کد خبر : 21722
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲

کنترل اطلاعات در پیام‌رسان‌های داخلی صحت ندارد

کنترل اطلاعات در پیام‌رسان‌های داخلی صحت ندارد

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه اگر از پیام‌رسان‌های داخلی پشتیبانی می‌شد در شرایط کنونی کشور با مشکلات موجود مواجه نمی‌شد گفت: شایعه شنود و کنترل اطلاعات در پیام‌رسان‌های داخلی حرفی نادرست و غیرواقع است.

به گزارش گیلانستان، عزت‌الله ضرغامی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی مطبوعات با موضوع “مبارزه با مفاسد اقتصادی” در رشت با اشاره به اینکه خبرنگاری و کار در رسانه یک شغل نیست اظهار داشت: فعالیت در این عرصه آرمان، اعتقاد، عشق و علاقه‌ای خاص است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه حضور و فعالیت مداوم و مستمر در هر کاری نیازمند کسب درآمد مطلوب است افزود: اصحاب رسانه در حوزه درآمدی هرگز به مبالغ شایسته در حد و اندازه فعالیت خود دست‌ نیافته‌اند.

ضرغامی با بیان اینکه این امر بیانگر مظلومیت اصحاب رسانه است تصریح کرد: آنچه موجب ثابت‌قدم ماندن خبرنگاران در عرصه رسانه می‌شود تنها آرمان و راهبردی است که با عشق و علاقه در این عرصه گذاشته‌اند.

وی کار اصحاب رسانه را انتقال خبر، پیام، گزارش و تحلیل‌های مختلف عنوان و خاطرنشان کرد: پیامی موفق است که از طرف گیرنده جذب و موجب تغییر رفتار مثبت در گیرنده شود، در غیر این صورت پیام عملکردی ناموفق دارد.

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه امروز اقدامات شعاری و تبلیغاتی دیگر معنای واقعی پیام را نمی‌رساند بیان کرد: گاهی یک پیام کوتاه کار چندین منبر و گزارش را می‌کند و باید در انتقال موفق پیام بر روی مخاطب دقت کرد.

ضرغامی با تاکید بر اینکه فعالیت در رسانه‌ دچار روزمرگی نمی‌شود خاطرنشان کرد: در بسیاری از رسانه‌های حکومتی نسبت به خبرنگاران آزاد و علاقه‌مند شاهد هدر رفت بودجه و منابع هستیم.

وی با اشاره به اینکه وقتی مطالب از سوی افراد با جایگاه‌های ویژه نادرست بیان می‌شود تاثیری نامطلوب بر جامعه دارد اظهار داشت: دشمن به‌راحتی از رفتارهای غلط در ایران اسلامی به‌عنوان عاملی برای ضربه زدن به نظام استفاده می‌کند.

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه انتقال پیام‌های ناموفق پیامد‌های منفی را در جامعه به‌دنبال دارد و موجب تغییر رفتار منفی در مخاطب می‌شود تاکید کرد: در انتقال اخبار و بیان مطالب در جامعه باید به‌طور ویژه هوشیار بود.

وی با انتقاد از برخی آمارها در فضای مجازی و با تاکید بر اینکه ارائه آمار غلط و گزارش نادرست منجر به تصمیم‌گیری ناصحیح در عرصه اجرایی می‌شود بیان کرد: ارائه آمار ناصحیح به‌هیچ عنوان کارآمدی مطلوبی در جامعه ندارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر تبیین رسانه‌های تراز انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اقدامات مطلوب رسانه‌ا‌ی نیازمند ساختارشکنی است و ساختارشکنی لازمه و شرط اساسی تحول محسوب می‌شود.

عضو شورای عالی فضای مجازی ساختارشکنی را اقدامی مطلوب و تاثیرگذار عنوان کرد و با بیان اینکه بیان ناسزا به مقدسات و مسئولان ساختارشکنی نیست تاکید کرد: ساختارشکنی محتوا و هویت  مثبت دارد.

ضرغامی با تاکید بر اینکه  آمریکا با پیشنهادی که به جلسه اضطراری سران امنیت داد مفتضح شد تصریح کرد: ایران اسلامی خود چهار دهه زخم‌خورده جنایات و تروریست است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به حوادث فتنه 88  و با تاکید بر اینکه در آن دوران برخی  از تجربه پیروزی انقلاب بهره‌مند شدند تاکید کرد: در فتنه 88 افرادی که راهشان را از آشوبگران جدا کردند در بدنه انقلاب ماندگار شدند.

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه در  ساختارشکنی برخی تصور می‌کنند مسیر‌های موجود در گذشته مسیرهای مثبتی است افزود: افرادی که از فتنه همانند ملت ایران رو سفید خارج می‌شوند کار بزرگی را به سرانجام رساندند.

ضرغامی با اشاره به اینکه ایجاد گرد و غبار در تشخیص حق علیه باطل یکی از عمده مشکلات فتنه است تاکید کرد: بیان سخنان نادرست از سوی برخی از خواص که مورد قبول مردم هستند موجب فریب‌خوردگی مردم می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه دلیل لغزش برخی از افراد در فتنه به‌دلیل بی‌توجهی به سفارشات بزرگان بود تصریح کرد: تمامی افراد در جامعه باید با دیدگاهی روشن شرایط را برای ساختارشکنی فراهم کنند.

وی با بیان اینکه اگر رسانه‌ای متعهد به نظام، بر اساس آمار و اطلاعات صحیح به جمع بندی برسد راه را درست طی کرده است گفت: تشخیص اقدامی امنیتی از سوی دستگاه‌های نظارتی و امنیتی نباید به‌طور حتم یک دستورالعمل رسانه‌ای باشد و رسانه‌های فعال انقلابی باید همواره در مقابل دشمن فعال باشند.

وی با تاکید بر اینکه اجتهاد بین رسانه‌ها همواره باید به دست رسانه‌ها صورت گیرد بیان کرد: یکه‌تازی رسانه‌های معاند و غربی در فضای مجازی و ممانعت از دسترسی رسانه‌های انقلابی به فضای مجازی نیازمند تفکر بیشتر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه طبقه‌بندی اقدامات امنیتی و اطلاعاتی کشور امری واجب است اظهار داشت: نیروی انتظامی در ناآرامی ‌های اخیر تلاش‌گسترده‌ای را در سطح کشور به سرانجام رسانده است.

وی با بیان اینکه ابعاد گسترده ناآرامی‌های اخیر در روزهای آینده به‌طور ویژه‌تری شناسایی و اطلاع‌رسانی می‌شود بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پلیس ضد شورش ندارد و تنها پاسگاه‌های محلی را با دستورالعملی خاص در سطحکشور دارد.

ضرغامی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی با کمک سایر دستگاه‌ها ناآرامی‌های اخیر در کشور را مدیریت و خنثی کرد افزود: رویکرد ناجا در برخورد با تحولات اخیر با توجه به تجربه گذشته و افکار عمومی همراه با سعه صدر و ظرفیت بالا بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه ماموران ناجا با دستورالعمل نرم و هوشمندانه در مقابل فحاشی‌ها و درگیری‌های اخیر با ملایمت رفتار کردند بیان کرد: ماموران ناجا با این دستورالعمل در مقابل تمامی آسیب‌ها ایستادگی کرده اما بهانه‌ای به دست دشمن ندادند.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم در جامعه امروز خاطرنشان کرد: مردم به‌معنای واقعی انقلاب را  از خود می‌دانند و به صراحت اعلام می‌کنند که با وجود تمامی نواقص در کشور تنها به‌دلیل حمایت از انقلاب در عرصه‌ها حضور دارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه چند شبکه معاند با پخش ویدئو‌های ساختگی و رسانه‌ای برای دشمنان خوراک ایجاد کردند بیان کرد: دشمنان در کانال‌های فضای مجازی تمام وقت به ترویج و دستورالعمل خشونت و اغتشاش مشغول بودند.

ضرغامی اقدامات مذکور را اقداماتی صددرصد خلاف در حوزه رسانه‌ای عنوان کرد و با بیان اینکه نرم‌افزار تلگرام در زمان غفلت وزارت ارتباط پیام‌‌رسان مسلط بر کشور شد افزود: عدم تکریم بنیانگذار تلگرام به توقیف چندکانال معاند در ناآرامی‌های اخیر بیانگر اهداف شوم دشمنان است‌.

وی با بیان اینکه بیشترین مخاطبان این نرم افزار را کاربران ایرانی تشکیل می‌دهند و بنیانگذار این نرم‌افزار به قیمت از دست دادن مخاطبان خود دست از ماموریت خود بر نمی‌دارد گفت: در کنار غفلت از فراگیری نرم‌افزار تلگرام در کشور، در راستای تولید نرم‌افزار‌های پیام‌رسان داخلی اقدامات مطلوبی انجام نشده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه اگر از پیام‌رسان‌های داخلی پشتیبانی می‌شد در شرایط کنونی کشور با مشکلات موجود مواجه نمی‌شد تاکید کرد: شایعه شنود و کنترل اطلاعات در پیام‌رسان‌های داخلی حرفی نادرست و غیرواقع است.

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه همواره منتقد دستگاه قضایی کشور هستم خاطرنشان کرد: در اکثر اوقات وزارت اطلاعات به درخواست شنود دستگاه قضایی به برخی از اطلاعات پاسخ منفی می‌دهد.

ضرغامی با بیان اینکه در مواقع امنیتی کشور نباید از کنترل و مدیریت فضای مجازی عاجز باشد خاطرنشان کرد: کشور امروز نیازمند کار موثر و اثربخش است و اقدامات مطلوب باید مشکلات را از مردم برطرف کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خبرنگاران را مسئله‌یابان جامعه عنوان کرد و با بیان اینکه خبرنگاران مسئله‌سازان جامعه نیستند افزود: مسئله‌سازی امروز مشکلاتی را از کشور رفع نمی‌کند و با مسئله‌یابی می‌توان در پی حل مشکلات کشور باشیم./تسنیم

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار