.

این مقام مسئول، با بیان اینکه در کمتر استانی شاهد سطح آب و وضعیت خاک گیلان هستیم، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم مشکل فاضلاب را در شهرهایی که مسکن مهر دارند، حل و آن را به شبکه عمومی فاضلاب شهر متصل کنیم.

وی با اشاره به محدودیت منابع مالی دولت در سال ۹۶، خاطرنشان کرد: همکاران مسکن مهر گیلان کار کردن در پایین سطح زمین به دلیل ویژگی های آب و خاک و باتلاقی بودن را سخت می دانند، اما عده ای روی زمین نیز می خواهند باتلاق ایجاد کنند تا کار صورت نگیرد، اما ما به وسیله مردم اجازه نخواهیم داد.

سالاری اضافه کرد: وجود کسانی که فکر می کنند می توانند اشتباهات و بدنامی خودشان را با بردن آبروی دیگران جبران کنند، نگران کننده است. به چنین کسانی هشدار جدی می دهم و از مردم می خواهم قضاوت درست کنند.

استاندار گیلان، با بیان اینکه قلم مقدس است و خداوند در قرآن به قلم قسم می خورد، تصریح کرد: عده ای قلمی در دست دارند که نافذ است لذا حق ندارند که اشتباه کنند و آبروی دیگران را ببرند. اگر کسی از قلم خود سوء استفاده کند قطعا مورد قضاوت مردم قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: کسانی که فکر می کنند می توانند با آبروی خادمان مردم بازی کنند در اشتباه هستند و خدا به کسی که می خواهد آبروی دیگران را ببرد و برای خودش آبرو بخرد، رحم نمی کند و از سر تقصیرش نمی گذرد.

نماینده دولت در گیلان، فضا را برای کار کردن همکاران خود سخت دانست و عنوان کرد: با تفصیل و مصداق در اوایل سال آینده با مردم سخن خواهم گفت و بیان می کنم چه کسانی می خواهند به آبروی افرادی که می خواهند برای مردم کار کنند لطمه بزنند. وظیفه اجتماعی همه مردم است که در این مسئله ورود کنند و اجازه ندهند هر کسی هر طور که خواست تصمیم بگیرد.

سالاری، با تاکید بر اینکه باید به مردم رجوع کنیم و ببینیم چه کسی آبرومند و چه کسی بی آبروست، خاطرنشان کرد: ما قرار است برای مردم کار کنیم نه انتقام گیری و بی تقوایی و سوء استفاده از مقام و قلم داشته باشیم. اینگونه نمی توان به مردم و استان کمک کرد.

وی افزود: اگر یک مطبوعاتی چیزی بنویسد همه به او حمله می کنند؛ در حالی که قلم همه جا ارزش دارد و اگر ما سوء استفاده کنیم، تقدس شکنی کردیم و نباید خود را مصون از اشتباه بدانیم.

استاندار گیلان، شرط کار کردن برای مردم را همدلی دانست و عنوان کرد: اگر یک نفر کارشکنی کند و صد نفر کار کنند، موفق نخواهیم بود. این چه خدمت کردن به مردم است که عده ای کار کنند و عده ای با کارشکنی به متوقف کردن کار بپردازند؟! اگر این روند ادامه پیدا کند، سخنان صریحی با مردم خواهم زد، زیرا ایرادی را متوجه همکاران نمی بینم که نگران سخن گفتن با مردم باشیم. باید قضاوت را به مردم واگذار کنیم تا خودشان تشخیص دهند چه کسی می خواهد کار کند و چه کسی می خواهد با قلم عربده بکشد.

این مقام مسئول، با بیان اینکه حق نداریم آبروی مردم را هدف قرار دهیم، گفت: دست خدا بالای همه دست هاست و تاکید می کنم که خدا از آبروی کسی که دیگران را بی آبرو می کند، نمی گذرد. همه را به مسیر صداقت، پاکی و راستی و کار کردن برای مردم دعوت می کنیم و خدمتگزار و ارادتمند کسی هستیم که می خواهد برای مردم کار کند و قطعا مقابل کسانی که می خواهند سوء استفاده کنند می ایستیم و هزینه های آن را پرداخت می کنیم.

وی همکاران خود را جزو کاردان ترین، پاک ترین و درست کار ترین افراد دانست و یادآور شد: در همه دستگاه ها ایراد و اشکال وجود دارد لذا باید به مردم رجوع کنید تا کسانی که بیشتر ایراد دارند، بیشتر مدعی نباشند. اگر کسی در درون مجموعه دولت سلامت کاری را حفظ نکند، در واقع با آبروی دولت بازی کرده و برخورد می کنیم.

سالاری، از صاحبان قلم خواست امانتداری کنند و در راه مردم گام بردارند و اظهار کرد: از همکاران خود می خواهم مسیر را درست بروند و اگر کارشکنی وجود دارد، با شهامت و شجاعت برای مردم کار کنند و متوقف نشوند، زیرا تا زمانی که در این جایگاه هستیم وظیفه داریم خدمت کنیم و اگر از عهده پرداختن هزینه های آن برنیاییم، باید برویم. کسی که سالم و درست کار می کند یقین داشته باشد که عزت و آبرو دست خداست./ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار