کد خبر : 41759
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 شهریور 1398- 01: 12

معاون سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

کنترلی بر دلالی برنج گیلان نیست

کنترلی بر دلالی برنج گیلان نیست

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در حال حاضر کنترلی بر مباحث دلالی در محصولات کشاورزی از جمله برنج وجود ندارد.

به گزارش گیلانستان مسعود الماسی در گفت و گو با ایسنا – منطقه گیلان گفت: گیلان دومین استان تولیدکننده برنج کشور است و به طور میانگین ۷۵۰هزار تن برنج سفید در گیلان تولید می شود.

وی افزود: به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب سالجاری پیش بینی شده بود، امسال با افزایش ۸ تا ۱۰درصدی تولید برنج سفید در گیلان مواجه شویم و خوشبختانه این پیش بینی درست از آب درآمد.

الماسی خاطرنشان کرد: هم اکنون بخش عمده برنج در شالیکوبی ها در حال سفید شدن است و پس از پایان این مرحله میزان دقیق برنج سفید تولید شده در گیلان اعلام خواهد شد.

املش بزرگترین پرورش دهنده راتون گیلان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه یکی دیگر از راهکارهای افزایش تولید برنج در گیلان افزایش پرورش راتون است، گفت: هم اکنون پرورش این محصول در استان در حال انجام است و بیشترین محصول راتون در شهرستانهای شرقی گیلان از جمله در شهرستان املش در حال پرورش است.

الماسی ادامه داد: راتون برنجی گران تر و سالم تر از برنج اولیه است که علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان موجب افزایش تولید برنج استان هم می شود.

وی با اشاره به اینکه امید می رود امسال کشاورزان سود مناسبی را از فروش محصول خود کسب کنند، تصریح کرد: یکی از مسائلی که موجب می شد کشاورزان نتوانند سود مناسبی از فروش برنج داشته باشند، واردات برنج خارجی بود که خوشبختانه به دستور دولت، توزیع برنج خارجی در بازار به بعد از فروش برنج های داخلی موکول شده است.

دست دلالان باید در فروش برنج کوتاه تر شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: قیمت فروش برنج به صورت عمده ۷ درصد کمتر از فروش این محصول به صورت جزئی است.

وی افزود: یکی دیگر از عوملی که موجب می شود قیمت برنج از مزرعه تا بازار تفاوت کمتری داشته باشد، کوتاه تر شدن دست دلالان برنج است.

الماسی با بیان اینکه در حال حاضر کنترلی بر مباحث دلالی در محصولات کشاورزی از جمله برنج وجود ندارد، گفت: اگرچه برخی از دلالان منصف تسهیل کننده فروش برنج داخلی در بازار هستند، اما اگر نظارتی بر کار دلالان این محصول صورت گیرد، سود بیشتری از فروش برنج نصیب کشاورزان خواهد شد.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار