کد خبر : 56036
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهریور 1399- 32: 11

نماینده مردم آستارا در مجلس:

گمرک رگ حیاتی آستارا است/ ضرورت حمایت از سرمایه گذاران

گمرک رگ حیاتی آستارا است/ ضرورت حمایت از سرمایه گذاران

نماینده مردم آستارا در مجلس با اشاره به اینکه گمرک رگ حیاتی این شهرستان محسوب می شود، گفت: سرمایه گذاری در آستارا نیازمند حمایت ویژه است.

به گزارش گیلانستان، غلامرضا مرحبا دوشنبه شب در جمع اصحاب رسانه آستارا با بیان اینکه موضوع ۹۰ درصد مراجعات مردمی به دفتر نماینده آستارا بحث اشتغال است و ۱۰ درصد مابقی را رفع اختلافات مردمی بین ادارات منابع طبیعی و بنیاد مسکن تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: بیکاری معلول عوامل اقتصادی است‌.

وی با اشاره به اینکه بیکاری یک معضل بسیار خطرناک است، گفت: کرونا نیز به صنعت گردشگری در شهرستان آستارا که تنها امید مردم بود، ضربه زده و این صنعت نیز با وضعیت فعلی کرونا در حال رکود است.

آذربایجان به تعهدات خود درباره بارانداز ریلی عمل نکرده است

مرحبا با اشاره به اینکه ۵۰ درصد اشتغال مردم آستارا را بازارهای این شهرستان تشکیل می‌دهد، افزود: سرمایه گذاران بخش خصوصی در آستارا همواره مورد ظلم قرار می‌گیرند و مواد دست و پا گیر باعث فرار سرمایه گذاران از این شهر می‌شود.

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جمهوری آذربایجان به تعهداتش در احداث بارانداز ریلی آستارا آستارا عمل نکرد، گفت: این کشور همسایه تاکنون فقط به‌دنبال بهره برداری‌های اقتصادی خود از این طرح بوده است.

مرحبا، تصریح کرد: در صورت ادامه این روند با قدرت در راستای تعیین و تکلیف این موضوع وارد عمل خواهم شد زیرا منافع عمومی و ملی قابل گذشت نیست.

نماینده آستارا در مجلس با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آبفای شهرستان آستارا، گفت: در این راستا شهرداری آستارا قطعه زمینی را جهت احداث تصفیه‌خانه فاضلاب اختصاص داد.

وی با بیان اینکه برای چند روستای پرجمعیت شهرستان آستارا که مشکل کمبود آب شرب داشتند اقداماتی انجام شده است، اظهار کرد: در این مدت هماهنگی لازم جهت خرید چند الکترو پمپ برای رفع کمبود آب برای این روستاها انجام شد و به سرانجام رسید.

نماینده آستارا در مجلس با اشاره به ظرفیت‌های بالای این شهرستان مرزنشین شمال کشور در حوزه گردشگری، افزود: متأسفانه صنعت سودآور گردشگری در شهرستان مرزی بندر آستارا مغفول مانده است.

وی یکی از مهم‌ترین مشکلات بازار آستارا را تأمین کالا عنوان و تصریح کرد: متأسفانه در برخی موارد دیده شده است که کالاهای ایرانی در مبادی ورودی شهر مرزی آستارا توقیف می‌شود که در حال رفع این معضل هستیم.

نماینده آستارا در مجلس با اشاره به اینکه به‌طور جد پیگیر انتصاب فرماندار جدید شهرستان آستارا هستم، گفت: فرماندار جدید شهرستان مرزی بندر آستارا تا چند روز آینده معرفی می‌شود.

تعطیلی ۷ واحد تولیدی در شهرک صنعتی آستارا

مرحبا با اشاره به انعقاد قرارداد آسفالت ۴ روستای بزرگ این شهرستان، افزود: برخی از راه‌های روستایی آستارا سال‌های زیادی بود که مرمت نشده بود اما با پیگیری انجام شده عملیات آسفالت روستاهای مذکور در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه گمرک رگ حیاتی آستارا بوده و منطقه ویژه اقتصادی این بندر نیازمند توجه ویژه دولت است، افزود: در بندر آستارا سرمایه‌گذاری و اقدامات بسیار خوبی انجام شده است که باید دولت از سرمایه‌گذار این بندر حمایت‌های لازم را داشته باشد.

مرحبا از تعطیلی هفت کارخانه در شهرک صنعتی آستارا خبر داد و گفت: برخی از کارخانه‌های دیگر هم با مشکلاتی از قبیل پرداخت تسهیلات به بانک‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند که با توقف فعالیت آنها، تعدادی دیگر به جمع بیکاران در آستارا اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به حذف روادید برای اتباع جمهوری آذربایجان در بدو ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران، گفت: پاس گذر ۴۵ کیلومتری مرزنشینان آستاراهای دو کشور، توسط مجلس جمهوری آذربایجان منحل شده و راه اندازی مجدد آن بسیار مشکل است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار