کد خبر : 34302
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰

نخستین نشست تخصصی گام دوم؛

گام دوم بهترین منشور تداوم انقلاب/ خطابه گام دوم عموم مردم و ‌جوانان هستند

گام دوم بهترین منشور تداوم انقلاب/ خطابه گام دوم عموم مردم و ‌جوانان هستند

در نخستین نشست تحلیلی تخصصی گام دوم بیانیه رهبر معظم انقلاب بهترین منشور تداوم انقلاب برشمرده شد و‌ نخبگان دانشگاهی، عموم مردم به‌ویژه جوانان را مخاطب این بیانیه دانستند.

به گزارش گیلانستان نخستین نشست تخصصی «گام دوم» با موضوع تحلیل بیانیه مقام معظم رهبری پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دانشگاه پیام نور مرکز رشت برگزار شد.

رئیس موسسه برهان و اشراق در این نشست تخصصی با اشاره به منشور کلی بیانیه گام دوم اظهار کرد: ملت‌های زنده برای تطبیق با کلیات انقلاب و نظام خود نیازمند تدوین منشور و تفسیر و بازنگری در آن هستند.

مظفر نامدار با بیان اینکه منشورها درعین‌حال که تفسیرپذیر هستند اما ارتجاعی نیستند افزود: بسیاری از ملت‌ها که تاریخی را سپری می‌کنند با تکیه‌بر اصول خود منشورها را تفسیر می‌کنند.

راهبردهای گام دوم زمینه‌ساز ارائه راهکارها

وی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم راهبردها تعریف‌شده و‌ راهکاری در کار نیست تصریح کرد: راهبردهایی تعریف‌شده در بیانیه گام دوم زمینه‌سازی برای بروز راهکارها است و در هیچ بخشی از این بیانیه اهمیت و اولویتی افزون‌تر بربند دیگر ندارد.

رئیس موسسه برهان و اشراق بر ضرورت به‌کارگیری صحیح منشور گام‌ دوم تأکید کرد و گفت: باید نحوه مواجهه شدن با منشور را از مقدمات شناخت و سپس آن را در امور راهکاری بهره گرفت.

گام دوم در تداوم انقلاب اسلامی است

نامدار با بیان اینکه گام دوم در تداوم انقلاب اسلامی ایران است خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی در حوزه انقلابی نمی‌تواند مولد باشد بلکه باید تولیدکننده و‌ منجر به انقلابی مردم ملت‌ها باشد.

وی با تأکید بر اینکه تدوین بیانیه گام دوم حکیمانه بوده بیان کرد: ریل‌گذاری برای دستیابی به اهداف گذشته با توجه به موقعیت و وضعیت گذشته و حال از ویژگی‌های حکما است و رهبر معظم انقلاب با این دیدگاه گام دوم را تدوین و ابلاغ کرده‌اند.

جوانان و عموم مردم مخاطب بیانیه گام دوم

رئیس موسسه برهان و اشراق با بیان اینکه بیانیه گام دوم بر جوانان تأکید دارد تصریح کرد: در ابعاد توسعه، انقلابیون به معنای عامه مردم در دهه نخست به شاخص‌های زیربنایی رسیدند اما به دلیل غفلت‌هایی که مردم و جوانان داشتند پیران انقلاب را در دست گرفتند.

گام دوم مصداقی از مفهوم این عمار است

نماینده سابق مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به کلیات بیانیه گام دوم و با تأکید بر اینکه این بیانیه پس از پختگی انقلاب اسلامی تدوین و ابلاغ‌شده اظهار کرد: عدد چهل در فرهنگ اسلامی مقدس و بیانگر پختگی است و ما این عدد را در مبعوث شدن پیامبر و یا چهل‌سالگی انقلاب مشاهده می‌کنیم.

هاجر تحریری نیک صفت با اشاره به اینکه گام دوم مصداقی از مفهوم این عمار است افزود: مقام معظم رهبری با تدوین و ابلاغ بیانیه گام دوم درواقع بخشی از وظایف عمار گونه ما را انجام داده‌اند و باید با تفسیر و‌ نهادینه کردن این بیانیه در جهت اعتلای جمهوری اسلامی تلاش کرد.

حرکت در مرز رژیم صهیونیستی روح عملی استکبارستیزی انقلاب

جانشین بسیج اساتید استان گیلان نیز با اشاره به ساختار بیانیه گام دوم تصریح کرد: در بخش اول گام دوم، رهبر معظم انقلاب به سرگذشت پیش از انقلاب اشاره‌کرده و به تخت شعاع قرار گرفتن علوم اسلامی و انسانی پس از انقلاب اشاره‌کرده‌اند.

حسین بهمنش با اشاره به بخش دوم گام‌ دوم مبنی بر دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: امنیت، عدالت‌خواهی، افزایش عیار اخلاق و ایستادگی در برابر زورگویان ازجمله دستاوردهای انقلاب در گام نخست است.

وی با اشاره به چالش مستکبران با ایران در بخش دیگری از بیانیه گام دوم گفت: رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانیه به مقایسه روح استکبارستیزی و نگاه استعماری آن زمان استکبار پرداختند و سپس به دستاورد این روزهای انقلاب یعنی حرکت در مرز رژیم صهیونیستی اشاره داشته می‌کنند.

جانشین بسیج اساتید استان گیلان با اشاره به برشمردن شدن ظرفیت‌های کشور در بیانیه گام دوم خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب وجود منابع عظیم زیرزمینی و منابع انسانی را در بیانیه گام دوم برشمرده و جوانان را از وجود ذخایر و منابع ایران برای موفقیت‌های بزرگ آگاه کرده است.

تدوین منشور گام‌ دوم در شرایط سخت اقتصادی بیانگر نگاه نو در رهبر معظم انقلاب است

مسؤول بسیج اساتید دانشگاه پیام‌نور استان گیلان نیز با نگاه جامعه‌شناختی به بیانیه گام دوم اظهار کرد: بااینکه جامعه امروزه فشارهای سختی را تحمل می‌کند رهبر معظم انقلاب به آینده‌ای روشن تأکید دارد و این دیدگاهی نو در منشور گام‌ دوم است.

مهرداد توکلی راد با اشاره به توسعه و سبک زندگی در گام دوم انقلاب پس از چهل سال عمر افزود: در فرهنگ متأسفانه بیش از آنکه تولیدکننده باشیم مصرف‌کننده‌ایم و‌ جوانان بیشتر از الگوهای فرهنگی غیر از الگوی داخل بهره می‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه بیانیه گام دوم باید توسط دانشگاهیان بومی‌سازی و تفسیر جامع شود بیان کرد: نباید در بیانیه گام دوم به برگزاری نشست‌ها اکتفا کرد و همچنین دیگر سیاست‌ها و منشورها ابتر گذاشت.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار