کد خبر : 88475
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان :

گرانفروشان و کم فروشان بازار گیلان منتظر برخورد قاطع و ضربتی باشند

گرانفروشان و کم فروشان بازار گیلان منتظر برخورد قاطع و ضربتی باشند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از برخورد قاطع و ضربتی با گرانفروشان و کم فروشان بازار عیدانه گیلان خبر داد و افزود: ظرفیت‌ها و امکانات برای کنترل و نظارت و اخلالگراین بازار بسیج می‌شوند.

به گزارش گیلانستان، تیمور پورحیدری روز پنجشنبه در پانزدهمین جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان با اشاره بر لزوم ایجاد تعادل و نظارت گسترده و چندجانبه در بازار اظهار کرد: قاطعانه با هر نوع تخلف به ویژه گرانفروشی و کم فروشی در بازار عیدانه برخورد می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه بازاریان و کسبه همواره همدل و همراه مردم بوده‌اند، گفت: بازاریان در شرایط دشوار اقتصادی حاضر نیز وضعیت معیشتی مردم را درک کرده و اجناس را در آستانه فرا رسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان با تخفیف ویژه عرضه می‌کنند.

 

رئیس کمیسیون نظارت مرکز استان اولویت را بر رصد و نظارت میدانی اقلام اساسی دانست و با گله مندی از برخی افراد سودجو که همه موارد را به افزایش قیمت دلار ربط می دهند، افزود: این افراد از فضای روانی ناشی از گرانی دلار سوء استفاده می کنند که در این ایام پایانی سال با برخورد ضربتی و قاطع نهادهای نظارتی در قالب گشت مشترک مواجه خواهند شد.

 

وی با اشاره به مخالفت با درخواست افزایش نرخ خدمات اتحادیه های قالیشویی، خشکشویی و پنچرگیری تصریح کرد: در راستای کاهش فشار بر مردم و فضای حاکم بر بازار تصویب هرگونه افزایش نرخ در کمیسیون نظارت استان مورد مخالف قرار می گیرد و هیچ درخواست افزایش نرخی پذیرفته نمی شود.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین با اشاره به جذب سهمیه و تقسیم عادلانه اقلام اساسی بین مردم بیان کرد: عرضه ۲۰۰ تن مرغ منجمد با قیمت حدود ۴۵ هزار تومان، عرضه ۳۴۷ تن گوشت منجمد گوساله با قیمت گوشت گردن ۱۵۰ هزار تومان، راسته ۱۶۵ هزار تومان، قلوه گاه ۱۳۰ هزار تومان و ران به قیمت ۱۵۵ هزار تومان از اقدامات این سازمان برای نظارت بر بازار در ایام پایانی سال است.

 

وی اضافه کرد : تامین ۳۳۰ تن شکر با قیمت ۲۱ هزار تومان در بسته های یک کیلویی، یک هزار و ۱۸۳ تن برنج هندی با قیمت هر کیلو ۳۵ هزار تومان، ۱۰۰ تن سیب و ۳۰۰ تن پرتقال از دیگر اقدامات عملیاتی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برای تنظیم بازار استان می‌باشد.

 

پورحیدری افزود: با توجه به تمایل مردم به خرید کیف و کفش و پوشاک در روزهای پایانی سال از ظرفیت اتاق اصناف و سایر تشکل‌های صنفی برای برگزاری جشنواره فروش پوشاک به صورت فوق العاده به ویژه در اقلام پوشاک، کیف و کفش استفاده شد به همین منظور از ۱۸ اسفند جشنواره پوشاک با مشارکت بیش از ۶۰۰ غرفه در گیلان خواهد شد.

 

وی با اشاره به نزدیکی ایام ماه مبارک رمضان بر تامین کالاهای اساسی و قیمت گذاری اقلام پرمصرف در این ایام نیز تاکید کرد و یادآور شد: قیمت زولبیا و بامیه، آش و حلیم نیز مورد پایش و نظارت قرار خواهد گرفت.

 

پورحیدری در ادامه از استقرار ۳۰ تیم و اکیپ بازرسی فقط در شهرستان رشت خبر داد و اضافه کرد: برنامه گشت مشترک در سایر شهرستان‌ها نیز برگزار می شود و تیم های بازرسی به صورت میدانی و گسترده در بازار حضور خواهند داشت؛ سامانه پاسخگویی ۱۲۴ نیز بصورت شبانه روز پاسخگوی شکایات تلفنی مردم خواهد بود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار