کد خبر : 55550
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵

در جمع هیئت های مذهبی گیلان مطرح شد:

گلایه شدید مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از تصمیمات متناقص و هواپرستانه وزارت بهداشت پیرامون مراسمات محرم

گلایه شدید مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از تصمیمات متناقص و هواپرستانه وزارت بهداشت پیرامون مراسمات محرم

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با گلایه از تصمیمات غیر منطقی و غیر کارشناسی وزارت بهداشت یک روز مانده به آغاز ماه محرم، گفت: وزارت بهداشت باید پاسخگوی افکار مذهبی جامعه باشد.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام سعید مهدوی ظهر پنجشنبه در جمع مسئولان هیئت‌های مذهبی گیلان در سالن ولایت اداره کل تبلیغات با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین شعائر الهی مراسم عزاداری امام حسین (ع) است، اظهار کرد: نوکری این دستگاه برای هر فردی مایه افتخار است.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) به ما آموخت در اوج غربت می‌توان برای خدا و تحقق کلام خدا حتی با تقدیم شش ماهه خود گام برداشت، گفت: امام حسین (ع) حافظ ابدی دین خدا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه ویروس منحوس کرونا و بدتر از آن ویروس سو مدیریت‌ها دین مردم را نشانه گرفته است، گفت: از عمر این ویروس چند ماهی می‌گذرد اما سو مدیریت‌گلایه شدید مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از تصمیمات متناقص و هواپرستانه وزارت بهداشت پیرامون مراسمات محرمها سال‌ها است که مردم را در نظام اسلامی اذیت می‌کند و برخی از این سو مدیریت‌ها همان است که مسئولی صبح جمعه از برخی موارد آگاه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز متأسفانه با تصمیمات متناقض و غیر کارشناسی وزارت بهداشت در زمینه برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) مواجه هستیم، تصریح کرد: عده‌ای از مسئولان این وزارتخانه به جای اتخاذ تصمیمات کارشناسانه، با سو استفاده از بیانات مقام معظم رهبری و هوا پرستانه طی چند روز دو نوع تصمیم می‌گیرند.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه در این تصمیمات تنها هیئت‌های مذهبی به بهانه رعایت دستور العمل های بهداشتی تحت فشار قرار گرفته‌اند اما سایر فعالیت‌ها همانند قهوه خانه‌ها و سالن‌های جلسات ادامه دارد، گفت: هیئت‌های مذهبی از بیانات مقام معظم رهبری پیروی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه تابع ستاد ملی کرونا هستیم مشروط بر اینکه در عملکرد و تصمیمات خود اقناعی و کارشناسانه عمل کند، ادامه داد: ۱۰ روز پیش معاون وزیر بهداشت شروط برگزاری مراسم عزاداری امام حسین از سوی هیئت‌ها و مساجد را اعلام کرد که با وجود سختی، بسیاری از هیئت‌ها با صرف هزینه‌های گزاف این شرایط را با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای دیگر فراهم کردند اما یک روز مانده به محرم زورگویانه، نه علمی و کارشناسانه تصمیمات قبلی خود را تغییر داده و برای هیئت‌ها مشکل ایجاد می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی در عین اطاعت از کلام رهبری اما مطالبه خود در این زمینه را از وزارت بهداشت انجام خواهند داد، افزود: وزارت بهداشت باید به دلیل اتخاذ تصمیمات غیر منطقی و غیر کارشناسی خود پاسخگوی افکار مذهبی باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه از امام راحل و بزرگان و مجاهدین آموخته‌ایم که به اقتضای زمان فعالیت‌ها را انجام دهیم، گفت: انسان موظف به انجام تکالیف است ما فرزندان روح الله هستیم به اقتضای زمان خود را تطبیق می‌دهیم و امروز نیز مداحان و هیئت‌های مذهبی خود را به روز کرده و بر اساس شرایط حرکت و مراسم عزاداری امام حسین را به سبک جدید برگزار می‌کنند.

مهدوی با تأکید بر اینکه اجازه سو استفاده به شبکه‌های معاند خارجی و فریب خوردگان داخلی را نخواهیم داد، اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی و مساجد عزاداری ایام محرم را با قواعد روز و ناظر بر حفظ سلامت جسمی مردم برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

منصور جمعه , 31 مرداد 1399 - 0:02

مثلا تو خونه عزا داری کنی چی میشه. آهان خیلی بد میشه! کسی ما رو نمیبینه! که بفهمه ما چققققدر ایمان داریم !

رفتن به نوار ابزار