کد خبر : 14813
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 تیر 1396- 27: 16

گنجینه و خاطرات شهدا باید حفظ شود

گنجینه و خاطرات شهدا باید حفظ شود

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان یکی از مصادیق شعائر الهی را یاد اولیای خدا دانست گفت: سیره شهدا را مطالعه کنیم و باید گنجینه و خاطرات شهدا را حفظ کنیم.

به گزارش گیلانستان, حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی در مراسم تفحص سیره شهدا در رشت اظهار داشت: مهمترین روزه آن است که انسان به تقوای قلوب برسد و اگر انسان به تقوای قلب نائل شود به سایر تقواها دست می‌یابد.

وی با بیان اینکه زبان, چشم و گوش ما نیز باید تقوا داشته باشد بیان کرد: اگر بخواهیم به تقوای قلوب برسیم باید تهذیب شعائر داشته باشیم که به‌معنای بزرگ نگه داشتن علائم و نشانه‌های حکومت خدا است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان حج را به معنای تهذیب شعائر دانست و ابراز داشت: طواف خانه خدا, نماز جماعت و یاد اولیای خدا جزو تهذیب شعائر دینی است.

مهدوی با اشاره به اینکه یکی از نشانه‌های شیعه زیارت اربعین است اعلام داشت: اگر من و شما به تهذیب شعائر واقعی دست یابیم باید شهدا را یادآوری کنیم و تئاتر و نمایش یکی از راه‌های یادآوری شهدا است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه چقدر به یاد و سیره شهیدان املاکی‌ها هستیم تاکید کرد: برخی تنها موقع سالگرد شهادت شهید املاکی به یاد او می‌افتند.

مهدوی اذعان داشت: برخی افراد سواستفاده مالی, ابزاری و سیاسی از خانواده‌های شهدا می‌کنند در حالی که خانواده های شهدا مطلع نیستند و برخی به خون شهدا بر سر کرسی مدیریت نشسته‌اند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان یکی از مصادیق شعائر الهی را یاد اولیای خدا دانست و خاطرنشان کرد: باید سیره شهدا را مطالعه کنیم و باید گنجینه و خاطرات شهدا را حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: باید در مدارس، نسل سوم انقلاب را با ایثار جوانان انقلابی و دفاع مقدس آشنا کنیم زیرا نسل سوم انقلاب خبر ندارد که روزی در همین مدارس شهدایی درس می‌خوانند که به جبهه حق علیه باطل رفتند.

مهدوی با بیان اینکه برخی یاد شهدا را تنها برای عکس یادگاری استفاده می‌کنند نه برای نهادینه سازی سیره عملی شهدا بیان داشت: امروز مایه غصه است که جوانان در یادواره شهدا کم حضور می‌یابند.

وی ابزار داشت: قصد داشتند درس شهید فهمیده را از کتب درسی حذف کنند و در این صورت جوانان ما چون الگو ندارند شجاعت مقابله با دشمنان را پیدا نمی‌کنند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه اگر سیره شهدا را فریاد نزنیم آسیب پذیر خواهیم شد خاطرنشان کرد: اگر هیئت‌های مذهبی از سیره عملی شهدا بهره‌مند نشوند هویت انقلابی و حسینی آنان نیز تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار