کد خبر : 46722
تاریخ انتشار : شنبه 12 بهمن 1398- 33: 11

گام‌به‌گام تا المپیک توکیو؛ نابغه گیلانی کاراته آسیا تاریخ‌ساز می‌شود؟!

گام‌به‌گام تا المپیک توکیو؛ نابغه گیلانی کاراته آسیا تاریخ‌ساز می‌شود؟!

ملی‌پوش گیلانی تیم ملی کاراته بانوان سه‌گام تا حضور در رقابت‌های المپیک توکیو به‌عنوان نخستین کاراته‌کار گیلانی فاصله داشته و می‌تواند دومین بانوی مدال‌آور ایرانی در این آوردگاه بزرگ لقب بگیرد.

به گزارش گیلانستان رنکینگ المپیکی ورزشکاران اوزان مختلف پس از اتمام دومین مرحله رقابت‌های لیگ جهانی کاراته پاریس ۲۰۲۰ از سوی فدراسیون جهانی کاراته اعلام‌شده و سارا بهمنیار در مکان پنجم وزن المپیکی منفی ۵۵ کیلوگرم ایستاد.

بهمنیار در جدیدترین رنکینگ المپیکی وزن منفی ۵۵ کیلوگرم با کسب ۵۰۴۷٫۵ امتیاز در مکان پنجم ایستاده و یکی از سه ورزشکاران صعودکننده در وزن منفی ۵۰ کیلوگرم این رقابت‌ها لقب بگیرد.

ملی‌پوش گیلانی تیم ملی کاراته بانوان با کسب مکان پنجمی کاراته وان پاریس ۲۰۲۰ موفق شد ۴۵۰ امتیاز در راستای سهمیه المپیک توکیو به دست آورد؛ وی پیش‌ازاین در نخستین لیگ جهانی سال ۲۰۲۰ به میزبانی شیلی نیز موفق به کسب ۱۹۵ امتیاز شد.

بهمنیار در جدیدترین رنکینگ المپیکی وزن منفی ۵۵ کیلوگرم با کسب ۵۰۴۷٫۵ امتیاز در مکان پنجم ایستاده و یکی از سه ورزشکاران صعودکننده در وزن منفی ۵۰ کیلوگرم این رقابت‌ها لقب بگیرد.

سراپ اوزچلیک از کشور ترکیه با کسب ۹۸۶۲٫۵ امتیاز نفر نخست وزن منفی ۵۰ کیلوگرم و منفی ۵۵ کیلوگرم المپیکی است، آنژلیکا تیرلیوگا از کشور اوکراین در وزن منفی ۵۵ کیلوگرم با کسب ۸۴۵۲٫۵ امتیاز نفر دوم مجموع وزن منفی ۵۰ و ۵۵ کیلوگرم و نفر نخست وزن منفی ۵۵ کیلوگرم است؛ حضور این دو ورزشکار در المپیک توکیو قطعی شده و با توجه به حضور ورزشکاری از کشور ژاپن، پنج ورزشکار از این وزن المپیکی به توکیو راه پیدا می‌کنند.

وزن المپیکی منفی ۵۵ کیلوگرم تلفیقی از اوزان منفی ۵۰ و منفی ۵۵ کیلوگرم است، دو ورزشکار برتر هر وزن به‌صورت مستقیم راهی المپیک می‌شوند.

یون وی از کشور چین تایپه با کسب ۶۰۶۰ امتیاز نفر سوم مجموع وزن منفی ۵۰ و منفی ۵۵ کیلوگرم بوده و نفر دوم وزن منفی ۵۵ نیز به شمار می‌رود، نفر چهارم وزن المپیکی منفی ۵۵ به میهو میاهارا با کسب ۵۳۲۵ امتیاز تعلق دارد که سهمیه کشور میزبان بوده و به‌صورت مستقیم راهی المپیک می‌شود.

بتینا پلانک جدی‌ترین تعقیب‌کننده بهمنیار در وزن منفی ۵۰ کیلوگرم است؛ فاصله‌ رقیب اتریشی با بهمنیار به ۸۷۰ امتیاز رسیده است؛ فاصله‌ای که ماه گذشته ۵۷۰ امتیاز بوده و نشان از پیشروی نابغه گیلانی کاراته آسیا دارد.

بتینا پلانک از کشور اتریش جدی‌ترین تعقیب‌کننده بهمنیار در وزن منفی ۵۰ کیلوگرم است، وی در لیگ جهانی شیلی نخستین دیدارش را به حریف مراکشی واگذار کرده و تنها ۱۵ امتیاز کسب کرد؛ بتینا در پریمیر لیگ پاریس ۲۰۲۰ نیز تنها دو پیروزی کسب کرده و ۱۵۰ امتیاز به اندوخته‌هایش اضافه کرد.

رقیب اروپایی با کسب ۴۱۷۷٫۵ امتیاز در مکان نهم رنکینگ المپیکی وزن منفی ۵۵ کیلوگرم ایستاده و فاصله‌اش با بهمنیار به ۸۷۰ امتیاز رسیده است؛ فاصله‌ای که ماه گذشته ۵۷۰ امتیاز بوده و نشان از پیشروی نابغه گیلانی کاراته آسیا دارد.

پنج آوردگاه بزرگ تا رقابت‌های المپیک توکیو باقی‌مانده و ورزشکاران آسیایی در سه رقابت می‌توانند حضور پیدا کنند، لیگ‌ جهانی دبی ۲۰۲۰ در تاریخ ۲۵ تا ۲۷ بهمن‌ماه، لیگ جهانی سالزبورگ ۲۰۲۰ در تاریخ نهم تا یازدهم اسفندماه و لیگ جهانی رباط ۲۰۲۰ در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ اسفندماه با حضور ورزشکاران برتر اوزان المپیکی برگزارشده و کاراته‌کارها می‌توانند به امتیاز المپیکی خود اضافه کنند.

رقابت قهرمانی قاره افریقا ۲۰۲۰ و اروپا ۲۰۲۰ به میزبانی باکو از دیگر نبردهای دارای کسب سهمیه المپیک توکیو بوده و با حضور ورزشکاران قاره‌های افریقا و اروپا برگزار می‌شود.

بتینا در رقابت‌های قهرمانی اروپا ۲۰۱۹ در اسپانیا موفق به کسب ۶۹۰ امتیاز شده است، وی درصورتی‌که در رقابت‌های قهرمانی اروپا ۲۰۲۰ موفق به کسب مدال طلا شود ۹۹۰ امتیاز کسب کرده و ۶۹۰ امتیاز قهرمانی اروپا ۲۰۱۹ حذف خواهد شد (۳۰۰ امتیاز اختلاف نشان طلا با نقره).

سارا هوبریخ دیگر رقیب جدی بهمنیار در وزن منفی ۵۰ کیلوگرم بوده و در کاراته وان‌های شیلی و پاریس به ترتیب با کسب ۱۹۵ و ۲۱۰ امتیاز موفق شد مجموع امتیازاتش را به عدد ۴۱۷۷٫۵ رسانده و رقیبی جدی برای کسب سهمیه المپیک به شمار رود.

کاراته‌کار آلمانی در رده دهم وزن المپیکی منفی ۵۵ کیلوگرم ایستاده است، وی در رقابت‌های قهرمانی اروپا ۲۰۱۹ در کشور اسپانیا با ایستادن در مکان پنجم موفق به کسب ۳۹۰ امتیاز شد؛ هوبریخ درصورتی‌که در رقابت‌های قهرمانی اروپا ۲۰۲۰ موفق به کسب مدال طلا شود ۹۹۰ امتیاز کسب کرده و ۳۹۰ امتیاز قهرمانی اروپا ۲۰۱۹ حذف خواهد شد (۶۰۰ امتیاز اختلاف نشان طلا با رده پنجمی).

راوا سید سومین تعقیب‌کننده بهمنیار در وزن ۵۰ کیلوگرم است، وی در لیگ جهانی شیلی ۲۰۲۰ در نخستین گام طعم تلخ شکست را چشیده و ۴۵ امتیاز کسب کرد ولی در لیگ جهانی پاریس ۲۰۲۰ با کسب مقام سومی موفق شد ۴۵۰ امتیاز به اندوخته‌های خود اضافه کند.

کاراته‌کار مصری با کسب ۳۹۸۲٫۵ امتیاز در مکان یازدهم رنکینگ المپیکی وزن منفی ۵۵ کیلوگرم ایستاده و زنگ خطری برای کاراته‌کاران این وزن به شمار می‌رود، راوا در رقابت‌های قهرمانی قاره افریقا ۲۰۱۹ در مکان دوم ایستاده و موفق به کسب ۶۳۰ امتیاز شد؛ وی درصورتی‌که در رقابت‌های قهرمانی افریقا ۲۰۲۰ موفق به کسب مدال طلا شود ۹۹۰ امتیاز کسب کرده و ۶۳۰ امتیاز قهرمانی اروپا ۲۰۱۹ حذف خواهد شد (۳۶۰ امتیاز اختلاف نشان طلا با نقره).

با اعلام فدراسیون جهانی جدول رنکینگ المپیک ۲۰۲۰ در تاریخ ۱۸ فروردین ۹۹ (۶ آوریل ۲۰۲۰) با راه‌یابی چهار نفر نخست هر رده به المپیک ۲۰۲۰ به کار خود خاتمه خواهد داد تا درمجموع ۳۲ نفر از طریق سهمیه رنکینگ راهی المپیک ۲۰۲۰ شوند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار