کد خبر : 39196
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 تیر 1398- 34: 17

یک کارشناس خانواده تاکید کرد:

گفتگو و تعامل میان اعضای خانواده مولفه‌ای مهم در انسجام خانوادگی

گفتگو و تعامل میان اعضای خانواده مولفه‌ای مهم در انسجام خانوادگی

حجت الاسلام برمایی گفت و گو و تعامل میان اعضای خانواده را مولفه‌ای مهم در انسجام خانواده اعلام و اظهار کرد: کاهش میزان سازگاری زوجین تهدیدی برای سلامت و بقا خانواده‌ها است.

به گزارش گیلانستان جشن میلاد امام رضا(ع) برای هفتمین سال متوالی به همت کانون فرهنگی و هنری علی بن موسی‌الرضا(ع) مسجد محمد رسوال‌الله انزلی در پارک رضوان این شهر با حضور حدود چهار هزار نفر برگزار شد.

 حجت الاسلام« محمد برمایی» در این جشن با تاکید بر حفظ خانواده و احترام به والدین گفت: از هیچ‌کس گدایی نکنید و قدر داشته‌های زندگی خود را بدانید.

 

این مبلغ دینی و کارشناس خانواده برحفظ محبت میان اعضای خانواده تاکید کرد و افزود: هیچ‌گاه از شکرگزاری غافل نشوید، شکرگذاری تنها مربوط به روزهای خوش نیست بلکه در سختی‌ها کاهش‌دهنده آلام است.

 

برمایی خواستار عدم مداخله والدین در زندگی مشترک فرزندان شد و تصریح کرد: تعهد زنان و مردان در کشور عیار پایینی دارد و ایجاد کننده احساس ناامنی در زوجین است.

 

وی با بیان اینکه خانواده مهمترین بخش زندگی است تصریح کرد: یکی از دلایل طلاق در ایران وابستگی ناسالم والدین به فرزند و بالعکس است، وقتی همسر اولویت اول زندگی نباشد استقلال خانوادگی و پایه‌های زندگی متزلزل می‌شود.

 

وی گفتگو و تعامل میان اعضای خانواده را مولفه‌ایی مهم در انسجام خانواده اعلام و عنوان کرد: کاهش میزان سازگاری زوجین تهدیدی برای سلامت و بقا خانواده‌هاست.

 

برمایی سرگرمی با موبایل و گردش در فضای مجازی را عامل دوری اعضای خانواده از یکدیگر دانست و تصریح کرد: باید بازی و سرگرمی را به محیط خانواده افزوده تا اعضای خانواده با هم درگیر و مشغول باشند که همین عامل افزایش محبت در خانواده می‌شود.

 

اهدا جهیزیه به ۱۶ زوج بی‎بضاعت، برپایی غرفه ویژه کودکان با حضور حجت‌الاسلام سرلک از قم، اهدا هدیه به افرادی که یکی از القاب حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) را دارند، برپایی ایستگاه صلواتی، اهدا کمک‌هزینه سفر به مشهد مقدس به قید قرعه از دیگر برنامه‌های این جشن بزرگ بود.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار