کد خبر : 11363
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 فروردین 1396- 01: 11

گردشگری در کشور دچار سردرگمی است

گردشگری در کشور دچار سردرگمی است

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس با بیان اینکه گردشگری در کشور دچار سردرگمی است، گفت: سردرگمی حوزه گردشگری به تغییرات مدام مدیران آن بر می گردد

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی نژاد در گفتگویی در مورد وضعیت گردشگری در کشور با بیان اینکه در ابتدد باید با آشنایی از فلسفه گردشگری، جایگاه این صنعت را در جهان بشناسیم، اظهار کرد: گردشگری صنعت سوم جهان است.

وی با ابراز تأسف از عدم برخورداری گردشگری کشور از ساختار صنعتی، افزود: حوزه گردشگری در ایران هنوز به صنعت تبدیل نشده است.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس با بیان این مطلب که ایران به عنوان کشوری با چهار فصل در جهان و سرشار از منابع طبیعی گردشگری به ویژه با تمدن هزاران ساله است، تصریح کرد: هنوز دست انداز های زیادی در حوزه گردشگری ایران وجود دارد.

کوچکی نژاد با تأکید بر اینکه گردشگری در کشور دچار سردرگمی شده است، اضافه کرد: این سردرگمی به تغییرات مدام مدیران حوزه گردشگری و میراث فرهنگی برمی گردد.

وی با تشریح وضعیت مدیریت در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در دولت یازدهم و دولت قبل، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید و دولت یازدهم از دولت های متهم در بحث تغییرات مداوم در مدیریت حوزه گردشگری اند.

نماینده مردم رشت در مجلس در ادامه این مطلب تصریح کرد: متأسفانه آمار این تغییرات و جابجایی ها در دولت یازدهم بالا گرفت و طی چهار سال از عمر دولت تدبیر و امید شاهد جابجایی سه مدیر گردشگری بودیم.

وی با تأکید بر اینکه حفظ بناهای تاریخی در کشور یک اصل مهم است، اضافه کرد: تخریب بناهای تاریخی در گذشته دارای آمار بسیار بالایی بود ولی خوشبختانه با مدیریت سازمان و توجهات مردم این آمار کمتر شده است.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس با اشاره به اینکه بناهای تاریخی هر چند همان بناهایی که از ۴۰ تا ۵۰ درصد از ساختار آنها باقیمانده، شناسنامه تمدن ایرانیان به شمار می رود، افزود: نباید نسبت به تخریب آنها بی تفاوت باشیم.

وی با بیان این مطلب که استان گیلان از محور های توریست خیز کشور به ویژه در حوزه منابع طبیعی است، تصریح کرد: گردشگری ساحلی بخش عمده ای از ساختار گردشگری گیلان راتشکیل می دهد و باید زیر ساخت های آن راتقویت کرد.

کوچکی نژاد در خاتمه اظهار کرد: باید به حوزه گردشگری به عنوان یک صنعت اشتغال زا و ابزاری در راستای رونق اقتصادی نه تنها در استان بلکه در کشور نگاه کرد./ کاسپین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار