کد خبر : 12790
تاریخ انتشار : جمعه 22 اردیبهشت 1396- 58: 19

گلایه رانندگان تاکسی از مسافرکش‌های شخصی/ عضو شورایی که خیابان را برای نصب بنرهایش می‌خواهد با رانندگان تاکسی بیگانه است

گلایه رانندگان تاکسی از مسافرکش‌های شخصی/ عضو شورایی که خیابان را برای نصب بنرهایش می‌خواهد با رانندگان تاکسی بیگانه است

برخی اعضای فعلی شورا بنرهای چند ده متری در خیابان‌ها می‌زدند ولی یک مرتبه پای در دل رانندگان تاکسی نمی‌نشیدند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی گیلانستان، یکی از سخت‌ترین مشاغل، شغل «راننده تاکسی» است که باید در تمام فصول سال از صبح تا شب در خیابان‌ها رانندگی کند و اگر چند روزی قصد سفر کردن و استراحت کردن در منزل را داشته باشد، یا بیمار باشد و نتواند کار کند، از مزد آن روز بی‌بهره می‌ماند. در واقع این شغل، شغلی بدون مرخصی است و سرما و گرما هم نمی‌شناسد.

وقتی پای درد دل راننده تاکسی‌ها می‌نشینی و با آن‌ها همدل می‌شوی، سختی شغلشان را بیشتر درک خواهی کرد.

خانم سولماز بروجردی، کاندیدای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت به جمع تعدادی از رانندگان تاکسی رفت و به در دل این قشر زحمت‌کش گوش کرد و بابت بی‌مهری‌هایی که از سوی مسئولین نسبت به این رانندگان روا شده، از آنها دلجویی کرد.

 

مسئولین بیگانه با خودروهای عمومی مشکلات رانندگان تاکسی را درک نمی‌کنند

یک راننده تاکسی ۳۵ ساله که در مسیر صیقلان به جانبازان مشغول کار است، با اشاره به اینکه در گذشته ۶ سال پزشکیار ترک اعتیاد بودم ولی به خاطر مشکلات روحی به شغل رانندگی تاکسی روی آوردم، اظهار کرد: مشکلاتی که رانندگان تاکسی با آن درگیر هستند، بسیار زیاد است.

وی با تاکید بر اینکه این همه مسئول در شهر رشت هیچکدام با خودرو عمومی حرکت نمی‌کنند و برای همین مشکلات این قشر را درک نمی کنند، افزود: عضو شورایی که خیابان را برای نصب بنرهایش می‌خواهد با رانندگان تاکسی بیگانه است.

وی به دیگر مشکلات رانندگان تاکسی اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه مغازدارها، ایستگاه‌ تاکسی را اشغال می‌کنند و پلیس راهور هم هیچ تذکر و برخوردی نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه مشکل زیادی در آسفالت خیابان داریم و چاله‌های زیاد ماهانه برای خودرو هزینه ایجاد می‌کند، بیان کرد: در مورد افسرهای وظیفه هم باید بگوییم هیچ آموزشی به آنها داده نمی‌شود، قانون زیاد داریم ولی قدرت اجرایی ضعیف است.

 

جامعه ۱۸ هزار نفری رانندگان تاکسی و خانواده آنها محتاج نان شب هستند

راننده ۴۰ ساله تاکسی مسیر خیابان امام(ره) به توشیبا نیز با بیان اینکه متاسفانه مسافران بین تاکسی و مسافرکش شخصی تفکیکی قائل نمی‌شوند، افزود: این فرهنگ در برخی شهرستان‌ها مثل لاهیجان جا افتاده ولی در رشت هنوز مغفول است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اعضای شورای شهر خانه ۳۹۲ متری در گلسار دارد و قول‌های بسیاری به رانندگان تاکسی داد ولی الان هیچ توجهی به ما نکرده است و با پررویی به نصب بنر در خیابان‌ها می‌پردازد.

این شخص تاکید کرد: برخی اعضای فعلی شورا بنرهای چند ده متری در خیابان‌ها می‌زدند ولی یک مرتبه پای در دل رانندگان تاکسی نمی‌نشیدند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶هزار نفر از رانندگان تاکسی به همراه خانواده که مجموعا جامعه ۱۸ هزار نفری را تشکیل‌ می‌دهند محتاج نان شب هستند، افزود: چرا کسانی که دو شغله هستند راننده شخصی و مسافرکشی می کنند؟

 

رانندگان تاکسی همه ساله سه ماه از تورم عقب هستند

یکی دیگر از رانندگان جوان که در مسیر شهرداری به گلسار کار می‌کند به شدت به وضعیت موجود در شورای شهر انتقاد کرد و گفت: چرا باید کسی که دزد است در کنار استاندار بنشیدند بدون اینکه حتی یک صفحه سابقه کاری ندارد؛ با این وضعیت نمی شود احقاق حق کرد.

وی با اشاره به اینکه افزایش نرخ کرایه تاکسی از خرداد ماه اعمال می‌شود و همیشه سه ماه از تورم سال جدید عقب هستیم، گفت: همه کارمندان از فروردین حقوق جدید دریافت می‌کنند ولی نسبت به ما بی عدالتی صورت می‌گیرد.

وی  خاطرنشان کرد: با وضع موجود حتی حاضریم کرایه تاکسی را بالا نبرید ولی از فعالیت مسافرکش‌های شخصی جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: یکی از نکات مهم اهمیت تاکسی در برخی شهرستان‌ها مثل لاهیجان و انزلی است؛ امتیاز تاکسی در شهر رشت که به عنوان یک کلانشهر است ۵ برابر کمتر از امتیاز تاکسی در لاهیجان است.

 

فرهنگ در جامعه‌ای که زرنگی و پایمال کردن قانون ارزش باشد، از بین می‌رود

سولماز بروجردی، کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه حق گرفتنی است و باید پیگیر آن بود، تصریح کرد: مشکلاتی که رانندگان تاکسی با آن روبرو هستند به راحتی قابل حل است ولی مسئولان توجه نمی‌کنند.

وی به راه‌اندازی به اصطلاح بی‌آر‌تی در رشت اشاره و تاکید کرد: به راه‌اندازی چندتا اتوبوس و یک مسیر ویژه که بی آر تی گفته نمی‌شود؛ کار غیرکارشناسی مشکلات زیادی به همراه می‌آورد.

بروجردی با بیان اینکه بدون اینکه خیابان تعریض شود و آسیب‌شناسی انجام شود، بی‌آر‌تی گذاشتند، افزود:کسی در این طرح به از کار افتادن تاکسی‌ها فکر نکرد و هیچ دلیلی منطقی نداشتند که چه تخلفی از تاکسی‌های مسیر دیده‌اند و اتوبوس گذاشتند که پوزشان را به زمین بزنند.

کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر رشت، خاطرنشان کرد: متاسفانه مسئولان ما به شکلی عمل می‌کنند که تا وقتی در مسئولین را نکوبیم کسی در راه باز نمی‌کنند.

وی اذعان کرد: فرهنگ در جامعه‌ای که زرنگی، دور زدن قانون و پایمال کردن حق شهروندان توسط مسئولین ارزش باشد، از بین می‌رود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار