کد خبر : 1374
تاریخ انتشار : جمعه 24 مهر 1394- 46: 19

گوش زد های رهبری مبنا بر نفوذ آمریکا مهنای امر به معروف را دارد

گوش زد های رهبری مبنا بر نفوذ آمریکا مهنای امر به معروف را دارد

امام جمعه رشت گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره هشدار نسبت به نفوذ غرب در کشور و استحاله انقلاب اسلامی بر مبنای امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش”در گیلان” ، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به آغاز دهه امر به معروف و نهی از منکر در دهه نخست ماه محرم، اظهار کرد: ظلم‌ستیزی با امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌شود.

وی امر به معروف و نهی از منکر را سبب آبادانی در زمین دانست و افزود: زمانی که مردم طبق تقوای خداوند عمل کنند خداوند باران رحمت خود را به جامعه می‌بارد.

خطیب جمعه رشت تصریح کرد: اگر مسلمانان کشورهای منطقه مانند ملت ایران، آمریکا را زورگو و ستمگر می‌شناختند جنگ نیابتی در یمن اتفاق نمی‌افتاد و مردم بی‌گناه یمن کشته نمی‌شدند.

وی حمایت ترکیه و برخی کشورهای منطقه را موجب تقویت گروههای تروریستی در منطقه عنوان کرد و گفت: اگر این حمایت‌ها نبود داعش نمی‌توانست در منطقه گسترش پیدا کند.

قربانی امر به معروف و نهی از منکر را سبب اجرای احکام الهی دانست و خاطرنشان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد احکام خداوند در جامعه اجرا نمی‌شود.

وی یادآور شد: اگر می‌خواهیم جمهوری اسلامی بماند باید خود را مسئول بدانیم و از ستمکاری و بی‌عدالتی جلوگیری کنیم.

خطیب جمعه رشت قیام امام حسین (ع) را برای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بیان کرد و متذکر شد: رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره هشدار نسبت به نفوذ غرب در کشور و استحاله انقلاب اسلامی بر مبنای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر مصیبت‌های بزرگ در حق خانواده خود را تحمل کرد تا دنیا بداند در مقابل جنایتکاران و ستمکاران نباید بی‌تفاوت باشد.

قربانی در ادامه به سالگرد ارتحال آیت‌الله مهدوی‌کنی اشاره کرد و گفت: آیت‌الله مهدوی کنی عمر خود را صرف اسلام و انقلاب اسلامی کرد.

امام جمعه رشت با اشاره به شهادت سردار حسین همدانی گفت: شهید همدانی در کار خیر پیشگام بود و حرام و حلال را درک می‌کرد و به دنبال شهادت بود و نیروهای مقاومت را در سوریه برای حفاظت از مرقد زینب (س) فرماندهی کرد.

وی از برگزاری مراسم گرامیداشت جانفشانی شهید سردار حسین همدانی در چهارشنبه هفته آینده در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) در رشت خبر داد.

قربانی درباره برجام تصریح کرد: پس از ۱۲ سال مذاکرات به سرانجام رسید و مجلس آن را تصویب کرد و از مجلس به ویژه لاریجانی تشکر می‌کنم.

وی گفت: مخالفان طرح برجام می‌خواستند اسلام عزیز باشد و هزینه‌های دیگری ندهیم و خدا را شاکریم نظامی با تربیت اسلامی داریم.

خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه انتفاضه سوم در فلسطین آغاز شده است، افزود: کار انتفاضه فلسطین به جایی رسیده که نتانیاهو اعلام کرد آمادگی مذاکره با فلسطینی‌ها بدون شرط را دارد.

وی به تداوم کشتار سعودی‌ها در یمن اشاره کرد و یادآور شد: عربستان سعودی مردم یمن را می‌کشد اما مردم یمن همچنان مقاوم هستند.

قربانی در ادامه به برخی مراسم‌ها در ماه محرم اشاره کرد و افزود: مردم برای امام حسین (ع) خرج می‌کنند و از سر و جان مایه می‌گذارند اما بعضی از کارها در شأن نیست و نباید برخی از اقدام‌ها که عقل‌پسند نیست را انجام دهیم و نباید آبروی اسلام را در دنیا ببریم.

وی متذکر شد: روضه، مرثیه و عزاداری خوب است اما حمل عَلَم‌های بزرگ و بازگذاشتن بلندگوها تا پاسی از شب با عزاداری امام حسین (ع) همخوانی ندارد.

امام جمعه رشت عزاداری را عبادت دانست و خاطرنشان کرد: عبادت باید به قصد قربت و با اجازه مراجع باشد./فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار