کد خبر : 33735
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 بهمن 1397- 22: 11

گزارشگری فساد در جامعه هنوز مردمی نشده است

گزارشگری فساد در جامعه هنوز مردمی نشده است

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در حمایت ضمنی از قانون حمایت از افشاگران و سوت‌زنان در مقابل فساد و در نظر گرفتن مشوق‌ها برای آن‌ها گفت: گزارشگری فساد در جامعه هنوز مردمی نشده است.

به گزارش گیلانستان مهرداد بائوج لاهوتی امروز با اشاره به ضرورت حمایت قانونی و در نظر گرفتن مشوق‌های لازم برای افشاگران فساد و سوت‌زنان در مقابل متخلفان مالی در کشور اظهار کرد: همچون ایران اسلامی در هیچ جای دنیا دستگاه‌های نظارتی هم ازنظر اندازه و هم ازنظر عملکرد کیفی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دستگاه نظارتی چشم نظام بوده و رسالت آن‌ها حفظ و صیانت از بیت‌المال است گفت: دستگاه قضایی، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی، حراست‌های فعال در سطح ادارات و اداره کل‌ها و سایر دستگاه‌های نظارتی بر شفافیت مالی و صیانت از بیت‌المال دقیقاً نظارت می‌کنند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه اگر در مجلس قانونی به تصویب برسد که از افشاگران فساد در جامعه حمایت و برای آن‌ها مشوق‌هایی در نظر گرفته شود نظارت از جنبه اداری و تشکیلاتی عمومیت پیدا می‌کند و مردم خود در برابر متخلفان و مجرمان اقتصادی می‌ایستند افزود: در حال حاضر قانون‌هایی در حمایت از گزارشگری فساد وجود دارد و مشوق‌هایی را نیز برای کسی که فساد را کشف می‌کند در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پیشنهاد که اگر قانون حمایت از گزارش‌گران فساد در مجلس تصویب شود می‌تواند بخشی از عایدی سرمایه کشف شده را به فرد گزارش دهنده تخصیص داد بیان کرد: در جامعه‌ای که دستگاه‌های نظارتی همچون دستگاه قضایی، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و سایر نهادهای امنیتی و نظارتی فعالیت می‌کنند نباید فسادی وجود داشته باشد تا مردم آن را گزارش کنند.

لاهوتی با بیان اینکه گزارش گری فساد در جامعه هنوز مردمی نشده تصریح کرد: اینکه مردم به دولت کمک کنند و فساد را گزارش کنند و همچنین مجلس نیز قوانینی را در جهت حمایت حقوقی از گزارشگران و سوت‌زنان فساد تصویب کند تا بخشی از عایدی سرمایه کشف شده نیز به آن‌ها تخصیص پیدا کند پیشنهاد خوبی است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار