کد خبر : 73992
تاریخ انتشار : جمعه ۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵

امام جمعه موقت رشت:

گستردگی فتنه ۸۸ به حدی بوده که هنوز نیاز به تبیین دارد

گستردگی فتنه ۸۸ به حدی بوده که هنوز نیاز به تبیین دارد

امام جمعه موقت رشت گفت: مسأله انقراض نسل و عدم رشد جمعیت در گیلان جدی گرفته شود و این وضعیت اگر ادامه پیدا کند استان را دچار آسیب می‌کند.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام صفر قربانپور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره به رعایت حدود الهی اظهار داشت: تقوا سپر بلا و نگهداری‌کننده از حوادث است و تقوای الهی و رعایت حدود الهی در قیامت، فرد را به سمت بهشت خواهد برد.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه مسیر تقوا روشن بوده و دارای روشنگری است خاطرنشان کرد: انسان در سایه خدمت و برکت به امنیت، دوستی، آرامشِ وجود، عدم حسادت و کبر و بر مبنای رعایت حدود الهی از رحمات و برکات الهی بهره‌مند می‌شود.

قربانپور با اشاره به فشارهای سیاسی و برجامی و از سوی دیگر تهدیدات ترسو مآبانه رژیم صهیونیستی گفت: رزمایش ارزشمند نیروهای مسلح و سپاه که اخیراً برگزار شد نشان داد جمهوری اسلامی مسیر را به‌خوبی شناخته است و فرصت را غنیمت شمرده و مردم نیز پشتیبان هستند.

  • وی با اشاره به سالروز حماسه ۹ دی ماه و گستردگی فتنه سال ۸۸ افزود: در فتنه ۸۸، برخی نیروهای داخلی در کنار شیطان‌صفتان بیرونی قرار گرفتند و سختی‌ها و‌ آفات مختلفی در بخش اجتماعی و سیاسی به کشور و مردم وارد کردند و گستردگی این فتنه به حدی بوده که هنوز نیاز به تبیین دارد.

وی به حضور حماسه‌ساز و ولایتمدارانه مردم در جای جای ایران اسلامی و شکل‌گیری حماسه ۹ دی ماه اشاره و بیان کرد: مردم گیلان یک روز زودتر از سایر استان‌ها به میدان آمدند و حق را به‌موقع تشخیص دادند البته موضوع گرایش به ۹ دی نباید دچار کهنه‌گرایی شود تا نسل آینده شناخت درستی از این حماسه داشته باشند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به مشکلات کشور گفت: در شرایطی که کشور با مشکلات عدیده‌ای مواجه است و دردهای پنهان در گیلان و کشور وجود دارد لازم است سرعت تحول افزایش پیدا کند و انتصابات با نگاه انقلابی و جهادی سریع‌تر انجام شود و خلأ در این موضوعات مطلوب نیست.

قربانپور خواستار تنظیم برنامه‌ میان‌مدت و بلندمدت برای گیلان شد و با‌ بیان اینکه در این استان می‌بایست میدانی‌تر و برنامه‌محور عمل شود تصریح کرد: برنامه‌محوری می‌تواند در اولویت‌های گوناگون برای گیلان پیش‌بینی شود.

وی با بیان‌ اینکه رشد درآمد سالانه مردم در شهر و روستاهای گیلان مطلوب نیست گفت: برای حفظ و ماندگاری جمعیت مولد در روستاها و حفظ اراضی روستاها باید با برنامه عمل شود از طرفی مسأله جمعیت در گیلان جدی است و نیازمند برنامه مدون برای رشد جمعیت هستیم.

امام جمعه موقت رشت تصریح کرد: مسأله انقراض نسل و عدم رشد جمعیت در گیلان جدی گرفته شود و این وضعیت اگر ادامه پیدا کند ما را دچار آسیب می‌کند البته در مسائل اقتصادی نیز آسیب‌زا خواهد بود.

قربانپور با اشاره به لزوم تقویت هم‌افزایی در دستگاه‌ها و نهادهای مختلف خاطرنشان کرد: با وجود‌ زحمت‌های مختلف اما توان هم‌افزایی و کار گروهی در دستگاه‌ها کم است که باید تقویت شود و نیازمند پشتیبانی در این قضیه هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار