کد خبر : 22309
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲

کوهنورد حادثه دیده گیلانی به بیمارستان قزوین منتقل شد

کوهنورد حادثه دیده گیلانی به بیمارستان قزوین منتقل شد

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر استان گیلان با بیان اینکه کوهنورد گیلانی در ارتفاعات اشکورات رودسر به دره سقوط کرد گفت: به‌دلیل نزدیکی منطقه به استان قزوین کوهنورد حادثه دیده به مراکز درمانی قزوین منتقل شد.

به گزارش گیلانستان، سیاوش غلامی در گفت‌و‌گویی با اشاره به حادثه سقوط یک کوهنورد گیلانی به دره در ارتفاعات اشکورات رودسر اظهار داشت: صبح امروز یک تیم 12 نفره کوهنوردی به قصد صعود به ارتفاعات اشکورات منطقه سجیران عازم این منطقه شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر استان گیلان با بیان اینکه همزمان با رسیدن این تیم به ارتفاعات متاسفانه یکی از کوهنوردان به دره سقوط می‌کند افزود: ساعت 11 امروز گزارش این حادثه به‌صورت تلفنی به مرکز کنترل عملیات جمعیت‌ هلال احمر گیلان داده شد.

غلامی با تاکید بر اینکه به‌منظور عملیات نجات کوهنورد حادثه دیده 2 تیم امداد و نجات از دو پایگاه املش و رودسر به محل اعزام شدند گفت: تیم کوهنوردی اعزام شده به ارتفاعات اشکورات، گیلانی و از شهرستان‌های غرب گیلان بودند.

وی خاطرنشان کرد: به‌دلیل نامناسب بودن راه دسترسی زمینی به کوهنورد حادثه دیده و نامساعد بودن شرایط جسمی این فرد با هماهنگی سازمان امداد و نجات از سوی جمعیت استان گیلان یک فروند بالگرد جمعیت‌ هلال احمر به محل اعزام شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر استان گیلان با تاکید بر اینکه این بالگرد ساعت 13:10 امروز در محل حادثه حاضر می‌شود افزود: به‌دلیل نزدیک بودن منطقه به استان قزوین کوهنورد حادثه دیده به مرکز درمانی ولایت استان قزوین اعزام می‌شود.

غلامی با بیان اینکه طبق گزارش‌های انجام شده در بیمارستان ولایت قزوین اقدامات اولیه درمانی این کوهنورد انجام شد و این فرد به‌منظور اقدامات تروما به بیمارستان شهید رجایی قزوین منتقل شده است گفت: طبق گزارش‌های رسیده در حال حاضر حال عمومی این کوهنورد  مطلوب است.

وی کوهنورد حادثه دیده را مردی 49 ساله عنوان و با اشاره به اینکه این فرد گیلانی است تصریح کرد: جمعیت‌ هلال احمر استان گیلان به منظور انتقال این فرد حادثه دیده به استان گیلان اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر استان گیلان با بیان اینکه توصیه می‌شود  تیم‌های کوهنوردی به هنگام صعود به ارتفاعات، توجه ویژه‌ای به شرایط جوی داشته باشند افزود: داشتن تجهیزات لازم و رعایت ایمنی کافی امری مهم و حائز اهمیت برای کوهنوردان است. / تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار