کد خبر : 23183
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰:۴۵

گام بلند سپاه و جهاد کشاورزی در خودکفایی برنج/ 300 مهندس کشاورزی بسیجی در 300 روستای گیلان در طرح مطلوب سازی برنج مشارکت می‌کنند

گام بلند سپاه و جهاد کشاورزی در خودکفایی برنج/ 300 مهندس کشاورزی بسیجی در 300 روستای گیلان در طرح مطلوب سازی برنج مشارکت می‌کنند

فرمانده سپاه قدس گیلان از گام بلند سپاه و جهاد کشاورزی در خودکفایی برنج خبر داد و گفت: 300 مهندس کشاورزی بسیجی در 300 روستای گیلان در طرح مطلوب سازی برنج و افزایش سطح تولید آن مشارکت می‌کنند.

به گزارش گیلانستان، سردار محمد عبدالله‌پور ظهر امروز در حاشیه رونمایی از مطلوب سازی تولید برنج با راهبرد مدیریت تغذیه در گیاه برنج در جمع اصحاب رسانه استان گیلان در رشت بابیان اینکه وظیفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن است اظهار کرد: حفظ امنیت مواد غذایی موضوعی جدی در حوزه دفاعی کشور است و برنج از اساسی‌ترین کالای موردنیاز مردم در ایران است.

وی بابیان اینکه در همکاری با سازمان جهاد کشاورزی از ظرفیت بسیج جامعه مهندسان کشاورزی در مطلوب‌سازی برنج استفاده‌شده افزود: در طرح مشترک سپاه و جهاد کشاورزی 300 مهندس کشاورزی بسیجی در 300 روستای استان گیلان مشغول به فعالیت هستند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اعلام اینکه در هر روستا 20 کشاورز در فاز مطالعاتی طرح مذکور قرارگرفته‌اند گفت: با همکاری کشاورزان با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی انتظار می‌رود افزایش تولید 25 تا 30درصدی برنج در استان گیلان را شاهد باشیم.

عبدالله پور با اشاره امیدواری از اینکه این طرح می‌تواند مسئله کمبود برنج در کشور را تا حدودی رفع کند خاطرنشان کرد: افزایش سطح تولید برنج در گیلان با روش مشارکتی و به‌صورت پایلوت می‌تواند گام اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی بردارد.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح مطلوب سازی برنج بیش از یک سال مقدمه سازی و مطالعات تحقیقاتی صورت گرفته افزود: در طرح مذکور هیچ هزینه مازادی بر دوش کشاورز نیست و هزینه‌های پیش‌بینی‌شده با همکاری دولت و سپاه پرداخت می‌شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان بابیان اینکه فرایند مقدمات طرح مطلوب سازی برنج تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد گفت: در سال جدید طرح مطلوب سازی برنج به‌صورت پایلوت در روستاهای استان از رودسر تا آستارا اجرایی خواهد شد./ فارس

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار