کد خبر : 41677
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 شهریور 1398- 20: 17

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس:

گام سوم کاهش تعهدات برجامی عامل ایستادگی اروپا مقابل امریکا

گام سوم کاهش تعهدات برجامی عامل ایستادگی اروپا مقابل امریکا

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه شفافیت مالی مسؤولین کشوری اصل ۴۹ قانون اساسی است، گفت: اجرایی شدن گام سوم خروج از برجام پیام بزرگی به کشورهای غربی داشته و باعث ایستادگی اروپا در برابر آمریکا شد.

به گزارش گیلانستان حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد طیبی ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری با بیان اینکه مسؤولین باید برای رضای پروردگار گام بردارند، اظهار کرد: خدمت به مردم سعادتی است که نصیب هرکسی نشده و مسؤولین باید از این فرصت نهایت استفاده را کرده و برای رضای مردم و پروردگار تلاش کنند.

وی با اشاره وضعیت مناسب موکب سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) گفت: در سال‌های گذشته مکانی مناسب برای موکب آستانه‌اشرفیه جهت خدمات‌رسانی به مردم در ایام اربعین انتخاب شد و امسال هم یک مکان مناسب برای انجام این کار اختصاص داده شد.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با درخواست از مسؤولین برای حضور گسترده‌تر میان مردم افزود: مردم از مسؤولین انتظار دارند با حضور در نماز جمعه به صحبت‌های مردم گوش فراداده و‌ برای حل مشکلاتشان تلاش کنند لذا از مدیران شهرستان درخواست دارم در ماه دست‌کم در دو نماز جمعه حضور پیدا کنند.

طیبی با اشاره به وضعیت حجاب در ادارات آستانه‌اشرفیه گفت: امربه‌معروف و‌ نهی از منکر باید در همه‌جا انجام شود ولی نباید به‌صورت سلبی بوده و موجب ناراحتی شود لذا مدیران ادارات آستانه‌اشرفیه باید به وضعیت حجاب در ادارات خود توجه کنند.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه استکبار تمام تلاش خود را برای عدم حضور مردم در مراسم‌های مذهبی به کار بست، اظهار کرد: آمریکا با ایجاد فشار اقتصادی بر مردم سعی داشت مردم را تحت‌فشار گذاشته و از عزاداری مردم جلوگیری کند ولی مردم با حضور خود پاسخ دندان‌شکنی به امریکا دادند.

محمدحسین قربانی با اشاره به اخراج جان بولتون از کابینه آمریکا گفت: ۶ ماه پیش جان بولتون در سمینار منافقین در پاریس آرزوی حضور زودهنگام در ایران را داشت ولی مردم با حضور پرشور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن و‌ عزاداری ماه محرم باعث اخراج جان بولتون شدند.

وی با اذعان به اینکه شفافیت مالی مسؤولین کشوری اصل ۴۹ قانون اساسی است، تصریح کرد: طبق قانون اساسی همه مدیران و مسؤولین کشوری باید تمام اموال خود را به قوه قضائیه اعلام کرده و این ربطی به مجلس ندارد لذا فقط مجلس شورای اسلامی به‌فوریت آن رأی نداده است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با قدردانی از موضع‌گیری قاطعانه دبیر کل حزب‌الله افزود: موضع‌گیری سید حسن نصرالله نشان داد محور مقاومت در کشورهای اسلامی مقام معظم رهبری بوده و با این سخنرانی معادلات دنیا عوض شد.

گام سوم کاهش تعهدات برجامی عامل ایستادگی اروپا مقابل امریکا

قربانی با اذعان به اینکه اجرای گام سوم برجام پیام بزرگی برای کشورهای غربی داشته است، تصریح کرد: آمریکا تصور داشت با خروج از برجام می‌تواند ایران را مجبور به مذاکره با خود کند ولی اجرایی شدن گام سوم کاهش تعهدات برجامی پیام بزرگی به کشورهای غربی داشته و باعث ایستادگی اروپا در برابر آمریکا شد.

وی آموزش‌وپرورش را محور فرهنگ جامعه دانست و بیان کرد: در آموزش‌وپرورش ۱۴ میلیون دانش‌آموز مشغول به تحصیل بوده و ۳۰ میلیون خانواده درگیر این سازمان هستند لذا باید به بهترین نحو این نهاد اداره و به مسئله فرهنگ در آن توجه جدی شود.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به دلایل دادن رأی اعتماد نمایندگان مجلس به وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید به صلاح نبود بزرگ‌ترین و مهم‌ترین وزارت خانه کشور بدون وزیر اداره شود به همین دلیل مجلس رأی اعتماد قاطع به وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش داد.

فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه نیز در این جلسه با بیان اینکه در آستانه آغاز سال تحصیلی آموزش‌وپرورش باید به رشد و ارتقاء فضای آموزشی کمک کند، اظهار کرد: ما در این شهرستان دارای ظرفیت بسیار خوبی در حوزه فضای آموزشی و استعداد دانش‌آموزی هستیم که باید با رشد و ارتقاء فضای آموزشی به پرورش این استعدادها کمک کرد.

اقدامات فرهنگی و ورزشی لازمه فضای آموزشی شاد برای دانش‌آموزان

رحیم‌ حیدری گلرودباری با تأکید بر توجه به انجام کارهای فرهنگی در سال تحصیلی جدید گفت: باید برای دانش‌آموزان فضای آموزشی شاد فراهم شود و لازمه آن انجام کارهای فرهنگی و ورزشی است.

وی با اذعان به اینکه خیرین کمک بسیار زیادی به ارتقاء فضای آموزشی در استان گیلان و کشور کردند، افزود: کمک به ارتقاء فضای آموزشی بسیار برای استان شهرستان و حتی کشور مهم است زیرا باعث رشد استعدادهای علمی در آینده می‌شود ‌و در این راه خیرین نقش بسیار مهمی در انجام این کار دارند.

فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه با اشاره به اقدامات موکب سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) بیان کرد: در ایام اربعین موکب آستانه‌اشرفیه یکی از فعال‌ترین موکب‌ها در کشور عراق است و نیاز است مردم‌‌ و‌ مسؤولین مربوطه برای حفظ تداوم این روند کمک لازم را انجام دهند.

حیدری با قدردانی از تلاش نهادهای انتظامی و امنیتی برای ایجاد امنیت در دهه اول محرم افزود: جلسات مختلفی قبل از ماه محرم برگزارشده و تمهیدات لازم برای ایجاد امنیت و‌ آرامش جامعه در ماه محرم اندیشیده و‌ به بهترین نحو این کار انجام شد.

وی‌ لازمه آسودگی و آرامش مردم را پاسخ‌گویی مدیران ادارات دانست و بیان کرد: مسؤولین شهرستانی باید به قوانین و‌ قواعد احترام گذاشته و در بین مردم حضور پیدا کنند تا مردم مشکلاتشان را به گوش مدیران برسانند که در این خصوص گام‌های مهمی برداشته‌شده است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار