کد خبر : 8267
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 بهمن 1395- 25: 13

گلایه فرماندار سابق انزلی در مراسم تودیع تا پاسخ صریح استاندار / فرمانداری که دادگاهی شد!

گلایه فرماندار سابق انزلی در مراسم تودیع تا پاسخ صریح استاندار / فرمانداری که دادگاهی شد!

مراسم تودیع و معارفه فرمانداران سابق و جدید انزلی با حواشی ای همراه بود از جمله اینکه فرماندار سابق از نحوه اعلام این جلسه گلایه کرد.

به گزارش گیلانستان ، مراسم تودیع و معارفه فرماندار قدیم و جدید شهرستان انزلی در حالی برگزار شد که مانند تمام مراسمات تودیع و معارفه به دور از حاشیه و متلک های سیاسی نبود.

مراسم با وجود اینکه از قبل اعلام نشده و صبح شنبه با دعوت نامه ای فکسی اکتفا شده بود مملو از جمعیت شد، صحنه هایی چون دیدن چند مسئول با پتوهای مسافرتی (برای هدیه) یا تابلوهای زینتی و حتی کتاب های نفیس سوژه خبرنگاران حاضر در جلسه بود.
تراکم جمعیت به حدی بود که حتی جای مخصوص خبرنگاران توسط مسئولان اشغال شده بود. حالا بگذریم که صحبت های در گوشی چند تن از مسئولان حکایت از این داشت که خریدن هدیه ی یادگاری را فراموش کرده بودند.
مراسم تودیع صفر نژاد در سالنی برگزار شد که در اولین جلسه شورای اداری، خود اعتقاد داشت شبیه دادگاه است، قرار بود آن را اصلاح کند اما از بودجه هایی که مقرر شده بود به اصطلاح خودش با چانه زنی برای انزلی جذب کند خبری نشد و به ناچار او نیز چون گذشتگانش در همین سالن دادگاهی شد.
اولین سخنران امام جمعه انزلی بود، او اولین کسی بود که به کم بودن حضور استاندار در شهرستان اعتراض کرد و از او خواست همچون دیلمان به انزلی نیز توجه کند و استاندار نیز تایید کرد و قول مساعدت داد.
دومین سخنران این جلسه نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی بود، او نیز طبق عادت با خنده و حرف های عامیانه و متلک های سیاسی حرف خود را آغاز کرد. با وجود اینکه پیش بینی می شد وی در خصوص این تودیع و معارفه اظهار نظر کند به تعریف و تمجید از استاندار که آن را یار دیرین و رفیق چند ۱۰ ساله ی خود می دانست اکتفا کرد. اما دقیقا زمانی که همه خوشحال از نشنیدن یک متلک سیاسی جدید بودند خسته بند به وقت نهار اشاره کرد و گفت: خلاصه پنج شش رایی در این جمع وجود دارد، بهتر است جلسه را زود تر تمام کنیم، مردان حاضر در جلسه وقتی به خانه بروند از طرف خانم ها دعوا می شوند، امام جمعه انزلی که رفتنی هستند ما می مانیم و این شهر و به این رای ها نیاز داریم.
همه منتظر عکس العمل امام جمعه انزلی بودند اما او با حالتی بی اعتنا به این جمله، سکوت را به جواب ترجیح داد و بعد از مدتی آب معدنی را به خسته بند تعارف کرد و گفت: بفرمایید آب، آب نطلبیده مراد است.
در ادامه نوبت به عبدالصمد صفرنژاد رسید، او در همان ابتدا به تودیع خود عکس العمل نشان داد و گفت: یک ماهه دیگر ۱۷ سال خدمت من تمام می شود، ساعت یازده دیشب روز گذشته به من اطلاع دادند که فردا تودیع توست، این برای من سابقه نداشته است.
ارائه گزارش عملکرد نیم ساعته از دیگر نکاتی بود که صدای مسئولان حاضر در جلسه را در آورده بود و برخی ها از طولانی بودنش می نالیدند.
استاندار گیلان نیز بعد از فرماندار سابق خود سخنرانی کرد و در پاسخ به اظهار نظر صفر نژاد گفت: این طور نبوده که شما بی اطلاع از تودیع باشید، یک هفته ای هست که مقرر گردیده که این تودیع و معارفه برگزار شود، این طور نیز نبوده که به صورت ناگهانی تصمیم به این موضوع گرفته باشیم، خیر، همان شب گذشته که فرمودید بنده ساعت ۱۱ شب جلسه ای داشتم در آن جلسه مقرر گردید که این تودیع و معارفه امروز انجام شود که همانجا به شما اطلاع دادند و با خنده گفت: اگر می دانستیم یک ماه دیگر تا ۱۷ ساله شدن خدمتتان بیشتر فاصله ندارید باز هم صبر می کردیم.
محمد علی نجفی با گلایه از گزارش عملکرد صفر نژاد نیز گفت: کار های امنیتی خوب است، ارتباط با شورای تامین و حفظ امنیت و آزاد سازی سواحل واجب است اما بنده علاقه داشتم که از شما اعداد و ارقام بیشتری بشنوم.
محمد علی نجفی بعد از سخنان خود در خصوص تودیع و معارفه، نقش امام جمعه انزلی را در استان نقش فراشهرستانی برشمرد و گفت: ما از نصایح ایشان در خصوص خیلی از مسائل استانی استفاده می کنیم.
وی همچنین از سفر ریاست جمهوری به گیلان در دهه فجر خبر داد و گفت: ایشان برای افتتاح چند پروژه به گیلان می آیند.
وی به دوستی سی ساله ی خود با حسن خسته بند هم اشاره کرد اما نکته ای که توجه همه خبرنگاران را نیز جلب کرد این بود که هنگام این سخن خنده ای نیش خند گونه نیز بر لب داشت.
سخنران پایانی این مراسم میرشمس مومن زاده بود که سخنان دقیقش نشان از رسانه ای بودنش داشت و در روز معارفه خود نشان داد که عادت به فی البداهه حرف زدن ندارد و برای تنظیم حرف های خود وقت می گذارد.

حاشیه ی دیگر این جلسه این بود که یکی از خبرنگاران غیر بومی که به ظاهر رابطه ی خیلی صمیمی ای با استاندار داشت از او خواست که مسئولان یک عکس دست جمعی بگیرند که سریعا با موافقت استاندار مواجه شد، هر چند که خیلی از مسئولان در سکوی دادگاه (به قول آقای صفر نژاد) جا نگرفتند./۸دی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار