کد خبر : 41156
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان:

گزارش حضور ‌پلنگ ‌در ارتفاعات شهرستان ماسال ‌

گزارش حضور ‌پلنگ ‌در ارتفاعات شهرستان ماسال ‌

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان از گزارش حضور ‌پلنگ ‌در ارتفاعات شهرستان ماسال ‌خبر داد و گفت: اگر احشام اهالی مورد حمله پلنگ قرار گرفت مردم با پاسگاه‌های محیط‌بانی ‌تماس بگیرند.

به گزارش گیلانستان ساسان اکبری‌پور از گشت‌زنی عوامل محیط‌بانی و کارشناسان یگان حفاظت محیط زیست گیلان در مناطق کوهستانی استان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به مشاهده پلنگ در برخی مناطق کوهستانی نحوه برخورد با این موجود با ارزش در حیات وحش و نحوه حراست از آن به مردم آموزش داده می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان حفظ و حراست از پلنگ را به عنوان یک گونه با ارزش در حیات وحش مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: در مناطقی که حضور پلنگ مشاهده و گزارش داده شده ‌نظیر مناطقی در ارتفاعات شهرستان ماسال، آموزش‌های لازم برای نحوه مواجهه و عدم شکار این گونه به اهالی اطلاع‌رسانی می‌شود.

اکبری‌پور با بیان اینکه به تمام اهالی مناطقی در گیلان که امکان ورود پلنگ در محدوده نگهداری احشام آنان وجود دارد تذکرات لازم داده شده است افزود: به مردم اعلام شده تا اگر احشام اهالی مورد حمله پلنگ قرار گرفت سریعاً باید با یگان اداره کل حفاظت محیط‌ زیست و یا پاسگاه‌های محیط‌بانی از جمله پاسگاه شاندرمن تماس بگیرند.

وی حضور محیط‌بانان و کارشناسان یگان حفاظت محیط زیست گیلان جهت ایجاد امکان برای مستندسازی و جبران خسارت وارده حمله پلنگ به احشام را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: گشت‌های پیاده و پایش‌های مستمر در مناطقی از گیلان که حضور پلنگ در آن‌ها گزارش شده ‌در دستور کار یگان حفاظت محیط زیست استان قرار دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان از برگزاری جلسه آموزشی و توجیهی در قالب کارگاه آموزشی برای دهیاران شهرستان رشت شامل بخش‌های لشت نشاء، کوچصفهان و خمام نیز خبر داد و ابراز داشت: این جلسات با هدف نحوه به‌کارگیری سلاح‌های شکاری و قوانین شکار و صید و تعامل صحیح با محیط‌بانان برگزار شده است.

اکبری‌پور حضور فعال دهیاران شهرستان رشت و حومه در این کارگاه آموزشی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع آموزش دهیاران به عنوان نمایندگان دستگاه‌های دولتی در سطح روستاها، جلسات آموزشی نحوه استفاده از ادوات شکار و صید به صورت مداوم توسط یگان حفاظت محیط زیست برگزار می‌شود.

وی ارائه آموزش‌های کاربردی به منظور حفظ و حراست از محیط زیست و ذخایر ارزشمند موجود در آن به مردم را به عنوان یک اولویت لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: برای نگهداری بهینه از عرصه‌های حیات وحش و محیط زیست در کنار فعالیت مستمر عوامل زحمت‌کش محیط‌بانی گیلان به مشارکت آحاد مردم این استان نیاز جدی داریم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار