کد خبر : 7652
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1395- 16: 10

گلزار شهدای گمنام مایه فخر و برکت دانشگاه گیلان است

گلزار شهدای گمنام مایه فخر و برکت دانشگاه گیلان است

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه گیلان گفت: گلزار شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در دانشگاه گیلان مایه فخر و برکت است.

به گزاارش گیلانستان فاطمه کریمی در گفت‌وگوییاظهار داشت: تدفین ۵ شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس در دانشگاه گیلان مایه فخر و برکت برای این دانشگاه بوده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه گیلان میزبان ۵ تن از شهدای گمنام سال‌های دفاع مقدس است افزود: پیکرهای پاک این شهدای نام‌آور در تاریخ ۱۶ دی ماه ۸۷ مصادف با روز ملی شهدای دانشجو در دانشگاه گیلان تشییع و در جوار مسجد جامع باقرالعلوم(ع) این دانشگاه به خاک سپرده شد.

معاون فرهنگی دانشگاه گیلان حضور شهدای گمنام در دانشگاه را مایه مباهات دانست و گفت: اغلب مراسم و برنامه‌های دانشگاه ضمن تجدید میثاق شرکت کنندگان با آرمان‌های والای شهدا در فضایی معنوی به شمیم این لاله‌های گمنام معطر می‌شود.

کریمی انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان، ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در بین دانشگاهیان، تقویت بنیان‌های مذهبی و فرهنگی دانشگاه و زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایثار و مجاهدت‌های شهدای گرانقدر را از جمله اهداف تدفین شهدای گمنام در دانشگاه برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان مراسم و برنامه‌های مختلف دانشگاه گیلان با حضور بر سر مزار ۵ شهید گمنام با ادای احترام به مقام رفیع شهیدان و اهدای گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره این شهیدان بزرگوار را گرامی می‌دارند.

معاون فرهنگی دانشگاه گیلان به مراسم استقبال از دانشجویان ورودی جدید دانشگاه، رونمایی از کتاب شهدای دانشگاه گیلان، نمایشگاه‌های هنری و فرهنگی در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: دانشجویان و حاضران در مراسم با حضور در گلزار شهدای گمنام با آرمان‌های والای این شهیدان تجدید پیمان کردند.

کریمی با اشاره به سالروز حماسه خونین هویزه و شهادت جمعی از دانشجویان و با گرامیداشت یاد و نام تمام شهیدان اسلام به ویژه شهدای دانشجو افزود: دانشگاه گیلان ۱۵ شهید دانشجو و ۳ شهید مدرس تقدیم اسلام کرده است.

روز دوشنبه ۱۶ دی ماه ۱۳۸۷ همزمان با ماه محرم و به مناسبت روز ملی شهدای دانشجو مراسم تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام و سرافراز دوران دفاع مقدس در دانشگاه گیلان برگزار شد.

این شهدای والامقام ۱۸، ۲۰، ۲۰، ۲۲ و ۲۴ ساله در عملیات‌های بدر، خیبر، تک دشمن ۶۷، کربلای ۵ و محرم در مناطق عملیاتی شرق دجله، مجنون، زبیدات، شلمچه و شرهانی به فیض شهادت رسیدند./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار