کد خبر : 12521
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اردیبهشت 1396- 46: 9

گونه‌ای از پلنگ ایرانی برای نخستین بار در جنگل‌های املش دیده شد

گونه‌ای از پلنگ ایرانی برای نخستین بار در جنگل‌های املش دیده شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: برای نخستین بار در املش گونه‌ای جدید از یک قلاده پلنگ ایرانی در جنگل‌های این شهرستان دیده شد.

به گزارش گیلانستان، قربانعلی محمدپور در گفت‌و‌گویی با اشاره به اینکه از سوی دامداران بخش رانکوه شهرستان املش حمله حیات وحش به یک راس دام اهلی در این روستا اطلاع‌رسانی شد اظهار داشت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان املش در پی این گزارش با نصب دوربین تل‌های موفق به ثبت تصویر از یک قلاده پلنگ ایرانی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان با بیان اینکه در تصاویر دوربین‌های تله‌ای نصب شده، پلنگ ایرانی به لاشه شکار خود بازگشته است و دوربین‌ها موفق به ضبط تصاویر آن شدند ابراز داشت: در ۱۰ سال گذشته رشد جمعیت پلنگ ایرانی روند رو به رشدی را داشته است.

محمدپور پلنگ ایرانی را یکی از حیوانات پنهان‌کار دانست و با اشاره به اینکه حیوان اهلی در اثر ورود به منطقه جنگلی مورد حمله پلنگ قرار گرفته است اذعان داشت: این نوع از پلنگ ایرانی برای نخستین بار در شهرستان املش دیده شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان دستورالعمل طرح بیمه جامع پلنگ ایرانی را از اقدامات حفاظتی محیط زیست در راستای حمایت از این گونه‌های نادر حیات وحش  دانست و تصریح کرد: تسریع در روند پرداخت ضرر و زیان این حوزه از اقدامات مهم در راستای حفاظت از حیات وحش است.

وی با اشاره به اینکه به دامداران حاشیه جنگل توصیه می‌شود از نزدیک شدن به عرصه‌های حیات وحش خوداری کنند گفت: دامداران با مشاهده هرگونه حمله حیات وحش به حیوانات اهلی با اطلاع‌رسانی سریع به پاسگاه‌های یگان حفاظت محیط زیست در سراسر استان در راستای حفاظت از گونه مذکور و جبران ضرر و زیان اقدام کنند./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار