کد خبر : 3367
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱

گسترش مراکز اسلامی و فرهنگ عاشورایی در دنیا دستاورد مهم انقلاب است

گسترش مراکز اسلامی و فرهنگ عاشورایی در دنیا دستاورد مهم انقلاب است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دنیای غرب تشنه فهم عمیقی از اسلام است، گفت: گسترش مراکز اسلامی و فرهنگ عاشورایی در دنیا دستاورد مهم انقلاب است.

به گزارش درگیلان، آیت‌الله رضا رمضانی در گفت‌وگویی با اشاره به ضرورت پیاده کردن احکام اسلام در جامعه اظهار کرد: مردم باید طعم عدالت را بچشند و حتی و حقوق اقلیت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اسلام در زمینه‌های مذکور برنامه دارد، افزود: فقه اسلام بر پایه آموز‌ه‌های دینی است و سه رکن اسلامیت نظام باید حفظ شود.

داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از گیلان با اشاره به اینکه دنیا تشنه معرفی عمیق دین مبین اسلام است، گفت: کشور ما به دنبال تحقق اسلام به معنای کامل و قرآنی در کلمات اهل بیت (ع) است و مجلس خبرگان می‌تواند در این زمینه نقش ایفا کند و تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: مجلس خبرگان به لحاظ قانونی می‌تواند سیاست‌های کلان را در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و … و زمینه تحقق عدالت را در جامعه فراهم کند و مردم رهبر خود را با یک واسطه انتخاب می‌کنند.

رمضانی مشارکت مردم در تمام عرصه‌ها را مهم دانست و تصریح کرد: مردم با مشارکت خود در انتخابات افرادی که به مسایل جامعه آشنایی دارند را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه در مجلس خبرگان دو نوع انتخاب وجود دارد، اضافه کرد: یکی انتخاب توسط مردم و دوم انتخاب رهبری توسط نمایندگان خبرگان است و در واقع مجلس خبرگان برای مشروعیت و مقبولیت نظام می‌تواند نقش‌آفرین شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه بین‌المللی اشاره کرد و در مقایسه قبل و پس از انقلاب اظهار کرد: امروز به لحاظ جنبش علمی در بخش‌های فرهنگی و سیاسی به رتبه برتری رسیده‌ایم و به دنبال مطرح کردن فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه هستیم.

وی با تصریح بر اینکه در عرصه‌های مختلف انقلاب باید تلاش بیشتری شود، ادامه داد: انقلاب ما به معنای واقعی نو بود و جریانی را در دنیا به وجود آورد که امروزه جنبش اسلامی و دینی در دنیا پدید آمده است.

رمضانی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورهای اروپایی بازنگری نسبت به مفاهیم دینی به وجود آمده است، یادآور شد: امروزه مطالعات جدی به برکت نظام اسلامی در این زمینه صورت می‌گیرد و مراکز اسلامی به صورت فعال در دنیا گسترش می‌یابد.

وی موضوع اسلام‌ستیزی را بحث جدی خواند و خاطرنشان کرد: در عرصه بین‌المللی که امروز چهره اسلام را با خشونت معرفی می‌کنند، باید پیامبر (ص) را به عنوان پیامبر رحمت معرفی کنیم، اسلامی که می‌تواند برای معرفی صحیح نقش‌آفرین شود.

داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در گیلان با تأکید بر اینکه خشونت‌های امروز ربطی به اسلام ندارد، یادآور شد: جامعه بشری باید با معرفت علم و دانش آشنا شود و اسلام می‌خواهد این چهره را معرفی کند.

وی با بیان اینکه اسلام باید از منابع اصیل مورد مطالعه قرار گیرد و با مفاهیم قرآنی آشنا شوند، اضافه کرد: در این عصر باید تعریف درستی از اسلام در غرب ارائه شود و دنیای غرب تشنه فهم دقیقی از اسلام است.

رمضانی معرفی ادبیات اسلام با زبان بین‌المللی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: وحدت بین مسلمانان اقتدار بین‌المللی در دنیای امروز به وجود می‌آورد و نقشه دشمن این است که وحدت مسلمانان را تبدیل به اختلاف کند.

وی با اشاره به اینکه اگر وحدت را باور کنیم قدرت مهمی محسوب می‌شود، صدور انقلاب را به معنای صدور اندیشه‌های انقلاب و تفکر ناب اسلام و صدور معنویت انقلاب دانست.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری جامعه امروز را نیازمند ایده فرهنگ، سیاست و عقیده جهانی و صلح دانست و متذکر شد: امروزه اسلام در حال گسترش در جهان است و تعداد مراکز اسلامی در بسیاری از کشورهای اروپایی افزایش یافته و در انگلیس به دو هزار و 700 مرکز رسیده است.

وی گسترش فرهنگ عاشورا در دنیا را دستاورد مهم انقلاب خواند و خاطرنشان کرد: در کشوری مانند دانمارک روز عاشورا 30 هزار نفر در میدان اصلی حضور پیدا می‌کنند و توسعه فرهنگ عاشورا یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است که امروزه در نقاط مختلف جهان خود را نشان می‌دهد./فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار