کد خبر : 30388
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 آبان 1397- 51: 16

گروهی از شکارچیان متخلف مازندرانی در گیلان دستگیر شدند

گروهی از شکارچیان متخلف مازندرانی در گیلان دستگیر شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: گروهی از شکارچیان متخلف مازندرانی حین ارتکاب جرم در مناطق تحت مدیریت محیط زیست گیلان دستگیر شدند.

به گزارش گیلانستان، قربانعلی محمدپور در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ نیروها و مأموران یگان حفاظت محیط زیست گیلان یک گروه حرفه‌ای از شکارچیان متخلف مازندرانی را صبح سه‌شنبه ۸ آبان حین ارتکاب جرم در یکی از مناطق تحت مدیریت خود واقع در روستای فلکده شهرستان رشت دستگیر کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه این شکارچیان متخلف بدون مجوز و به صورت غیرمجاز اقدام به شکار ۳۰ قطعه از انواع پرندگان کرده‌اند افزود:‌ علاوه بر لاشه پرندگان شکار شده سلاح شکاری و سایر ادوات مربوطه نیز از شکارچیان متخلف مازندرانی کشف و ضبط شده است.

محمدپور مبلغ جریمه‌‌ای که به این شکارچیان متجاوز تعلق می‌گیرد را چیزی حدود ۸ میلیون تومان برآورد کرد و ابراز داشت:‌ در بین پرندگان شکار شده گونه‌هایی نظیر باکلان و اگرت هم وجود دارد که این نوع خاص از پرندگان،‌ مورد علاقه شکارچیان استان هم جوار یعنی مازندران است.

وی با اشاره به اینکه شکارچیان حرفه‌ای برای تجاوز به مناطق تحت مدیریت محیط زیست گیلان بعضاً از ایام تعطیلات استفاده می‌کنند افزود: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گیلان در سراسر مناطق تحت مدیریت حضوری فعال و مستمر دارند و در صورت مشاهده موارد تخلف با خاطیان برخورد می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از دستگیری شکارچیان متخلف مازندرانی در سنوات گذشته نیز خبر داد و بیان داشت:‌ گونه‌هایی نظیر باکلان مورد علاقه شکارچیان مازندرانی است به همین دلیل در سال‌های اخیر شاهد افزایش حضور متخلفان مذکور در گیلان و شکار بی‌رحمانه پرندگان هستیم.

محمدپور با تأکید بر اینکه تاکنون هیچ مجوز شکاری در استان گیلان صادر نشده است خاطرنشان کرد:‌ در صورت صدور مجوز‌های قانونی شکار در گیلان،‌ هیچ‌ کدام از شکارچیان حق شکار پرندگان و برخی از گونه‌های حفاظت شده استان نظیر قو‌،‌ پلیکان،‌ طاووسک و امثال آن را ندارند.

انتهای پیام/‌ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار