کد خبر : 68357
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 تیر 1400- 42: 12

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان:

کیوی گیلان میوه صادراتی استراتژیک کشور

کیوی گیلان میوه صادراتی استراتژیک کشور

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کیوی گیلان میوه صادراتی استراتژیک کشور محسوب می‌شود.

به گزارش گیلانستان، منوچهر پارسافر با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت باغات کیوی گیلان خوب است، اظهار کرد: کیوی گیلان میوه صادراتی استراتژیک کشور است و ارز آوری خوبی برای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه میزان تولید کیوی گیلان پس از برداشت نهایی اطلاع‌رسانی خواهد شد، افزود: سال گذشته بالغ بر ۱۹۰ هزار تن کیوی در گیلان تولید شد که ۱۳۰ هزار تن به دیگر کشورها صادر شد.

پارسافر ادامه داد: علاه بر روسیه و آذربایجان کشورهای گرجستان، عراق، هند، امارت و … نیز مشتری کیوی گیلان هستند و این محصول بازارهای بسیار خوبی در این کشورها دارد.

وی تصریح کرد: اصلاح باغات، تغذیه باغات و بهره گیری از ارقام باکیفیت از جمله اقداماتی است که در گیلان در حال انجام است تا کیوی‌های این استان از نظر کیفیت و کمیت ارتقا یابند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بیشترین کیوی گیلان در شهرستان تالش و رودسر تولید می‌شود و تقریبا در همه شهرستان‌های گیلان متقاضیان جدید برای ورود به تولید کیوی در استان وجود دارند.

وی تصریح کرد: گیلان در حال حاضر ۷۰۰۰ هکتار باغات کیوی دارد و گسترش جایگاه کیوی گیلان در دیگر بازارهای هدف در حال انجام است.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار